Skip to main content

Wij gaan halverwege februari emigreren (Hongarije) en gaan dan TV en Internet afzeggen maar ik wil mijn mobiele abonnement nog aanhouden tot ik daar een Hongaars abonnement heb, zodat ik nog dingen kan regelen via de 4G van mijn mobiel.

Ik heb de doosjes voor het terugzenden van modem etc al binnen.

Als ik per 18 februari mijn TV en internet abonnement afzeg, gaat mijn mobiele abonnement dan nog gewoon door (uiteraard zonder de "pakket” korting) ??

Ik wil niet zonder mobiel/4G zitten ivm alles wat er nog geregeld moet worden als we daar zijn.

Alvast dank voor jullie tijd !

Max

Spannend, zo'n verhuizing naar het buitenland.

Als je alleen je vaste abonnement hebt opgezegd zal ook alleen dat beëindigd worden. En niet je mobiele. Het zijn afzonderlijke, verschillende abonnementen. Ik neem dus aan dat je nog niet je mobiele abonnement hebt opgezegd of al een dergelijk bericht (vooraankondiging?) aan kpn hebt doorgegeven.

Hongarije is Europese Unie. Je mag daar, nog enkele maanden, je NL abo blijven gebruiken. Denk je er wel aan dat daar een NL adres voor nodig is waar het abo op geregistreerd staat? Dat kan bv van een familielid in Nederland zijn. Het lijkt me niet handig om dat op je huidige, dan oude, adres geregistreerd te houden. Daar komen natuurlijk vreemden te wonen.

Het registratie-adres voor je mobile kun je zelf wijzigen via de MijnKPN app.

Meer info: http://kpn.com/emigreren .


Hoi Peter,

 

Dank voor je duidelijke antwoord !

 

Ik ga regelen dat het mobiele abonnement op het adres van een familielid komt te staan ( Mijn naam en dan "per adres” neem ik aan ? ).

Afzeggen internet en TV doe ik na ontvangen uitschrijving bij de gemeente, hoef ik geen “afkoop"kosten te betalen las ik. Modem etc doe ik op de laatste dag hier.

Groeten,

Max


Per adres kent kpn niet. Gewoon op dat adres zetten.

Succes en sterkte met de verhuizing. Ben ooit 1,5 km verhuisd en vind dat al een ramp.


:sweat_smile::thumbsup:


P.S.

Hoe is je internetsituatie op je nieuwe adres in Hongarije, @Max Verver ?

En? Ga je daar een B & B starten?


Nee, geen B&B. Je zult ons niet zien bij "Ik verrek......eehhh....vertrek" :joy: Net met vervroegd pensioen en we gaan niet meer werken voor een ander :sunglasses:

 

Er is daar snel glasvezel internet beschikbaar via TARR, kastjes hangen er al, gelijk aanvragen als we daar aankomen.

TV kijken via IPTV.

 


TV kijken via IPTV.

@Max Verver

Mogelijk kun je voor Nederlandse tv (als npo, rtl en sbs6 enzo) meeliften met het abonnement van een kennis. Via Ziggogo of tv.kpn.com resp. de apps daarvoor.

Niet-abonnementsdiensten als NPOstart mogen niet buiten Nederland. En voor een abonnement, NPO plus, is dan weer een NL adres en IBAN nodig.

Geniet van je pensioen. Hopelijk slaat de verveling niet toe zo ver van alles wat je gewend bent. En familie.

Wel lastig. Je raakt veel kwijt. Je vaste tel.nr., ( t.z.t. ) je NL mobiele nr., je e-mail adres (tenzij je bv Gmail hebt), en zo nog wat meer.

we gaan niet meer werken voor een ander

Dat doe je met een B & B ook niet… :kissing_smiling_eyes:


Met IPTV voor ongeveer 80,- p/j 26000 zenders ( en dan nóg niks op TV waarschijnlijk :sweat_smile: ), Formuler Z10 box al gekocht, opnemen op losse harde schijf.

Netflix (nog nooit gehad) via account van een vriend.

Mobiel abonnement nemen we daar nieuw, zo  snel mogelijk aanvragen, ze nemen bij instanties en winkels niet op als het een buitenlands nummer is,

Gmail al aangemaakt en vast in gebruik genomen.

 

Niet werk een in een B&B ? Wat denk je van de was, kamers opruimen, ontbijt maken, schoonmaken, gasten vermaken………………. nee, laat maar :wink:

Sigaren roken, boeken lezen en fikkie stoken, dat is het leven :sunglasses:


Met IPTV voor ongeveer 80,- p/j 26000 zenders ( en dan nóg niks op TV waarschijnlijk :sweat_smile: ), Formuler Z10 box al gekocht, opnemen op losse harde schijf.

Klinkt goed. En inderdaad, als er momenteel op de ca. 100 zenders die ik nu heb in totaal 4 programa's per avond zijn die ik de moeite waard vind is het veel. Na 23 maanden behoorlijk corona-armoede (productie armoe).

Netflix (nog nooit gehad) via account van een vriend.

Zeker fijn. Vandaag nog film gekeken van 3½ uur. Vult wel een avond.

Mobiel abonnement nemen we daar nieuw, zo  snel mogelijk aanvragen, ze nemen bij instanties en winkels niet op als het een buitenlands nummer is,

Denk je er wel aan dat Nederlandse banken geen toegangs-sms sturen naar niet-Nederlandse nummers.

 

Niet werk een in een B&B ? Wat denk je van de was, kamers opruimen, ontbijt maken, schoonmaken, gasten vermaken………………. nee, laat maar :wink:

Je had het over '’werken voor een ander'’ en ik interpreteerde '’baas'’. Maar gasten zijn ook anderen inderdaad. Maar alleen werken voor jezelf gaat niet of het wordt een heel kleine circulaire economie natuurlijk :grin: .