Skip to main content

Hallo, 

Na maanden internetproblemen te hebben gehad, uren en uren met KPN-medewerkers aan de telefoon te hebben gehangen, werd uiteindelijk aangegeven dat met de komst van glasvezel, mijn problemen zouden worden opgelost en de verbinding veel stabieler zou zijn.

Nadat vorige week eindelijk glasvezel werd geactiveerd, had ik echter op bepaalde punten geen bereik meer, terwijl ik dat probleem voorheen niet had. Met wifi-versterkers die ik heb aangeschaft, heb ik dit probleem verholpen en eindelijk werkte alles goed. Ik was erg blij, na maanden frustratie.

Omdat de medewerkers mij lieten weten dat ik (als alles goed zou werken op glasvezel) contact zou moeten opnemen, zodat mij een mooi aanbod gedaan zou kunnen worden, nam ik gisteren contact op met KPN. De medewerker liet weten dat er nog een wijziging openstond in het systeem, die ze moest verwijderen, waarna ik vandaag zou moeten terugbellen, zodat het aanbod kon worden besproken voor een mooie korting. Nadat ik had opgehangen, constateerde ik dat ik geen internetverbinding meer had.

Vervolgens teruggebeld en bijna twee uur lang weer met KPN aan de telefoon gehangen. Kort en goed: ze konden mij niet helpen en er moest een monteur komen die voor vandaag werd ingepland. In de tussentijd zou 100 GB data naar mijn telefoon verstuurd worden, zodat ik toch van internet gebruik kon maken. Meerdere medewerkers hebben geprobeerd de data op te sturen, maar dit kwam niet aan. Helemaal aan het einde van het gesprek werd gevraagd of ik wel een mobiel abonnement had bij KPN. “Nee, dat heb ik niet.” Dan zou de data ook niet toegestuurd kunnen worden.

Enfin, gisteren en vandaag maar op eigen kosten via hotspot met mijn mobiel gewerkt op mijn laptop.

De monteur die deze ochtend is geweest, liet weten dat heel de glasvezelverbinding was opgeheven door de medewerker van KPN, die ‘de wijziging had verwijderd’. “Een grove fout”, zo liet hij weten.

De monteur heeft mij opnieuw aan kunnen sluiten op de koperaansluiting. Ik zou contact met KPN moeten opnemen voor het opnieuw installeren van de glasvezelaansluiting!

Ik heb de afgelopen maanden talloze uren met KPN aan de telefoon gehangen, talloze uren in de wacht gehangen, bergen frustratie ervaren, wifi-punten aangeschaft omdat na de overgang op glasvezel het bereik aanzienlijk minder was, op eigen kosten wifi-hotspot moeten opzetten om te kunnen werken, en uiteindelijk ben ik terug op de koperaansluiting.

Ik ben sinds 2011 klant bij KPN en ik zie geen enkele reden om nog klant te blijven. Ik vind op zijn minst, dat KPN mij een FANTASTISCH aanbod moet doen, om mij te compenseren voor deze gehele gang van zaken, willen ze mij als klant behouden. Ik ben niet iemand die elk jaar van provider wisselt, maar de frustratie is inmiddels wel zo groot met KPN…….

Wat een verhaal. Ik kan me voorstellen dat de moed in je schoenen in gezonken. Goed dat je het hier meldt. De medewerkers hier zijn goed en ze zullen doen wat ze kunnen om je te helpen. Doorgaans reageren ze binnen 48 uur maar het is druk. Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor je aan de slag. En ga niet meer bellen want jij hebt iemand nodig die je hiermee helpt en die vindt je hier.


Wat een ellende, @ThomasB85 .  Ik zie het inderdaad allemaal in de logs en dat is geen fijn leesvoer. 

Wat ik nu begrijp is dat er diensten zijn. (op DSL) En het is de bedoeling dat jij weer over gaat op glasvezel?

Bij deze praktische kant van de zaak kan ik proberen te helpen.  Wat betreft alle ellende die jou hiervoor is overkomen wil ik je  met klem aanraden om een klacht in te dienen.

Daar kan ik bij assisteren maar je kunt het ook via de site doen: https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier.htm

Wil je dat ik probeer om jou over te zetten op glasvezel? 


Ja ik word graag weer op glasvezel gezet. Ik zal mijn verhaal via de link als klacht nogmaals kenbaar maken. 


Hoi @ThomasB85 . Het lijkt er op dat iemand mij vóór is geweest. Heeft iemand anders een order in het systeem gezet om jou naar glasvezel om te zetten?


Ja, ik ben deze middag gebeld. Ik dacht dat het naar aanleiding van jouw bemiddeling was geweest. 


Neen. Ik was van plan om jou zelf over te zetten. Dan is dat nog een gevolg van het moeizame traject voordat je op het forum kwam. Maar ik ben blij dat ze het in werking hebben gezet. 


Beste Erwin,

Ik ben inmiddels weer overgezet op glasvezel. De dame die me voeige week belde in verband met de klacht, liet me weten dat ik opnieuw zou moeten bellen met de klantenservice voor het beloofde aanbod. Gezien de ervaringen de vorige keer, ben ik daar bijzonder huiverig voor. Dit heb ik ook uitgelegd aan de medewerker die ik sprak, maar ‘ze kon niks voor me doen’. Ik wil niet opnieuw bellen en weer zonder verbinding komen te zitten, omdat er een wijziging wordt doorgevoerd die inhoudt dat heel mn verbinding wordt opgeheven. 
Kun jij in dezen iets betekenen?


Over wat voor aanbod hebben we het precies, @ThomasB85 ? Als dat iets is met extra korting kan ik dat helaas niet. Zoiets is alleen voorbehouden aan onze collega's van retentie. (de annuleringsafdeling die ook contracten verlengd) en in sommige gevallen de klachtenafdeling. 

Voor technische zaken kun je altijd bij mij aankloppen, uiteraard. 


Bedankt voor de reactie.
Daar gaat het inderdaad over. 

Dan zal er helaas niks anders opzitten dan opnieuw te bellen.