Skip to main content

Beste KPN,

 

op 26 november heb ik een woningruil met iemand gedaan, ik naar Amsterdam, zij naar Gouda. Beiden hadden we al KPN op het oude adres, ik in Gouda glasvezel, zij in Amsterdam koper. 

 

Beiden hebben we op tijd, begin november, de verhuisdatum doorgegeven (25 november), echter is mijn verhuizing via het systeem nooit bij jullie binnen gekomen. Waardoor helaas de datum moest opschuiven naar 19 december, omdat er ook een monteur langs moest komen op mijn nieuwe adres in Amsterdam omdat ik een pakket zou hebben voor 200mbps dat op de enkele koperverbinding in Amsterdam niet haalbaar zou zijn. Dus monteursklusje. De verhuizing zou daarom naar 19 dec verzet worden. In tussentijd heb ik een digitenne pakket ontvangen waar ik 100 GB mag opmaken, mocht mijn zwarte kastje KPN box 12 niet werken in Amsterdam op haar lopende koper verbinding (wat dus klopt).

 

Na meerdere telefoongesprekken hoe dit allemaal mogelijk bleek, leek het al een wirwar en een zooitje te zijn geworden bleek volgens de klantenservice mannen van KPN die ik aan de telefoon heb gesproken. Niemand leek er nog wat van te snappen. De één zou de andere lijn bezet houden, enzovoort. 
 

De bewoner die nu in Gouda woont, zit dus al een hele tijd op mijn abonnement. Haar Experia box  doet het gewoon via de Glasvezel aansluiting die ik daar had. Wel zit ze op mijn wifi. 
 

Er zou mij ook een Experia box V10 toegestuurd worden, die zou ik nodig hebben op mijn nieuwe adres in Amsterdam voor als de monteur langskomt en ik op 200mpbs werd gezet. Tot op de dag van vandaag wordt dat ding nog ingepakt als ik kijk bij mijn verhuisstatus. Nooit een box ontvangen!
 

Vandaag is de monteur langsgeweest, en die zegt ook dat er in het systeem helemaal niets meer van klopt. Ten eerste is mijn experia box dus nooit geleverd, die wel voortijd geleverd had moeten worden. Wanneer hij met zijn apparatuur bepaalde dingen checkt, verspringt het van de ene adres naar de andere, de naam van mij en de andere bewoner staan verkeerd. Hij had het over een geautomatiseerd levenslijn systeem waardoor het in 1 grote lus is komen vast te zitten. Oftewel, 1 grote puinhoop.

 

De bewoner in Gouda zou als het goed is morgen 20 dec een actieve verbinding daar krijgen via haar abonnement, maar dat is nog maar de vraag met de wirwar die er nu is ontstaan. Als dit het geval is, lijkt het mij dat de lijn van haar oude adres (mijn huidige adres) in Amsterdam, vrij komt.

 

Een halfuur nadat de monteur weg was heeft hij mij opgebeld en gezegd dat het het beste is om mijn hele pakket te annuleren; en het abonnement opnieuw aan te vragen. Omdat dat de enige manier zou zijn om uit deze “loop” te komen waarin de signalen elkaar niet kloppend opvolgen. Hij heeft dus mijn pakket zojuist geannuleerd.

 

Nu zit ik dus met het feit dat ik opnieuw een Abonnement ingeschoten moet krijgen, hoeft wat mij betreft niet op 200mbps, dat had ik destijds ook maar gewoon gekozen omdat ik dacht dat dat wel fijn zou zijn voor gamen, maar ik kreeg toch ineens glasvezel, dus het was verder niet relevant op het oude adres. Voor het nieuwe adres, maakt het me eigenlijk ook niet eens zoveel meer uit, ik wil gewoon zo vlot mogelijk internet wat hier in Amsterdam beschikbaar is, ook al is dat 100mpbs.

 

Door dit rommeltje maak ik dalijk langer dan een maand gebruik van Digitenne, waar ik met twee personen op internet (thuiswerken) om de haverklap eruit word geknald. Geen gebruik kan maken van interactieve TV en niet kan gamen. Terwijl ik wel doodleuk de rekening krijg voor mijn glasvezel abonnement in Gouda omdat door jullie mijn verhuizing pas op 19 dec ingezet is. 
 

Ik heb destijds een abonnement afgesloten voor de aanbieding van 35 euro per maand, voor een jaar lang. 
 

