Skip to main content

Goedendag, in ieder geval van 15/07 a.s. wonen wij niet meer in NL, maar net over de grens in DE. Helaas kunnen we dan geen gebruik meer maken van onze KPN Internet + interactieve TV abo's. 
Onze mobiele telefooncontracten kunnen blijven doorlopen omdat we nog met enige regelmaat in NL zullen zijn.

 

We hebben nog geen uitschrijfbewijs voor NL; immers we schrijven ons pas uit als we daadwerkelijk niet meer in NL wonen. Studieverklaring + werkcontract zijn op onze situatie niet van toepassing. Het enige “bewijs” van aankomende emigratie wat we op dit moment hebben is een koopcontract van een DE huis (dat is tamelijk privé vinden wij) en/ of opzegcorrespondentie met onze huidige verhuurder waarin we ook ons aankomende adres in Duitsland doorgeven. 
Is het mogelijk om bijvoorbeeld alvast het laast genoemde bij het emigratieformulier van KPN te uploaden? Kan ik / moet ik dan later op een bepaalde manier nog het uitschrijfbewijs uit NL toesturen?

Onze apparatuur kunnen we zelf ook terugsturen, las ik. De mogelijkheid bestaat dat dat iets eerder kan dan dat onze uitschrijfdatum uit Nederland valt. Maar als we de apparatuur terugsturen kunnen we er uiteraard ook geen gebruik meer van maken. Wat houdt KPN dan als opzegdatum aan? Principieel voelen we er weinig voor om door te betalen voor iets wat we niet eens meer (kunnen) gebruiken, ook al gaat het om bijv. slechts een periode van een week. 

 

Wij begrijpen dat commerciële bedrijven zich willen behoeden tegen mensen die slechts onder het mom van emigratie hun contract willen opzeggen. Maar bij KPN lijkt dit nu toe het lastigst te zijn. En je wilt juist van te voren zoveel mogelijk regelen.


Verder zijn / waren wij h​​​​​eel tevreden klanten van KPN en vinden we het enorm jammer dat we niet al onze abonnementen net over de grens in DE kunnen blijven voortzetten!

immers we schrijven ons pas uit als we daadwerkelijk niet meer in NL wonen.

​​​​​

Hallo @DianadB ,

Je vraagt hier welke datum geldt als emigratiedatum? 

De datum per wanneer jij je bij de gemeente uitschrijft is bepalend. Meer specifieker geldt de datum die de RNI (Registratie Niet Ingezeten) registreer als jouw datum van vestiging in Duitsland. 

Op zich is het logisch dat allerlei instanties deze datum hanteren als jouw uitschrijfdatum. KPN zal vast geen koppeling hebben met de RNI, maar diverse andere instanties hebben wel zo'n koppeling.   

 

 


Hallo @DianadB Welkom hier op het KPN Forum. Goed dat je je vraag hier stelt. 

Als je nog regelmatig in Nederland bent is er inderdaad geen enkel probleem om die te blijven gebruiken. Je tv- en internetabonnement kun je inderdaad opzeggen. Ik ga er vanuit dat je deze pagina al goed hebt doorgenomen? Als opzegdatum houden we de datum aan waarop je emigreert en dat is ook de reden waarom we dat bewijs van uitschrijving nodig hebben. Als je alles hebt doorgeven worden ook de kosten in orde gemaakt, desnoods met terugwerkende kracht. 

 

 

 


Reageer