Skip to main content
Beantwoord

Enorme chaos thuisnetwerk na woningruil

• December 19, 2022
  • 49 reacties
  • 761 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

49 reacties

• Auteur
  • Helper
  • Antwoord
  • December 28, 2022

@King006 ja, hij is geweest! En er is internet. Hij heeft een apparaatje aan mijn poort gehangen en is naar de wijkcentrale toegelopen om daar wat te activeren, want het lag er uit. Hij zei dat dat schijnbaar met een verhuizing altijd zo is? Begreep er niet zo veel van, maar het zal. 

Ik ben voor nu eerst op 100 gezet. Wat hier van oorsprong dus al haalbaar was voor de oude bewoner.

Het enige gekke nu nog, is dat in mijn KPN app mijn oude adres nog steeds naar voren komt. Dus dat staat nog niet helemaal goed.

King006
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • December 28, 2022

@Sharondv,

Fijn dat je nu wel internet hebt! 😃 Adres loopt wellicht nu pas omdat je verbinding actief is

Bram van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+17
  • Oud Moderator
  • December 28, 2022

@Sharondv het duurt een paar dagen voordat in alle systemen de verhuizing helemaal is afgerond. Schrik dus niet als dit nog een paar dagen zo staat. 

Zodra dit is afgerond kan een aanvraag gedaan worden om de verbinding van 100Mbit/s om te zetten naar 200Mbit/s. Daarna kijk ik samen met je naar welke dagen je wel betaald hebt voor je abonnement maar deze niet hebt kunnen gebruiken. 

• Auteur
  • Helper
  • December 28, 2022

@Sharondv het duurt een paar dagen voordat in alle systemen de verhuizing helemaal is afgerond. Schrik dus niet als dit nog een paar dagen zo staat. 

Zodra dit is afgerond kan een aanvraag gedaan worden om de verbinding van 100Mbit/s om te zetten naar 200Mbit/s. Daarna kijk ik samen met je naar welke dagen je wel betaald hebt voor je abonnement maar deze niet hebt kunnen gebruiken. 

Is het nodig is mijn vraag vooral. Ik ben prima tevreden zoals het nu is. Kan eindelijk op internet! Kan een aanpassing naar 200 ervoor zorgen dat ik weer geklooi ga krijgen met de verbinding? dat het eigenlijk slechter wordt dan voorheen. Dit soort praktijken hoor je helaas vaker namelijk.. 

King006
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • December 28, 2022

Is het nodig is mijn vraag vooral. Ik ben prima tevreden zoals het nu is. Kan eindelijk op internet! Kan een aanpassing naar 200 ervoor zorgen dat ik weer geklooi ga krijgen met de verbinding? dat het eigenlijk slechter wordt dan voorheen. Dit soort praktijken hoor je helaas vaker namelijk.. 

Alles kan, ik heb echter al jaren pair bonding met 200/60 zonder problemen. Waar gebruik je allemaal internet voor? En met hoeveel personen?

• Auteur
  • Helper
  • December 28, 2022

Alles kan, ik heb echter al jaren pair bonding met 200/60 zonder problemen. Waar gebruik je allemaal internet voor? En met hoeveel personen?

Het enige waarvoor de hogere snelheid me iets zou boeien is omdat ik zo nu en dan aan het online gamen ben via de playstation. Verder niet zoveel spannends. Ben alleen, maar regelmatig bezoek die dan ook wel eens een serie kijken oid. 

King006
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • December 29, 2022

Het enige waarvoor de hogere snelheid me iets zou boeien is omdat ik zo nu en dan aan het online gamen ben via de playstation. Verder niet zoveel spannends. Ben alleen, maar regelmatig bezoek die dan ook wel eens een serie kijken oid. 

Ah, dat kan je makkelijk met 100/30 als snelheid. Ik zou het gewoon even aankijken. Upgraden kan na twee maanden alsnog.

• Auteur
  • Helper
  • December 29, 2022

@King006 als ik er prima mee ben, moet mijn abonnement dan niet aangepast worden naar een niveautje lager?

King006
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • December 29, 2022

@King006 als ik er prima mee ben, moet mijn abonnement dan niet aangepast worden naar een niveautje lager?

