Skip to main content
Beantwoord

Er is een oranje kabel verschenen in de meterkast van mijn appartement, is dit glasvezel?

• March 20, 2026
  • 9 reacties
  • 133 keer bekeken

Goedendag,

Dit wilde ik eigenelijk op de mail zetten, maar er is geen emailadres van KPN. Telefonisch wordt veel gezegt dat niet gebeurd, vandaar probeer ik het zo.

Context

Al enige tijd wil ik glasvezel laten aanleggen. Aanvankelijk zou dit in mijn appartementencomplex rond juni 2025 gebeuren. Deze datum werd vervolgens uitgesteld naar januari 2026, en daarna opnieuw naar juni 2026.

Tot mijn verrassing werd er medio februari 2026 ineens een afspraak ingepland voor dezelfde maand. Vanwege de complexiteit bij hoogbouw heb ik meerdere keren gebeld om te controleren of de afspraak daadwerkelijk door kon gaan. Steeds kreeg ik bevestiging dat alles in orde was. Daarom ben ik een dag thuisgebleven om de monteurs te ontvangen. Aan het einde van de dag had ik echter nog steeds niemand gezien of gehoord.

De volgende dag heb ik gebeld voor opheldering. Toen kreeg ik te horen dat de monteur niet in een bepaalde technische ruimte kon komen. Dat is op zich begrijpelijk, maar enige communicatie hierover was prettig geweest. Er werd gezegd dat ik gebeld of gemaild zou worden voor een nieuwe afspraak, maar ik heb niets vernomen. Wel ontving ik een standaardmail met de melding dat mijn appartement niet aangesloten kon worden en ik dus geen glasvezel zal krijgen (nu en toekomst). Dit blijkt het enige bericht te zijn dat de aannemer kan versturen wanneer de aansluiting op een bepaalde dag niet is gelukt. Het weerspiegelt dus niet de daadwerkelijke situatie.

Vraag

Onlangs keek ik in mijn meterkast en tot mijn verbazing zag ik een doorgeduwde oranje kabel. Zou dit de glasvezelkabel zijn? Ik heb tot nu toe (circa 5–10 dagen) nog geen bericht ontvangen.

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Glasvezel probleem ,

Grote kans dat die nieuwe oranje kabel de glasvezelkabel van KPN is. Je bent dan weer een stap verder.

Lees meer over het hele proces hier: 

Je kunt nu toch maar weer het beste contact opnemen met KPN klantenservice. Zij kunnen jou meer vertellen over de status. (Hier op dit platform kan niemand dat.) 

Maak online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld op een moment dat jou uitkomt.

Je kunt KPN ook een bericht sturen via social media. Je vindt KPN op deze social media kanalen: InstagramFacebook of X.

Stuur daar je vraag via een privébericht en je krijgt zo snel mogelijk reactie.

Meer opties vind je hier:

9 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • March 20, 2026

Grote kans dat die nieuwe oranje kabel de glasvezelkabel van KPN is. Je bent dan weer een stap verder.

Je kunt nu toch maar weer het beste contact opnemen met KPN klantenservice. Zij kunnen jou meer vertellen over de status. (Hier op dit platform kan niemand dat.) 

Maak online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld op een moment dat jou uitkomt.

Je kunt KPN ook een bericht sturen via social media. Je vindt KPN op deze social media kanalen: InstagramFacebook of X.

• March 20, 2026

Onlangs keek ik in mijn meterkast en tot mijn verbazing zag ik een doorgeduwde oranje kabel. Zou dit de glasvezelkabel zijn? Ik heb tot nu toe (circa 5–10 dagen) nog geen bericht ontvangen.

Dat is wel merkwaardig, is dat een meterkast in huis of op de galerij oid ?
Er heeft niemand toegang gegeven tot de meterkast ?
Ik ben wel benieuwd, een foto zou ook leuk zijn.

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Glasvezel probleem, welkom op de community. Opeens zo'n kabel in de meterkast hebben lijkt me inderdaad wel een verrassing! In de link die Noordzee deelt wordt het proces van de aanleg van glasvezel uitgelegd, en via de manieren die hij noemt kan je daar het snelste contact over opnemen om dat te bekijken. Is dat inmiddels gelukt?

Los daarvan ben ik ook benieuwd naar een foto, en hoe die kabel daar binnen is gekomen. Je zei dat de kabel doorgeduwd lijkt, is het vanaf onder naar boven geduwd?

Dank voor je reactie, ik zal vanavond een foto delen.  Zelf heb ik die dag geen toegang gegeven, mij was niet bekend dat dit ging gebeuren. 

De meterkasten van ons appartementencomplex zitten boven en onder elkaar, dus hij is vermoedelijk vanuit de onderburen doorgeduwd.

Dank voor je bericht, ik ga social media nu proberen gezien ik het telefonisch niet meer vertrouw helaas.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 23, 2026

Dank voor je bericht, ik ga social media nu proberen gezien ik het telefonisch niet meer vertrouw helaas.

Graag gedaan. Je kunt de telefonische klantenservice overigens prima vertrouwen, maar via je hebt daarnaast inderdaad ook allerlei contactmogelijkheden via social media. 

Hieronder nog een keer een paar directe links. 

Goedendag,

Bij deze een aantal foto's.

Graag gedaan. Je kunt de telefonische klantenservice overigens prima vertrouwen, maar via je hebt daarnaast inderdaad ook allerlei contactmogelijkheden via social media. 

Hieronder nog een keer een paar directe links. 

Dank voor je reactie, ik snap wat je zegt en de klantenservice is zeer vriendelijk. Echter is het geval dat ik geregeld heb gebeld de afgelopen periode en hier werdt geregeld tegenovergestelde verteld of onjuistheden. Hierdoor kan ik de telefonische klantenservice helaas niet vertrouwen. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 24, 2026

Dan maar KPN een bericht sturen via social media. Je vindt KPN op deze social media kanalen: InstagramFacebook of X.