Skip to main content

Beste KPN,

 

op 26 november heb ik een woningruil met iemand gedaan, ik naar Amsterdam, zij naar Gouda. Beiden hadden we al KPN op het oude adres, ik in Gouda glasvezel, zij in Amsterdam koper. 

 

Beiden hebben we op tijd, begin november, de verhuisdatum doorgegeven (25 november), echter is mijn verhuizing via het systeem nooit bij jullie binnen gekomen. Waardoor helaas de datum moest opschuiven naar 19 december, omdat er ook een monteur langs moest komen op mijn nieuwe adres in Amsterdam omdat ik een pakket zou hebben voor 200mbps dat op de enkele koperverbinding in Amsterdam niet haalbaar zou zijn. Dus monteursklusje. De verhuizing zou daarom naar 19 dec verzet worden. In tussentijd heb ik een digitenne pakket ontvangen waar ik 100 GB mag opmaken, mocht mijn zwarte kastje KPN box 12 niet werken in Amsterdam op haar lopende koper verbinding (wat dus klopt).

 

Na meerdere telefoongesprekken hoe dit allemaal mogelijk bleek, leek het al een wirwar en een zooitje te zijn geworden bleek volgens de klantenservice mannen van KPN die ik aan de telefoon heb gesproken. Niemand leek er nog wat van te snappen. De één zou de andere lijn bezet houden, enzovoort. 
 

De bewoner die nu in Gouda woont, zit dus al een hele tijd op mijn abonnement. Haar Experia box  doet het gewoon via de Glasvezel aansluiting die ik daar had. Wel zit ze op mijn wifi. 
 

Er zou mij ook een Experia box V10 toegestuurd worden, die zou ik nodig hebben op mijn nieuwe adres in Amsterdam voor als de monteur langskomt en ik op 200mpbs werd gezet. Tot op de dag van vandaag wordt dat ding nog ingepakt als ik kijk bij mijn verhuisstatus. Nooit een box ontvangen!
 

Vandaag is de monteur langsgeweest, en die zegt ook dat er in het systeem helemaal niets meer van klopt. Ten eerste is mijn experia box dus nooit geleverd, die wel voortijd geleverd had moeten worden. Wanneer hij met zijn apparatuur bepaalde dingen checkt, verspringt het van de ene adres naar de andere, de naam van mij en de andere bewoner staan verkeerd. Hij had het over een geautomatiseerd levenslijn systeem waardoor het in 1 grote lus is komen vast te zitten. Oftewel, 1 grote puinhoop.

 

De bewoner in Gouda zou als het goed is morgen 20 dec een actieve verbinding daar krijgen via haar abonnement, maar dat is nog maar de vraag met de wirwar die er nu is ontstaan. Als dit het geval is, lijkt het mij dat de lijn van haar oude adres (mijn huidige adres) in Amsterdam, vrij komt.

 

Een halfuur nadat de monteur weg was heeft hij mij opgebeld en gezegd dat het het beste is om mijn hele pakket te annuleren; en het abonnement opnieuw aan te vragen. Omdat dat de enige manier zou zijn om uit deze “loop” te komen waarin de signalen elkaar niet kloppend opvolgen. Hij heeft dus mijn pakket zojuist geannuleerd.

 

Nu zit ik dus met het feit dat ik opnieuw een Abonnement ingeschoten moet krijgen, hoeft wat mij betreft niet op 200mbps, dat had ik destijds ook maar gewoon gekozen omdat ik dacht dat dat wel fijn zou zijn voor gamen, maar ik kreeg toch ineens glasvezel, dus het was verder niet relevant op het oude adres. Voor het nieuwe adres, maakt het me eigenlijk ook niet eens zoveel meer uit, ik wil gewoon zo vlot mogelijk internet wat hier in Amsterdam beschikbaar is, ook al is dat 100mpbs.

 

Door dit rommeltje maak ik dalijk langer dan een maand gebruik van Digitenne, waar ik met twee personen op internet (thuiswerken) om de haverklap eruit word geknald. Geen gebruik kan maken van interactieve TV en niet kan gamen. Terwijl ik wel doodleuk de rekening krijg voor mijn glasvezel abonnement in Gouda omdat door jullie mijn verhuizing pas op 19 dec ingezet is. 
 

Ik heb destijds een abonnement afgesloten voor de aanbieding van 35 euro per maand, voor een jaar lang. 
 

Ik zou graag in ieder geval willen dat dit voor mij word uitgezocht, verificatie dat mijn hele pakket nu geannuleerd is door de monteur, en ik opnieuw aangemeld wordt voor dezelfde aanbieding waarmee ik destijds een abonnement met jullie ben aangegaan.
 

