Skip to main content

edit: titel aangepast door mod. Het gaat mij niet om het gat, dat is uiteraard in overleg gedaan. Waar ik mij over verwonder (om het zo maar te noemen) is de rommelige gang van zaken.

Origineel:

Ik heb recent besloten om over te stappen van kabel naar glasvezel. De oranje kabel is vorig jaar in de wijk aangelegd en is toen tot aan de gevel gelegd.

Deze week was het zo ver, de monteurs van KPN (graver en modem-man) stonden voor de deur, zij zijn na een klein uurtje weer vertrokken wegens de inrichting van mijn tuin die het binnen het geplande tijdvak aansluiten niet mogelijk maakte. Prima, kan gebeuren. Er zou gebeld worden door KPN voor een nieuwe afspraak, dit is ook gebeurd en er is een afspraak gemaakt.

Daarna werd ik gebeld door een onderaannemer KPN Netwerk voor een afspraak, deze onderaannemer wist niets over een reeds staande afspraak die ik gemaakt had met KPN. Ik heb dus maar met de onderaannemer een afspraak gemaakt. Bij navraag bij KPN was er bij hun ook geen afspraak te zien, dus vermoedelijk door KPN doorgezet naar KPN Netwerk en van daar weer naar de onderaannemer.

De onderaannemer is geweest, twee heren die met grote haast een gat door mijn muur naar buiten hebben geboord, de kabel hebben getrokken, de XGS-PON modem in de meterkast hebben gehangen en toen weer in de auto zijn gestapt. Na het aanzetten van de modem bleek dat er geen connectie was op het glas. Ook zag ik dat het gat in de muur buiten niet is afgewerkt met kit oid.

Korte tijd later kreeg ik een mail met daarin een aankondiging voor een afspraak met KPN voor komende week. De Experia box aansluiten kan ik zelf ook dus ik hoop dat ze komen om de boel af te werken.

Is dit de normale werkwijze? Ik heb geen idee wat de status van de lijn is, er wordt mij weinig medegedeeld. Zou het al moeten werken? Moet KPN Netwerk de lijn nog vrijgeven?

Ik heb nu geen hulp nodig, ik wacht de afspraak van komende week af maar vreemd is het allemaal wel.

Hoi @NoneType 
Ja mag op z'n minst verwachten dat ze het gat goed dicht maken, nu heb ik de situatie niet gezien, maar ik neem aan dat er nu insecten naar binnen kunnen komen.
Dat hoef je niet te pikken.
Overigens moet je hiervoor bij KPNNetwerk zijn, KPN verzorgt alleen maar het signaal.


Hoi @NoneType 
Ja mag op z'n minst verwachten dat ze het gat goed dicht maken, nu heb ik de situatie niet gezien, maar ik neem aan dat er nu insecten naar binnen kunnen komen.
Dat hoef je niet te pikken.
Overigens moet je hiervoor bij KPNNetwerk zijn, KPN verzorgt alleen maar het signaal.

Ik doe geen zaken met KPN Netwerk, maar met KPN. 

De titel edit slaat nergens op, het gaat mij niet om dat gat maar over het feit dat ik als klant niet weet wat er aan de hand is en wat de status is van de lijn/oplevering.


Hoi @NoneType 
Ja mag op z'n minst verwachten dat ze het gat goed dicht maken, nu heb ik de situatie niet gezien, maar ik neem aan dat er nu insecten naar binnen kunnen komen.
Dat hoef je niet te pikken.
Overigens moet je hiervoor bij KPNNetwerk zijn, KPN verzorgt alleen maar het signaal.

Ik doe geen zaken met KPN Netwerk, maar met KPN. 

De titel edit slaat nergens op, het gaat mij niet om dat gat maar over het feit dat ik als klant niet weet wat er aan de hand is en wat de status is van de lijn/oplevering.

Inderdaad… u doet zaken met KPN als provider. Maar KPN Netwerk is toch echt dat deel van KPN waar u moet zijn. Twee verschillende delen van KPN om onafhankelijkheid tussen netwerk en diensten daarop te waarborgen.

Kortom: KPN Netwerk contacten. 


Met alle respect; lezen jullie wel goed? 


jazeker je moet je melden bij de partij die er wat mee kan KPN provider en KPN netwerk zijn 2 losse aparte bedrijven onder de naam KPN


Als je geen persoonlijk contact wilt met KPNNetwerk is het verstandig om het in ieder geval te melden via hun klachten/schade formulieren. KPN de provider gaat je niet kunnen helpen.

https://www.kpnnetwerk.nl/klacht-indienen/

 

wat betreft het geen signaal op de ONT: mogelijk moet dat nog er op worden gezet, indien dat niet het geval is zal de monteur van KPN de provider KPNNetwerk aansturen om dit te maken.