Ik zou graag in ieder geval willen dat dit voor mij word uitgezocht, verificatie dat mijn hele pakket nu geannuleerd is door de monteur, en ik opnieuw aangemeld wordt voor dezelfde aanbieding waarmee ik destijds een abonnement met jullie ben aangegaan.
 

Daarnaast heb ik een nieuwe noodpakket nodig tot het moment dat ik eindelijk normaal internet en tv op mijn nieuwe adres kan hebben, want die 100GB is nu zo goed als op. Plus een restitutie vanaf 26 november tot op heden lijkt mij meer dan op z’n plaats, want ik heb totaal geen gebruik kunnen maken van het abonnement en interactieve TV dat ik heb. En het internet is ook echt waardeloos als je er met meer dan 1 toestel op zit.
 

Ik zie door de bomen het bos niet meer, en dat  krijg ik van meerdere telefonische (en monteur) medewerkers van jullie ook te horen. Dus graag echt even iemand met dikke vette expertise hierop, en uitzoeken hoe dit het “schoonst” opgelost kan worden, volgens het advies van de monteur dus: hele pakket annuleren, nieuwe aanvragen. En overbruggingspakket tot die tijd ontvangen.

 

Graag hulp in deze kwestie. 
 

Sharon

 

@King006 ja, hij is geweest! En er is internet. Hij heeft een apparaatje aan mijn poort gehangen en is naar de wijkcentrale toegelopen om daar wat te activeren, want het lag er uit. Hij zei dat dat schijnbaar met een verhuizing altijd zo is? Begreep er niet zo veel van, maar het zal. 

Ik ben voor nu eerst op 100 gezet. Wat hier van oorsprong dus al haalbaar was voor de oude bewoner.
 

Het enige gekke nu nog, is dat in mijn KPN app mijn oude adres nog steeds naar voren komt. Dus dat staat nog niet helemaal goed.


@Sharondv,

Fijn dat je nu wel internet hebt! 😃 Adres loopt wellicht nu pas omdat je verbinding actief is


@Sharondv het duurt een paar dagen voordat in alle systemen de verhuizing helemaal is afgerond. Schrik dus niet als dit nog een paar dagen zo staat. 

Zodra dit is afgerond kan een aanvraag gedaan worden om de verbinding van 100Mbit/s om te zetten naar 200Mbit/s. Daarna kijk ik samen met je naar welke dagen je wel betaald hebt voor je abonnement maar deze niet hebt kunnen gebruiken. 


@Sharondv het duurt een paar dagen voordat in alle systemen de verhuizing helemaal is afgerond. Schrik dus niet als dit nog een paar dagen zo staat. 

Zodra dit is afgerond kan een aanvraag gedaan worden om de verbinding van 100Mbit/s om te zetten naar 200Mbit/s. Daarna kijk ik samen met je naar welke dagen je wel betaald hebt voor je abonnement maar deze niet hebt kunnen gebruiken. 

Is het nodig is mijn vraag vooral. Ik ben prima tevreden zoals het nu is. Kan eindelijk op internet! Kan een aanpassing naar 200 ervoor zorgen dat ik weer geklooi ga krijgen met de verbinding? dat het eigenlijk slechter wordt dan voorheen. Dit soort praktijken hoor je helaas vaker namelijk.. 


@Sharondv het duurt een paar dagen voordat in alle systemen de verhuizing helemaal is afgerond. Schrik dus niet als dit nog een paar dagen zo staat. 

Zodra dit is afgerond kan een aanvraag gedaan worden om de verbinding van 100Mbit/s om te zetten naar 200Mbit/s. Daarna kijk ik samen met je naar welke dagen je wel betaald hebt voor je abonnement maar deze niet hebt kunnen gebruiken. 

Is het nodig is mijn vraag vooral. Ik ben prima tevreden zoals het nu is. Kan eindelijk op internet! Kan een aanpassing naar 200 ervoor zorgen dat ik weer geklooi ga krijgen met de verbinding? dat het eigenlijk slechter wordt dan voorheen. Dit soort praktijken hoor je helaas vaker namelijk.. 

Alles kan, ik heb echter al jaren pair bonding met 200/60 zonder problemen. Waar gebruik je allemaal internet voor? En met hoeveel personen?


@Sharondv het duurt een paar dagen voordat in alle systemen de verhuizing helemaal is afgerond. Schrik dus niet als dit nog een paar dagen zo staat. 

Zodra dit is afgerond kan een aanvraag gedaan worden om de verbinding van 100Mbit/s om te zetten naar 200Mbit/s. Daarna kijk ik samen met je naar welke dagen je wel betaald hebt voor je abonnement maar deze niet hebt kunnen gebruiken. 

Is het nodig is mijn vraag vooral. Ik ben prima tevreden zoals het nu is. Kan eindelijk op internet! Kan een aanpassing naar 200 ervoor zorgen dat ik weer geklooi ga krijgen met de verbinding? dat het eigenlijk slechter wordt dan voorheen. Dit soort praktijken hoor je helaas vaker namelijk.. 

Alles kan, ik heb echter al jaren pair bonding met 200/60 zonder problemen. Waar gebruik je allemaal internet voor? En met hoeveel personen?

Het enige waarvoor de hogere snelheid me iets zou boeien is omdat ik zo nu en dan aan het online gamen ben via de playstation. Verder niet zoveel spannends. Ben alleen, maar regelmatig bezoek die dan ook wel eens een serie kijken oid. 


@Sharondv het duurt een paar dagen voordat in alle systemen de verhuizing helemaal is afgerond. Schrik dus niet als dit nog een paar dagen zo staat. 

Zodra dit is afgerond kan een aanvraag gedaan worden om de verbinding van 100Mbit/s om te zetten naar 200Mbit/s. Daarna kijk ik samen met je naar welke dagen je wel betaald hebt voor je abonnement maar deze niet hebt kunnen gebruiken. 

Is het nodig is mijn vraag vooral. Ik ben prima tevreden zoals het nu is. Kan eindelijk op internet! Kan een aanpassing naar 200 ervoor zorgen dat ik weer geklooi ga krijgen met de verbinding? dat het eigenlijk slechter wordt dan voorheen. Dit soort praktijken hoor je helaas vaker namelijk.. 

Alles kan, ik heb echter al jaren pair bonding met 200/60 zonder problemen. Waar gebruik je allemaal internet voor? En met hoeveel personen?

Het enige waarvoor de hogere snelheid me iets zou boeien is omdat ik zo nu en dan aan het online gamen ben via de playstation. Verder niet zoveel spannends. Ben alleen, maar regelmatig bezoek die dan ook wel eens een serie kijken oid. 

Ah, dat kan je makkelijk met 100/30 als snelheid. Ik zou het gewoon even aankijken. Upgraden kan na twee maanden alsnog.


@King006 als ik er prima mee ben, moet mijn abonnement dan niet aangepast worden naar een niveautje lager?


@King006 als ik er prima mee ben, moet mijn abonnement dan niet aangepast worden naar een niveautje lager?

Maar je hebt nu toch 100/30 als abonnement? Want anders moest pair bonding gelijk worden aangesloten. Kijk eens in My KPN?


@King006 als ik er prima mee ben, moet mijn abonnement dan niet aangepast worden naar een niveautje lager?

Maar je hebt nu toch 100/30 als abonnement? Want anders moest pair bonding gelijk worden aangesloten. Kijk eens in My KPN?

Staat nog steeds op 200! Maar de verhuizing is ook nog steeds niet verwerkt. Nog steeds mijn oude adres in beeld. Dus misschien moet dat allemaal nog even doorrollen? 


Hou het even in de gaten zodra alles is afgerond in de systemen. Anders kan @Bram_ je abonnement altijd omlaag zetten als dat genoeg blijkt.


@Sharondv ik heb voor de zekerheid een ticket aangemaakt om de verhuizing ook in de systemen verder af te ronden. Dan wachten we het niet af maar sturen we het door naar de technische dienst. 

Verder is het zeker mogelijk je abonnement aan te passen naar 100Mbit/s. Dit is overigens voor het gemiddelde gezin prima voldoende snelheid. Het enige “gevolg” is dat als je in de toekomst je snelheid wel wilt ophogen dit iets langer duurt omdat alsnog bonding aangesloten moet worden. 

Ik heb in het ticket de vraag gesteld ook het pakket terug te zetten naar 100Mbit/s. Lukt dit ze niet, dan doe ik het nadat de verhuizing door alle systemen heen is. 🙂


@Sharondv ik heb voor de zekerheid een ticket aangemaakt om de verhuizing ook in de systemen verder af te ronden. Dan wachten we het niet af maar sturen we het door naar de technische dienst. 

Verder is het zeker mogelijk je abonnement aan te passen naar 100Mbit/s. Dit is overigens voor het gemiddelde gezin prima voldoende snelheid. Het enige “gevolg” is dat als je in de toekomst je snelheid wel wilt ophogen dit iets langer duurt omdat alsnog bonding aangesloten moet worden. 

Ik heb in het ticket de vraag gesteld ook het pakket terug te zetten naar 100Mbit/s. Lukt dit ze niet, dan doe ik het nadat de verhuizing door alle systemen heen is. 🙂

Thanks, ik denk alleen dat het desondanks wel een goed idee om alsnog 200 te realiseren hier. Heb behoorlijke lagging tijdens het gamen vanmiddag.
 

Dus als je de ticket zou kunnen aanpassen en dat stuk er uit kunt halen?

 

dan is het voor nu denk ik vooral afwachten tot de verhuizing in het systeem verwerkt is, het staat nog altijd op mijn oude adres in mijn kpn app. Staat ook nog steeds dat de monteur vandaag langskomt, maar dat was dus dinsdag al.

 

Daarna zien of we de 200 hier op dit adres dan voor elkaar kunnen zien te krijgen. 


@Sharondv,

Lagging ligt niet zo zeer aan 100/30. Waar speel je op? Is dat via WiFi of bekabeld aangesloten? Aangezien je alleen woont en dus alleen zal gamen zonder dat iemand tegelijk op een PC/Laptop zit, moet het veroorzaakt worden door iets anders.


@Sharondv,

Lagging ligt niet zo zeer aan 100/30. Waar speel je op? Is dat via WiFi of bekabeld aangesloten? Aangezien je alleen woont en dus alleen zal gamen zonder dat iemand tegelijk op een PC/Laptop zit, moet het veroorzaakt worden door iets anders.

Ik heb de console bekabeld aangesloten. Enig idee waar het dan aan zou kunnen liggen? 


@Sharondv,

Lagging ligt niet zo zeer aan 100/30. Waar speel je op? Is dat via WiFi of bekabeld aangesloten? Aangezien je alleen woont en dus alleen zal gamen zonder dat iemand tegelijk op een PC/Laptop zit, moet het veroorzaakt worden door iets anders.

Ik heb de console bekabeld aangesloten. Enig idee waar het dan aan zou kunnen liggen? 

Zit er tussen de modem en je console nog een switch? Of is die echt rechtstreeks aangesloten? Ervaar je andere problemen met internet of TV? Of is het alleen tijdens het gamen?


@Sharondv,

Lagging ligt niet zo zeer aan 100/30. Waar speel je op? Is dat via WiFi of bekabeld aangesloten? Aangezien je alleen woont en dus alleen zal gamen zonder dat iemand tegelijk op een PC/Laptop zit, moet het veroorzaakt worden door iets anders.

Ik heb de console bekabeld aangesloten. Enig idee waar het dan aan zou kunnen liggen? 

Zit er tussen de modem en je console nog een switch? Of is die echt rechtstreeks aangesloten? Ervaar je andere problemen met internet of TV? Of is het alleen tijdens het gamen?

Zit rechtstreeks op de modem. Eergisteren met Pathe thuis ook een paar kleine haperingen tijdens de film gehad.


@Sharondv,

Lagging ligt niet zo zeer aan 100/30. Waar speel je op? Is dat via WiFi of bekabeld aangesloten? Aangezien je alleen woont en dus alleen zal gamen zonder dat iemand tegelijk op een PC/Laptop zit, moet het veroorzaakt worden door iets anders.

Ik heb de console bekabeld aangesloten. Enig idee waar het dan aan zou kunnen liggen? 

Zit er tussen de modem en je console nog een switch? Of is die echt rechtstreeks aangesloten? Ervaar je andere problemen met internet of TV? Of is het alleen tijdens het gamen?

Zit rechtstreeks op de modem. Eergisteren met Pathe thuis ook een paar kleine haperingen tijdens de film gehad.

Was Pathé thuis ook via je game console? 


@Sharondv,

Lagging ligt niet zo zeer aan 100/30. Waar speel je op? Is dat via WiFi of bekabeld aangesloten? Aangezien je alleen woont en dus alleen zal gamen zonder dat iemand tegelijk op een PC/Laptop zit, moet het veroorzaakt worden door iets anders.