Maar je hebt nu toch 100/30 als abonnement? Want anders moest pair bonding gelijk worden aangesloten. Kijk eens in My KPN?

• Auteur
  • Helper
  • December 29, 2022

Maar je hebt nu toch 100/30 als abonnement? Want anders moest pair bonding gelijk worden aangesloten. Kijk eens in My KPN?

Staat nog steeds op 200! Maar de verhuizing is ook nog steeds niet verwerkt. Nog steeds mijn oude adres in beeld. Dus misschien moet dat allemaal nog even doorrollen? 

King006
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • December 29, 2022

Hou het even in de gaten zodra alles is afgerond in de systemen. Anders kan @Bram_ je abonnement altijd omlaag zetten als dat genoeg blijkt.

Bram van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+17
  • Oud Moderator
  • December 31, 2022

@Sharondv ik heb voor de zekerheid een ticket aangemaakt om de verhuizing ook in de systemen verder af te ronden. Dan wachten we het niet af maar sturen we het door naar de technische dienst. 

Verder is het zeker mogelijk je abonnement aan te passen naar 100Mbit/s. Dit is overigens voor het gemiddelde gezin prima voldoende snelheid. Het enige “gevolg” is dat als je in de toekomst je snelheid wel wilt ophogen dit iets langer duurt omdat alsnog bonding aangesloten moet worden. 

Ik heb in het ticket de vraag gesteld ook het pakket terug te zetten naar 100Mbit/s. Lukt dit ze niet, dan doe ik het nadat de verhuizing door alle systemen heen is. 🙂

• Auteur
  • Helper
  • December 31, 2022

@Sharondv ik heb voor de zekerheid een ticket aangemaakt om de verhuizing ook in de systemen verder af te ronden. Dan wachten we het niet af maar sturen we het door naar de technische dienst. 

Verder is het zeker mogelijk je abonnement aan te passen naar 100Mbit/s. Dit is overigens voor het gemiddelde gezin prima voldoende snelheid. Het enige “gevolg” is dat als je in de toekomst je snelheid wel wilt ophogen dit iets langer duurt omdat alsnog bonding aangesloten moet worden. 

Ik heb in het ticket de vraag gesteld ook het pakket terug te zetten naar 100Mbit/s. Lukt dit ze niet, dan doe ik het nadat de verhuizing door alle systemen heen is. 🙂

Thanks, ik denk alleen dat het desondanks wel een goed idee om alsnog 200 te realiseren hier. Heb behoorlijke lagging tijdens het gamen vanmiddag.

Dus als je de ticket zou kunnen aanpassen en dat stuk er uit kunt halen?

dan is het voor nu denk ik vooral afwachten tot de verhuizing in het systeem verwerkt is, het staat nog altijd op mijn oude adres in mijn kpn app. Staat ook nog steeds dat de monteur vandaag langskomt, maar dat was dus dinsdag al.

Daarna zien of we de 200 hier op dit adres dan voor elkaar kunnen zien te krijgen. 

King006
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • January 1, 2023

@Sharondv,

Lagging ligt niet zo zeer aan 100/30. Waar speel je op? Is dat via WiFi of bekabeld aangesloten? Aangezien je alleen woont en dus alleen zal gamen zonder dat iemand tegelijk op een PC/Laptop zit, moet het veroorzaakt worden door iets anders.

• Auteur
  • Helper
  • January 1, 2023

@Sharondv,

Lagging ligt niet zo zeer aan 100/30. Waar speel je op? Is dat via WiFi of bekabeld aangesloten? Aangezien je alleen woont en dus alleen zal gamen zonder dat iemand tegelijk op een PC/Laptop zit, moet het veroorzaakt worden door iets anders.

Ik heb de console bekabeld aangesloten. Enig idee waar het dan aan zou kunnen liggen? 

King006
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • January 1, 2023

@Sharondv,

Ik heb de console bekabeld aangesloten. Enig idee waar het dan aan zou kunnen liggen? 

Zit er tussen de modem en je console nog een switch? Of is die echt rechtstreeks aangesloten? Ervaar je andere problemen met internet of TV? Of is het alleen tijdens het gamen?

