Skip to main content

het is meer dan een maand dat ik heb verzocht om mijn abonnement op te schorten omdat ik het land heb verlaten en u brengt me nog steeds kosten in rekening

Hey @Youness, welkom op het KPN forum. Spannend, om het land te verlaten. Is de verhuizing allemaal goed gegaan? Wat zuur dat je verzoek nog niet is verwerkt. Hoe heb je de melding aan ons doorgegeven? 

Emigratie aan ons doorgeven 

Er zijn twee vormen van overzetten na emigratie. Je kunt je abonnement helemaal stopzetten of over op prepaid (voor mobiel). Als je voor een lange- onbekende periode gaat migreren dan wil je waarschijnlijk je abonnement stop zetten. Dat kan. Als je verhuist naar het buitenland, dan wordt je contract beëindigd op de datum waarop je emigreert. We brengen geen kosten in rekening voor de rest van je contractperiode. Als je een abonnement met mobiel toestel hebt, dan betaal je wél de afkoopsom voor je toestel. De kosten van je abonnement worden gecrediteerd. Als je een Sim Only abonnement hebt, dan wordt het restbedrag gecrediteerd. Je hebt de volgende gegevens nodig:

  • Een bewijs van uitschrijving bij de gemeente of je arbeidscontract in het buitenland of een verklaring van je studie instelling in het buitenland.
  • Je klantnummer.
  • Je contactgegevens.

Dat kun je online via het formulier: Emigratie aan ons doorgeven 

Wat gebeurt er nadat ik alles heb opgestuurd?

Als wij alles hebben ontvangen, controleren we je gegevens. Wat gebeurt er dan?

  • Je krijgt een bevestiging. Nadat het bewijs van uitschrijving is goedgekeurd en je het contract hebt opgezegd, ontvang je binnen 1 week een bevestiging per e-mail.
  • Je KPN apparatuur terugsturen. Heb je nog apparatuur van KPN? Bij je abonnement krijg je apparatuur van KPN in bruikleen (deze apparaten zijn dus niet van jou, maar van KPN). Omdat je gaat emigreren moet je de apparatuur terugsturen naar KPN. Lees hier hoe je KPN apparatuur retour stuurt. Het terugsturen van apparatuur is gratis.


Meer info vind je op: Emigreren KPN producten stopzetten
Heb jij de goedkeuring / bevestiging per mail van ons ontvangen, Youness?  


Admin: afbeelding verwijderd i.v.m. privacy gegevens zichtbaar


Hey @Youness, ik zie al wat er mis gaat. De bevestiging die je hebt ontvangen (afbeelding hierboven) is de ontvangstbevestiging dat we jouw verzoek binnen hebben. We hebben je aanvraag nog niet kunnen verwerken omdat de juiste documenten ontbreken. Daarover hebben we begin maart contact met je proberen op te nemen. Helaas is dat niet gelukt. 

Het document dat je hebt bijgevoegd is geen uitschrijving van de gemeente. Op het document bij Uitschrijving aantonen vind je hoe je aan de juiste documentatie komt om je uitschrijving aan te tonen. Met de juiste documenten kunnen we je opzegging gereed maken. Wil je dat met een begeleidend schrijven naar ons sturen? Dat kan naar opzeggen@kpn.com. Vermeld daarbij ook je (oude) gegevens waarop je een KPN-abonnement geregistreerd staat.  We verwerken je opzegging dan zo snel mogelijk :)

 


bedankt voor je feedback.  je hebt geen contact met mij kunnen opnemen omdat je me waarschijnlijk niet hebt gebeld op het internationale nummer dat ik heb opgegeven sinds ik zoals aangegeven ben geëmigreerd en dat document is dat ik van de gemeente heb gekregen, dus ik begrijp niet hoe dat niet geldig zou zijn  voor jou.  hoe dan ook, ik heb geen contractuele verplichting meer om bij u te blijven, dus ik begrijp niet waarom ik aanvullende documentatie moet overleggen.


Hoi @Youness . Dat zijn toch echt de spelregels. Blijkbaar was het document wat je hebt meegestuurd geen bewijs van uitschrijving. Ik wil je vragen om de juiste documenten op te sturen. Dan zal het contract ongetwijfeld netjes beëindigd worden.


laten we aannemen dat ik niet ben geëmigreerd, vertel je me dat ik mijn contract met jou niet kan beëindigen? ik heb al twee maanden voor niets betaald en mijn account wordt gesloten volgens de bankinstructies


Jouw vraag gaat over emigreren en ons antwoord gaat over hoe dit proces in zijn werking gaat. Mijn collega @Nadia heeft wellicht kunnen zoeken met jouw gegevens maar die is nu met vakantie en ik heb jouw gegevens niet.

Dus inhoudelijk weet ik verder niks. Ben jij contractvrij? Dan kun je gewoon opzeggen via 0800 0402 met één maand opzegtermijn.  Als je nog in een jaarcontract zit dan zul je een afkoopsom moeten betalen. 

Als je wel bent geëmigreerd en je zat nog in een jaarcontract dan zul je dus de juiste documenten moeten aanleveren om zonder afkoopsom op te zeggen.

Zal ik anders meekijken? Kun je in dat geval je profiel aanvullen en een seintje geven als je dat gedaan hebt? 


Hey @Youness, heb je de opzegging met de juiste documentatie in gang gezet? Als je het ‘reguliere’ opzeggingproces volgt heb je een maand opzegtermijn. Je had voor de emigratie ook, als je contractvrij bent, daarvoor kunnen kiezen, dan was er zonder vraag naar extra documenten de opzegging verwerkt. Jij hebt via het online formulier: Emigratie en opzeggen de contractbeëindiging doorgegeven, via dat proces vragen we je om bewijs van uitschrijving. Het document dat je ons hebt aangeleverd is niet geldig, maar daarop staat wel vermeld onder Uitschrijving aantonen? hoe je aan de juiste gegevens komt.  

Ik had even toegang tot je gegevens omdat je een document hier had gepubliceerd waar je persoonlijke gegevens op getoond werden. Dat heb ik omwille van jouw privacy verwijderd.

Ben benieuwd, is het gelukt?


Hoi Younes, helaas geen reactie meer van je gehad 😞 Ik ga er vanuit dat je de juiste documenten hebt aangeleverd en dat alles nu correct is afgehandeld. Daarmee sluit ik je topic,

Toch nog vragen? Stel ze hier gerust :)


Reageer