Skip to main content

Goedeavond,

 

ik heb een nieuw huis gekocht en nu weet ik dat er een glasvezel kabel ligt en dat deze niet meer uit de grond steekt.

maar hij is ook nog niet naar binnen getrokken. