Skip to main content
Vraag

E-mail "We doen extra onderzoek" maar verder geen communicatie

• August 18, 2026
  • 2 reacties
  • 54 keer bekeken

Unrigged5588
Nieuwkomer

Besteld op 11 augustus met een aansluitdatum van 13 augustus.

Echter krijg ik op 13 augustus een email met de tekst “We doen extra onderzoek zodat je binnenkort je verbinding kan gebruiken”,  daar heb ik vrijdag 14 augustus gelijk achteraan gebeld om te vragen wat dat precies inhoud en wanneer ik kan verwachten mijn verbinding in gebruik te nemen.

Mij is verteld dat ze dit niet kunnen inzien en dat er binnen 3 werkdagen contact met mij opgenomen zou worden betreffende de kwestie. En dat ze via dat telefoonnummer niet meer kunnen doen dan een ticket voor me inschieten, dat is dan ook gedaan.

Helaas zijn de 3 werkdagen ondertussen verstreken en heb ik nog niks vernomen. Ook de volg je bestelling pagina is sinds dien niet veranderd, en er staat uiteraard niks op mijn email.

Vandaar dat ik hier post op het forum voor help.

Als iemand hier ervaring mee heeft, of iemand mij in contact kan brengen met de juiste afdeling zou ik het op prijs stellen.

2 reacties

Unrigged5588
Nieuwkomer
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 18, 2026

Nadat ik dit postte besefte ik me dat ik een KPN winkel op 10 minuten afstand heb 😅, dus ben daar even heengelopen. 

Blijkbaar moet mijn fibre lijn nog ingepatched worden aan de andere kant van de lijn(dus aan de kant van de provider), een croncrete tijdlijn blijft afwezig. Mocht iemand mij alsnog kunnen voorzien met meer informatie en een concrete tijdlijn hoor ik het inderdaad graag. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Medewerker KPN Escalaties
  • August 19, 2026

Patchen is geen reden voor een voor een bericht dat er extra onderzoek nodig is. Deze mail heeft te maken met 2 mogelijke opties.

1. De order is complex. Netwerk moet uitzoeken waar ze de verbinding moeten leveren. Denk hierbij bijv aan doorgegeven adres komt niet overeen met de gegevens van KPNNetwerk. Of het adres heeft meerdere aansluitingen. Dit moet KPN doorzetten na uitzoek werkt. Dit kan 3 werkdagen vertraging opleveren.
  2. De order loopt op glasvezel en deze moet nog aangelegd worden. Dit kan de invoerkabel zijn en/of het glasvezelkastje. De aannemer moet dit nog inplannen in zijn werkzaamheden. Tot het moment dat de aannemer je belt voor een afspraak is de leverdatum niet bekend. Je bent in dat geval afhankelijk van de planning van de aannemer. Dit kan weken duren maar ook maanden.