Ik heb de console bekabeld aangesloten. Enig idee waar het dan aan zou kunnen liggen? 

Zit er tussen de modem en je console nog een switch? Of is die echt rechtstreeks aangesloten? Ervaar je andere problemen met internet of TV? Of is het alleen tijdens het gamen?

Zit rechtstreeks op de modem. Eergisteren met Pathe thuis ook een paar kleine haperingen tijdens de film gehad.

Was Pathé thuis ook via je game console? 

Nee, via het kpn menu


@Sharondv,

Lagging ligt niet zo zeer aan 100/30. Waar speel je op? Is dat via WiFi of bekabeld aangesloten? Aangezien je alleen woont en dus alleen zal gamen zonder dat iemand tegelijk op een PC/Laptop zit, moet het veroorzaakt worden door iets anders.

Ik heb de console bekabeld aangesloten. Enig idee waar het dan aan zou kunnen liggen? 

Zit er tussen de modem en je console nog een switch? Of is die echt rechtstreeks aangesloten? Ervaar je andere problemen met internet of TV? Of is het alleen tijdens het gamen?

Zit rechtstreeks op de modem. Eergisteren met Pathe thuis ook een paar kleine haperingen tijdens de film gehad.

Was Pathé thuis ook via je game console? 

Nee, via het kpn menu


Wellicht dat @Bram_ nog een meting kan doen op je lijn.


@Sharondv de snelheid die nu naar de woning gaat is 100Mbit/s. Pathé thuis vraagt ongeveer 8Mbit/s. Dus zolang deze snelheid voor het apparaat overblijft moet de film soepel kunnen spelen. 

Kan het zijn dat je veel andere apparatuur in gebruik had? En blijft het probleem na een herstart of reset ook voorkomen? En wil je nog laten weten of ook de YouTube app bijvoorbeeld problemen geeft? 


@Sharondv de snelheid die nu naar de woning gaat is 100Mbit/s. Pathé thuis vraagt ongeveer 8Mbit/s. Dus zolang deze snelheid voor het apparaat overblijft moet de film soepel kunnen spelen. 

Kan het zijn dat je veel andere apparatuur in gebruik had? En blijft het probleem na een herstart of reset ook voorkomen? En wil je nog laten weten of ook de YouTube app bijvoorbeeld problemen geeft? 

Youtube app geeft geen problemen, het is soms echt alleen even lagging tijdens het gamen af en toe, en hier en daar een hapering tijdens een film. Op zulke momenten wordt er echt maar 1 apparaat tegelijk gebruikt. Dus misschien een hardware ding met m’n tv dan ofzo? 
 

Anyway, internet is up running nu gelukkig. Dank voor de hulp hier op het forum! Ik heb het digitenne apparatuur hier nog staan. Waar kan ik het naar terug sturen en kan ik hiervoor een verzendlabel ontvangen? Ik heb het al terug in de originele doos gedaan.
 

Ook zou er nog gekeken worden naar de tijd dat ik geen gebruik heb kunnen maken van de diensten van mijn abonnement en hoe dat te corrigeren. Dan spreken we dus vanaf 25 november. Op 27 december was ik weer actief. Een maand dus. 
 

Ik hoor graag hoe nu verder.


@Sharondv ik heb je een retourdoos gestuurd voor het Direct Online Pakket. Doe je nog even een briefje met je klantnummer in de doos voor de zekerheid?

Daarnaast heb ik je factuur van vorige maand vergoed. De factuur van januari is vandaag aangemaakt. Daarom verwacht ik niet dat deze daar nog op zal staan. Op de factuur van februari wordt het bedrag van je factuuur van november in mindering gebracht. 

Laat je hier weten of je nog verdere vragen hierover hebt?


@Sharondv ik heb je een retourdoos gestuurd voor het Direct Online Pakket. Doe je nog even een briefje met je klantnummer in de doos voor de zekerheid?

Daarnaast heb ik je factuur van vorige maand vergoed. De factuur van januari is vandaag aangemaakt. Daarom verwacht ik niet dat deze daar nog op zal staan. Op de factuur van februari wordt het bedrag van je factuuur van november in mindering gebracht. 

Laat je hier weten of je nog verdere vragen hierover hebt?

Thanks! Heel netjes. Geen verdere vragen ook. Zodra ik de doos heb zal ik het pakket met klantnummer terugsturen!

 

dank beiden! @King006 @Bram_