Skip to main content

In juni zijn wij verhuisd. Ons KPN abonnement wilden wij meenemen omdat we daar tevreden over waren en ons niet bij alle verhuisstress ons ook nog druk moesten maken over een nieuw mail-adres. Dit hebben wij specifiek aangegeven bij het gesprek met een medewerker van de KPN-winkel in Roermond in mei. Hij raadde ons aan om toch over te stappen naar een ander abonnement (Hussel) omdat het de internetsnelheid ten goede zou komen. Verder zou alles hetzelfde blijven zoals we bij ons oude (ons Alles-in-1 abonnement) gewend waren/hadden.

Een aantal weken na de verhuizing kwamen wij erachter dat we niet meer konden opnemen. Contact gezocht met KPN, dat kon wel maar dan moesten we een duurder abonnement afsluiten. We hadden eerder aan de bel moeten trekken, we waren te laat. Inmiddels kregen we ook een mail dat ons mailadres over 4 maanden zou verlopen. Toen hebben we contact gehad met een medewerker van de afdeling save. Deze kon qua opnemen niets voor ons betekenen, maar uiteindelijk lukte het wel om ons huidige mailadres om te zetten naar ons nieuwe abonnement. Ook met de mobiele abonnementen bleken er onaangename (lees duurdere) verrassingen te zijn die door deze medewerker ook opgelost zijn. Wij waren in de veronderstelling dat alles opgelost was.

Niets bleek minder waar: Vandaag kregen we een mail dat ons mailadres over 4 weken vervalt! En als we het willen behouden mag je €7,50 extra per maand gaan betalen! Wat dan overigens weer niet in de desbetreffende mail staat, dat moet je zelf opzoeken. Meteen contact opgenomen met KPN maar die registratie is blijkbaar nergens vastgelegd. Wat ik dan weer heel apart vind, ik verzin dit toch niet? En waarom is wel het een wel (het probleem met de mobiele abonnementen) en het ander niet doorgevoerd?

Zijn we de enige die hier tegen aan lopen bij KPN? Een muur van onwil als je na een verkeerde/ onvolledige/ misleidende voorlichting contact opneemt met KPN?

Ik ben inmiddels zover dat ik het abonnement wil opzeggen aangezien we ons mailadres niet kunnen behouden. Ik voel me echt in de kou gezet. Nieuwe klanten worden met allemaal toetsers en bellen en aanbiedingen binnengehaald, oude klanten moeten voor behoud van wat ze hadden bij een verhuizing overal extra voor gaan betalen.

Saskia

Je bent zeker niet de enige, KPN is gewoon een onbetrouwbare partner. Ik maak het zelf mee, veel beloven maar steeds weer uitstellen zonder enige uitleg,


Dag @SaskA wat een verhaal zeg. Jammer dat het zo gaat. Bij mij ging de overgang naar een Hussel abonnement vloeiend dus het kan wel. Een moderater gaat hier reageren.  Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze voor je aan de slag.  De wachttijd is een dag of vier.  Komt goed!


Dag @SaskA wat een verhaal zeg. Jammer dat het zo gaat. Bij mij ging de overgang naar een Hussel abonnement vloeiend dus het kan wel. Een moderater gaat hier reageren.  Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze voor je aan de slag.  De wachttijd is een dag of vier.  Komt goed!

Ik hoop het, maar na afgelopen ervaringen met de klantenservice heb ik daar een hard hoofd in gekregen. Op de medewerker van save na trouwens.

Profiel is ingevuld. 

Als we goed voorgelicht waren, wisten waar we aan toe waren geweest en hadden we andere keuzes gemaakt. Het wordt nu als een ‘slikken of stikken’ beleid opgedrongen en dat irriteert me mateloos. 


Ha @SaskA, wat rot dit! Ik zie inderdaad dat jouw oude abonnement is opgezegd en er voor jou een heel nieuw abonnement is aangevraagd. Dat had zo natuurlijk niet mogen gebeuren. Ik wil graag meekijken, want ik heb niet het idee dat het nu wel juist staat. Zou jij in een privébericht naar mij het oude klantnummer en de betreffende e-mailadressen willen sturen? Dan ga ik voor je aan de slag. 


Bedankt voor je privébericht, @SaskA! Ik heb een verzoek ingediend om de e-mailbox onder jouw nieuwe klantnummer te zetten. Dat moet direct geregeld zijn: je ontvangt hier ook nog een sms over. Mocht het niet lukken, dan wordt er op het bekende 06-nummer contact met je opgenomen. 

 

Je hebt het in jouw privébericht ook nog over je tv-pakket waar je niet tevreden over bent. Kan ik je daar wellicht ook nog verder bij helpen?


Beste Marcia,

Dat zou heel fijn zijn. Ik heb tot op heden echter nog geen sms ontvangen. 
 

Ons oude tv abonnement was inclusief opnemen, 2e tv kastje gratis en ESPN-pakket gratis. 
Als we dit bij ons huidige abonnement willen hebben moeten we dat allemaal apart toevoegen en overal voor betalen waardoor we veel duurder uit zijn. Daarbij is tijdens het gesprek door de jongeman in Roermond geen enkele keer benoemd dat we dit kwijt zouden zijn bij het wisselen van pakket. Hij adviseerde ons om ons huidige pakket te nemen omdat we dan alles wat we bij ons Alles-in-1 pakket hadden + een veel snellere internetsnelheid zouden krijgen. 
 

We hebben nu dus maar 1 tv met verbinding en kunnen niet opnemen. En geen ESPN pakket. En in deze donkere dagen missen we dit best. 
 

Groet,

Saskia


Wacht het nog even af, dan ga ik er vanuit dat er telefonisch contact met je opgenomen gaat worden binnen enkele dagen. Als je maandag nog niets gehoord hebt, laat het dan even weten. Ik ga er dan opnieuw achteraan. 

 

Voor wat betreft tv: ik zie dat je een Alles-in-1 Standaard abonnement had. Je betaalde voor internet/tv/vaste telefonie 71,26 euro en je kreeg er ESPN als Compleet voordeel bij. Als je nu Hussel + 2 tv's, het Opnemen pakket, ESPN en het Pluspakket neemt, dan ben je inderdaad iets duurder uit. Ik kom op iets minder dan 77 euro. Als je niet voor ESPN zou gaan, dan betaal je 64 euro per maand. Dat is wel goedkoper dan het vorige abonnement. Ik kan het helaas niet meer terugdraaien, maar hopelijk heb je wat aan deze informatie! 


Ik zie dat het e-mailadres eindelijk onder het juiste klantnummer staat! Je hoeft je er dus nu definitief geen zorgen meer over te maken @SaskA.


Ja klopt. We hebben gisteren een bevestigingsmail gekregen. 
Bedankt voor het meedenken. 
Voor wat betreft de tv gaan we inderdaad even kijken wat we gaan doen. 
 

In ieder geval. Wij zijn ontzettend blij dat het mailadres behouden is. 
 

Hartelijke groet ,

Saskia