• Auteur
  • Helper
  • January 1, 2023

@Sharondv,

Zit er tussen de modem en je console nog een switch? Of is die echt rechtstreeks aangesloten? Ervaar je andere problemen met internet of TV? Of is het alleen tijdens het gamen?

Zit rechtstreeks op de modem. Eergisteren met Pathe thuis ook een paar kleine haperingen tijdens de film gehad.

King006
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • January 1, 2023

@Sharondv,

Zit rechtstreeks op de modem. Eergisteren met Pathe thuis ook een paar kleine haperingen tijdens de film gehad.

Was Pathé thuis ook via je game console? 

• Auteur
  • Helper
  • January 1, 2023

@Sharondv,

Nee, via het kpn menu

King006
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • January 2, 2023

@Sharondv,

Nee, via het kpn menu

Wellicht dat @Bram_ nog een meting kan doen op je lijn.

Bram van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+17
  • Oud Moderator
  • January 3, 2023

@Sharondv de snelheid die nu naar de woning gaat is 100Mbit/s. Pathé thuis vraagt ongeveer 8Mbit/s. Dus zolang deze snelheid voor het apparaat overblijft moet de film soepel kunnen spelen. 

Kan het zijn dat je veel andere apparatuur in gebruik had? En blijft het probleem na een herstart of reset ook voorkomen? En wil je nog laten weten of ook de YouTube app bijvoorbeeld problemen geeft? 

• Auteur
  • Helper
  • January 9, 2023

@Sharondv de snelheid die nu naar de woning gaat is 100Mbit/s. Pathé thuis vraagt ongeveer 8Mbit/s. Dus zolang deze snelheid voor het apparaat overblijft moet de film soepel kunnen spelen. 

Kan het zijn dat je veel andere apparatuur in gebruik had? En blijft het probleem na een herstart of reset ook voorkomen? En wil je nog laten weten of ook de YouTube app bijvoorbeeld problemen geeft? 

Youtube app geeft geen problemen, het is soms echt alleen even lagging tijdens het gamen af en toe, en hier en daar een hapering tijdens een film. Op zulke momenten wordt er echt maar 1 apparaat tegelijk gebruikt. Dus misschien een hardware ding met m’n tv dan ofzo? 

Anyway, internet is up running nu gelukkig. Dank voor de hulp hier op het forum! Ik heb het digitenne apparatuur hier nog staan. Waar kan ik het naar terug sturen en kan ik hiervoor een verzendlabel ontvangen? Ik heb het al terug in de originele doos gedaan.

Ook zou er nog gekeken worden naar de tijd dat ik geen gebruik heb kunnen maken van de diensten van mijn abonnement en hoe dat te corrigeren. Dan spreken we dus vanaf 25 november. Op 27 december was ik weer actief. Een maand dus. 

Ik hoor graag hoe nu verder.

Bram van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+17
  • Oud Moderator
  • January 9, 2023

@Sharondv ik heb je een retourdoos gestuurd voor het Direct Online Pakket. Doe je nog even een briefje met je klantnummer in de doos voor de zekerheid?

Daarnaast heb ik je factuur van vorige maand vergoed. De factuur van januari is vandaag aangemaakt. Daarom verwacht ik niet dat deze daar nog op zal staan. Op de factuur van februari wordt het bedrag van je factuuur van november in mindering gebracht. 

Laat je hier weten of je nog verdere vragen hierover hebt?

• Auteur
  • Helper
  • January 9, 2023

@Sharondv ik heb je een retourdoos gestuurd voor het Direct Online Pakket. Doe je nog even een briefje met je klantnummer in de doos voor de zekerheid?

Daarnaast heb ik je factuur van vorige maand vergoed. De factuur van januari is vandaag aangemaakt. Daarom verwacht ik niet dat deze daar nog op zal staan. Op de factuur van februari wordt het bedrag van je factuuur van november in mindering gebracht. 

Laat je hier weten of je nog verdere vragen hierover hebt?

Thanks! Heel netjes. Geen verdere vragen ook. Zodra ik de doos heb zal ik het pakket met klantnummer terugsturen!

dank beiden! @King006 @Bram_