Daarnaast heb ik een nieuwe noodpakket nodig tot het moment dat ik eindelijk normaal internet en tv op mijn nieuwe adres kan hebben, want die 100GB is nu zo goed als op. Plus een restitutie vanaf 26 november tot op heden lijkt mij meer dan op z’n plaats, want ik heb totaal geen gebruik kunnen maken van het abonnement en interactieve TV dat ik heb. En het internet is ook echt waardeloos als je er met meer dan 1 toestel op zit.
 

Ik zie door de bomen het bos niet meer, en dat  krijg ik van meerdere telefonische (en monteur) medewerkers van jullie ook te horen. Dus graag echt even iemand met dikke vette expertise hierop, en uitzoeken hoe dit het “schoonst” opgelost kan worden, volgens het advies van de monteur dus: hele pakket annuleren, nieuwe aanvragen. En overbruggingspakket tot die tijd ontvangen.

 

Graag hulp in deze kwestie. 
 

Sharon

 

1 van de 2 had het abonnement beter op kunnen zeggen op het oude adres en opnieuw aan kunnen vragen op het nieuwe adres...


We hebben beiden een verhuizing doorgegeven, zo werden we immers ook geadviseerd. Ik kan de tijd helaas niet terugdraaien anders had ik het wel op die manier aangepakt met het juiste advies. Alsnog moeten we hieruit zien te komen voor nu. 


1 van de 2 had het abonnement beter op kunnen zeggen op het oude adres en opnieuw aan kunnen vragen op het nieuwe adres...

Ik zie niet zo goed in hoe de melder dit nou helpt.

 


Zojuist weer gebeld met jullie. De verhuizing is geannuleerd. En de verhuizing is nu opnieuw ingezet. Schijnbaar moet dit de oplossing zijn en per de 23e zou het dan correct moeten staan allemaal. 100 GB data wordt aan mijn noodpakket toegevoegd voor nu. 

 

We wachten het af!


Hi @Sharondv! Vervelend te horen dat het allemaal zo verkeerd is gelopen. Ik zie de verhuizing nu goed in het systeem staan. Daarom ga ik daarin nu niks veranderen. 

Mocht het onverhoopt op een later moment toch nodig zijn, dan help ik je gelijk. Bel wel voor alle zaken waar spoed bij nodig is 0800-0402. Alles waar geen haast bij komt kijken kan je hier aangeven.

 

 

@Nick83 ik snap je opmerking. Maar wil deze wel tegenspreken. Een dubbele verhuizing is in dit geval de juiste werkwijze.  Dat dit nu verkeerd is gelopen is een incident, niet de regel.


Hi @Sharondv! Vervelend te horen dat het allemaal zo verkeerd is gelopen. Ik zie de verhuizing nu goed in het systeem staan. Daarom ga ik daarin nu niks veranderen. 

Mocht het onverhoopt op een later moment toch nodig zijn, dan help ik je gelijk. Bel wel voor alle zaken waar spoed bij nodig is 0800-0402. Alles waar geen haast bij komt kijken kan je hier aangeven.

 

Hoi @Bram_ , zojuist mijn kpn box 12 in het stopcontact en op het kopernetwerk aangesloten, geen internetverbinding. Lampje blijft maar knipperen.

Ook heb ik geen GB’s toegevoegd gekregen aan mijn direct online pakket.

 

Ik ben dus geen steek opgeschoten. Kun je mij helpen? Moet er misschien toch een experia box aan te pas komen? (Wat de ene medewerker bevestigd, en de andere weer tegenspreekt)

 

Ben benieuwd!


Ps @Bram_ ik heb per ongeluk op beantwoord geklikt, kan ik dit nog ongedaan maken?


Hi @Sharondv! Ik heb alles voor je nagekeken.

Ik heb een nieuwe bundel aangevraagd voor op het Direct Online Pakket. Zodra deze is toegevoegd krijg je een sms om dit te bevestigen. 

Ook heb ik een monteur ingepland om het modem te laten installeren. Deze kon helaas niet voor de kerst. Maar wel direct daarna. Als je geen tijd hebt op het aangegeven tijdstip in de mail, laat het dan hier weten of bel 0800-0402. Dan kan deze verplaatst worden. 

Ik vind het bijzonder vervelend, los van de feestdagen, dat het op deze manier gaat. Maar na het monteursbezoek moet het allemaal goed werken. 


Hi @Sharondv! Ik heb alles voor je nagekeken.

