Skip to main content

Ik woon al 2 maanden niet meer in Nederland en het is me nog niet gelukt om mijn internet abo op te zeggen. Na 3 opzeg pogingen nog geen reactie. Iemand een idee hoe dit te versnellen? Ik kom over 10 jaar weer terug naar Nederland. Hopelijk is het tegen die tijd opgelost.

Hallo @HansBe 

Spannend, om het land te verlaten. Is de verhuizing allemaal goed gegaan? Wat zuur dat je verzoek nog niet is verwerkt. Hoe heb je de melding aan KPN doorgegeven? 

Emigratie aan ons doorgeven 

Er zijn twee vormen van overzetten na emigratie. Je kunt je abonnement helemaal stopzetten of over op prepaid (voor mobiel). Als je voor een lange- onbekende periode gaat migreren dan wil je waarschijnlijk je abonnement stop zetten. Dat kan. Als je verhuist naar het buitenland, dan wordt je contract beëindigd op de datum waarop je emigreert. We brengen geen kosten in rekening voor de rest van je contractperiode. Als je een abonnement met mobiel toestel hebt, dan betaal je wél de afkoopsom voor je toestel. De kosten van je abonnement worden gecrediteerd. Als je een Sim Only abonnement hebt, dan wordt het restbedrag gecrediteerd. Je hebt de volgende gegevens nodig:

  • Een bewijs van uitschrijving bij de gemeente of je arbeidscontract in het buitenland of een verklaring van je studie instelling in het buitenland.
  • Je klantnummer.
  • Je contactgegevens.

Dat kun je online via het formulier: Emigratie aan ons doorgeven 

Wat gebeurt er nadat ik alles heb opgestuurd?

Als wij alles hebben ontvangen, controleren we je gegevens. Wat gebeurt er dan?

  • Je krijgt een bevestiging. Nadat het bewijs van uitschrijving is goedgekeurd en je het contract hebt opgezegd, ontvang je binnen 1 week een bevestiging per e-mail.
  • Je KPN apparatuur terugsturen. Heb je nog apparatuur van KPN? Bij je abonnement krijg je apparatuur van KPN in bruikleen (deze apparaten zijn dus niet van jou, maar van KPN). Omdat je gaat emigreren moet je de apparatuur terugsturen naar KPN. Lees hier hoe je KPN apparatuur retour stuurt. Het terugsturen van apparatuur is gratis.


Meer info vind je op: Emigreren KPN producten stopzetten
Heb jij de goedkeuring / bevestiging per mail van KPN al ontvangen inmiddels? 


Sinds zondag is het eindelijk geregeld. Heeft al met al 6 weken geduurd.

 

  • Eerste aanmelding was het verkeerde document doorgestuurd, alleen was dat nooit doorgegeven door de KPN.
  • Tweede en derde aanmeldingen waren wel goed, alleen duurt het geen 5 werkdagen maar 20.
  • De meegestuurde link in de mail, om de status te checken, werkt in geen van de aanmeldingen.
  • In de bevestiging van afmelding, staat dat er opgezegd wordt per 2 juli, terwijl ik al sinds 4 mei niet meer op het adres woon. Pas bij weer een contact met de KPN kreeg ik te horen dat er wel een credit komt van de laatste maanden.

Qua communicatie zijn er best veel verbeterpunten, tenzij de KPN een ontmoedigingsbeleid heeft om op te zeggen.  Uiteindelijk is het wel geregeld, maar met veel bellen en veel frustratie.


Mooi dat het nu voor elkaar is. :thumbsup_tone4:


Hallo @HansBe Welkom hier en goed dat je het nog even doorgeeft. Fijn inderdaad dat het nu allemaal is gelukt, maar wel jammer dat het één en ander je zoveel tijd en moeite heeft gekost. Veel plezier op je nieuwe plek! 


Ik heb precies hetzelfde. Inmiddels 3x opgezegd, ook het 1e formulier werd niet geaccepteerd omdat het geen PDF was. Nu net een vrouw van KPN aan de telefoon die zei dat bij emigratie ook echt een maand opzegtermijn is. Ze wilde graag namen van de andere medewerkers die ik had gesproken want dan zou zij wel even uitleggen hoe het precies zit. De toon van deze vrouw was erg arrogant en belerend.Â