Skip to main content

Recent is mijn Experia box v9 vervangen door een Experia box v10A.

En in de huiskamer mijn TV ontvanger  HMB2260 uitgewisseld met TV ontvanger VIP5202 .

 

Sindsdien als ik s ’morgens de tv wil aanzetten krijg ik altijd een blauw scherm met een foutcode.

Zowel in de slaapkamer als in de huiskamer.

 

De boel werkt alleen weer als ik de TV ontvangers en het Modem uitzet (stroomloos maak) en na een aantal minuten weer aanzet.

En dan de volgende ochtend weer hetzelfde verhaal.

 

Mijn systeem bestaat uit de volgende apparatuur:

 

Experia Box v10A

In de huiskamer TV ontvanger VIP5202 KPN

In de slaapkamer TV ontvanger HMB2260 arcadyan

Twee powerline adapters DVS 650

 

De storing vindt dus plaats sinds de vervanging van het modem en de TV ontvanger in de huiskamer.

Voor die tijd werkte alles goed.

In de slaapkamer is de TV ontvanger dus niet vervangen.

 

Met vriendelijke groet,

Waarschijnlijk komt dit door de DVS. Trek deze eens uit het stopcontact en sluit de ontvanger rechtstreeks bekabeld aan. Probeer dit zo een tijdje uit. Grote kans dat het dan goed werkt.


Bedankt voor je reactie, het zou kunnen dat het werkt met een kabel maar die DVS is juist om geen kabel te hoeven trekken. En het heeft altijd goed gewerkt. Maar na installatie van de nieuwe Experia BOX en een nieuwe TV ontvanger hapert het steeds. Contact met KPN is niet echt simpel. Ik denk dat er maar een keer een monteur langs moet komen.


Als u echt geen kabel wilt, dan zal de monteur een nieuwe DVS installeren. Geen garantie dat da iets oplost. En u moet wel de DVS en de monteur betalen. 


Reageer