Ik heb een nieuwe bundel aangevraagd voor op het Direct Online Pakket. Zodra deze is toegevoegd krijg je een sms om dit te bevestigen. 

Ook heb ik een monteur ingepland om het modem te laten installeren. Deze kon helaas niet voor de kerst. Maar wel direct daarna. Als je geen tijd hebt op het aangegeven tijdstip in de mail, laat het dan hier weten of bel 0800-0402. Dan kan deze verplaatst worden. 

Ik vind het bijzonder vervelend, los van de feestdagen, dat het op deze manier gaat. Maar na het monteursbezoek moet het allemaal goed werken. 

Ik heb een bevestiging van de monteursafspraak ontvangen, is prima, komt wel uit.


Echter @Bram_ vraag ik me af waarom? Wat precies moet er gedaan worden? Een modem aansluiten kan ik zelf ook namelijk wel. We hebben dit geprobeerd, alleen is er geen internet. Lampje blijft doodleuk knipperen. Toen vorige week de monteur er was zei die ook dat er sowieso een experia box nodig was omdat hij niks kon met wat ik al thuis had liggen (de kpn box 12 die ik had mee verhuist vanaf een glasvezel adres). Dus ik vraag me af wat er dan nu precies anders voor de monteur zal zijn ten opzichte van de vorige keer… hoop niet dat hij weer voor niets komt… er zijn inmiddels ook al zo veel mensen over deze zaak gebogen en iedereen zegt elke keer weer wat anders. Vooralsnog ook geen sms ontvangen, dus nog geen extra data. 
 

ik vraag me nog steeds af of de monteur die vorige week bij mij was niet gewoon het juiste advies gaf, de hele boel annuleren; het hele pakket, en opnieuw inschieten. Dat dat de meest cleane oplossing zal zijn omdat het een rommeltje is geworden. 


@Bram_ ps, de laatste telefonische medewerker die ik hierover gesproken heeft, heeft als oplossing aangedragen mij eerst actief te zetten op de 100mpbs, dat eerst werkend te krijgen, ondanks dat ik een abonnement voor 200 heb (wat mij dus inmiddels echt gestolen kan worden zolang ik maar internet krijg).


Als ik dan later alsnog op 200 gezet wil worden dat we dan later alsnog een monteur zouden laten langskomen om dit te fixen. Maargoed wat ik dus al zeg, hoeft dit niet perse voor mij. 100 mbps is mogelijk op het adres; dus mijn abonnement aanpassen, downgraden naar 100 is voor mij helemaal prima.

 

monteur zei ook dat dubbele koper kabel langs de grachten ook vaak genoeg problemen oplevert en hier en daar 200 mbps halen moeilijk is. 
 

Ik hoop ook niet dat de monteur nu word ingepland om die 200 te realiseren. Want dat hoeft dus niet. Ik zou op 100 actief worden gebracht, dat was het plan. Kijken of we eerst de actieve lijn binnen zien te krijgen.


@Sharondv,

Ik lees van alles waar je inderdaad de weg in kwijt raakt 😉 Nu heb je het over 200. Dat moet vaak gerealiseerd worden met ‘Pair Bonding’. Kun je https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl eens raadplegen? En een foto hier posten zonder je adresgegevens? Als je namelijk pair bonding nodig hebt, heb je sowieso een Experia Box V10 nodig. Een V12 kan geen pair bonding.

 

Wil je eens foto’s plaatsen van je ISRA punt? En een foto van de achterkant van je V12 modem?


@Sharondv de Box 12 werkt niet samen met pairbonding. Gezien de verbinding nu is omgezet naar VDSL moet installeren gewoon mogelijk zijn. Wel blijkt achteraf dat het nodig kan zijn in de wijkcentrale nog dingen aan te passen. 

Om zeker te weten dat het nu goed gaat heb ik daarom een monteur ingepland. Zodra er internet is kan dan achteraf de verbinding met een nieuwe aanpassing naar bonding worden omgezet.


@Bram_ waarom is de verbinding omgezet naar VDSL? De vorige bewoner had hier namelijk gewoon ook prima internet. Wat was dat dan precies en waarom kon ik niet gewoon op die actieve verbinding? 
 

Ik zal zo, zodra ik thuis ben, een foto maken van de gevraagde gegevens @King006 


@Sharondv,

We wachten je foto’s even af. Even voor jouw beeld, de vorige bewoner had waarschijnlijk ook VDSL of BVDSL (Pair Bonding). Met VDSL kun je 100/30 halen. Met BVDSL (Pair Bonding) in veel gevallen 200/60.

 

Heeft de vorige monteur nog iets gedaan in het huis? Of is deze gelijk vertrokken?


