Skip to main content

Sinds vanmiddag werkt WiFi half. Ik bedoel het volgende: Via mijn normale WiFi netwerk heb ik geen verbinding met het internet, wel met mijn thuisnetwerk. Via mijn Gast WiFi netwerk heb ik wel verbinding met het internet, maar uiteraard niet met het thuisnetwerk. De desktop PC die met een kabel verbonden is werkt prima, zowel internet als het thuisnetwerk. TV werkt zonder problemen. Ik heb de modem gereset, maar zonder effect,
Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn:

Hi @GroW, welkom op het forum. 

Ik denk graag mee. Staat je reguliere WiFI wel aan in je modem? Dit kan je ook aan/uit zetten met de knop op de modem zelf. Daarnaast, heb je dit probleem op 1 of meerdere apparaten? 


Het probleem treedt op bij alle mobiele apparaten, dus smartphones, laptops.
Afgelopen donderdag is een monteur langs geweest die uiteindelijk e.e.a. aan de praat heeft gekregen door een nieuwe SSID aan te maken. Deze nieuwe SSID kon ik echter niet vinden in de instellingen van de modem; ik wilde het wachtwoord aanpassen en eventueel de naam van de SSID aanpassen. Dat lukt dus niet.
Ik heb de modem een aantal malen gereset via de verzonken resetknop op de achterkant. Daarna was de nieuwe SSID verdwenen. De “oude” half werkende situatie was weer terug .ik heb alle stappen gevolgd die via de website worden aanbevolen en uiteindelijk was de aanbeveling om via de helpdesk (opnieuw) een monteur de laten komen.
Inmiddels kan ik ook niet meer na een reset van de modem inloggen met “admin” en het wachtwoord op de achterkant van de modem. Ik kan voorlopig wel met een via een kabel aangesloten “Devolo Access Point One” met de mobiele apparaten werken.
Extra info: woensdagmiddag is hier een forse onweersklap geweest met nauwelijks of geen tijd tussen lichtflits en donderslag. Ik kan natuurlijk dat dit de problemen veroorzaakt heeft.


Zou ik mee mogen kijken? Zou je je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 


Beste Alex,

Ik heb mijn profiel bijgewerkt.

Nog wat extra info: Ik heb inmiddels na melding bij 0800 0402 een andere modem gekregen en aangesloten. Het leek in eerste instantie niets te helpen. Ik heb de modem gereset, en moest zoals te verwachten bij de eerste keer inloggen op de modem met een een eigen wachtwoord invoeren. Vervolgens kon ik de SSID’s en bijbehorende wachtwoorden naar eigen inzicht wijzigen. Tot mijn verbazing zag ik naast de nieuwe SSID’s ook de oude nog op mijn mobiel en laptop. Ik kwam op het idee om de Super WiFi's uit te schakelen, waarna de oude SSID’s waren verdwenen. Daarna de Super WiFi’s opnieuw ingesteld en nu werkt alles bijna naar wens.. Bijna, want ik kan weer niet inloggen op de modem, ook niet na een reset met met verzonken knopje achterop de modem.

Ik zal nog verslag uitbrengen naar de storingsdienst.

Met vriendelijke groet,
Wout de Groot.


Probleem lijkt inmiddels opgelost. Ik kon soms wel, soms niet inloggen op de modem met de browser Opera. Als ik al kon inloggen na een modem-reset werd een nieuw wachtwoord niet geaccepteerd. Inloggen met browser Edge na een reset kon wel, maar ook hiermee werd een nieuw wachtwoord niet goedgekeurd. Nu gebruik ik Firefox en alles werkt weer als vanouds.
Firefox is dus de te prefereren browser, in ieder geval in combinatie met Modem 12.