@Sharondv,

We wachten je foto’s even af. Even voor jouw beeld, de vorige bewoner had waarschijnlijk ook VDSL of BVDSL (Pair Bonding). Met VDSL kun je 100/30 halen. Met BVDSL (Pair Bonding) in veel gevallen 200/60.

 

Heeft de vorige monteur nog iets gedaan in het huis? Of is deze gelijk vertrokken?

Hij heeft alleen gecheckt op de poortjes in de woonkamer of er een actieve verbinding was. Op de linker zag die dat het actief was, rechts niet. Hij hamerde op een experia v10 box. Vertelde dat hij verder ook niks kon met wat ik had liggen. 
 

ik hoop dan dat er in de wijkcentrale nog wat moet gebeuren, want aansluiten lukt me zelf ook wel. En hopende dat ik de juiste apparatuur dan in bezit heb. 


@Sharondv,

 

Heb je toevallig al gekeken of het andere poortje nu toevallig werkt? Mogelijk hebben ze de verbinding op het andere ader paar gezet.


@King006 @Bram_ 

 

 


@Sharondv,

 

Heb je toevallig al gekeken of het andere poortje nu toevallig werkt? Mogelijk hebben ze de verbinding op het andere ader paar gezet.

Beide poorten gecheckt, lampje blijft knipperen, geen internet.

 

ps @Bram_ ook nog steeds geen data toegevoegd aan het direct online pakket. Ik zit nu echt op de allerlaatste GB. Je bent trouwens de “derde” die dit voor me zou hebben toegevoegd. Eerst via een klantcontactmedewerker via de telefoon, die zei me dat de dag daarna (zou woensdag zijn) erbij op zou staan, helaas dus niet. Daarna nog eens via de automatische menu keuze bij het 0800 nummer van kpn, ook niks. Via jou helaas nu ook nog steeds niets. Geen smsje ontvangen, ook geen bericht via de Alcatel wifi app. Wel steeds hierin berichten dat ik op X aantal procent zit van mijn verbruik, en dat het op de 27e verlengt word en ik ervoor moet zorgen dat ik genoeg beltegoed heb. Maarja, hoe… 


@Sharondv,

Dan heb je eigenlijk alles wel geprobeerd. Misschien helpt dit? Anders biedt de monteur hopelijk uitkomst. Wil je laten weten welke lampjes je ziet na deze stappen?

 

Handmatig je modem resetten

  1. Druk voorzichtig een paperclip of ander puntig voorwerp in het gaatje ‘reset’. Je vindt het reset gaatje naast de stroomkabel, aan de zij- of achterkant van het modem. 
  2. Druk deze in tot het 'Power' lampje rood gaat branden.

Laat de KPN Experia Box 30 minuten aanstaan en onderbreek de procedure niet! Na de reset moeten de lampjes ‘Power’, ‘Services’ en ‘Internet’ weer branden.


@Sharondv,

Dan heb je eigenlijk alles wel geprobeerd. Misschien helpt dit? Anders biedt de monteur hopelijk uitkomst. Wil je laten weten welke lampjes je ziet na deze stappen?

 

Handmatig je modem resetten

  1. Druk voorzichtig een paperclip of ander puntig voorwerp in het gaatje ‘reset’. Je vindt het reset gaatje naast de stroomkabel, aan de zij- of achterkant van het modem. 
  2. Druk deze in tot het 'Power' lampje rood gaat branden.

Laat de KPN Experia Box 30 minuten aanstaan en onderbreek de procedure niet! Na de reset moeten de lampjes ‘Power’, ‘Services’ en ‘Internet’ weer branden.

Na de reset branden de lampjes: Power & Wifi. Het lampje Internet knippert. 


@Sharondv,

Dan gaat de monteur hopelijk uitkomst bieden aankomende week. Laat je weten of dat hielp?


@King006 komt goed, ik zal morgen hier verslag doen! 


@Bram_ 

Nog steeds geen extra data. Wel steeds deze berichten in de alcatel wifi app.

 

 


@Bram_ ik ben over mijn 100GB data aan het verbruiken op het DOP systeem nu. Misschien dat er dan toch wel data is toegevoegd, maar heb ik simpelweg geen smsjes ontvangen hierover en ook geen KPN berichtjes in de verbruiksapp van alcatal wifi. Zou je kunnen kijken of mijn gegevens correct genoteerd zijn? Zou toch wel prettig zijn om te weten hoeveel data ik nu precies in bezit heb en wat resterend is.


@Sharondv,

Is de monteur nog geweest? 😃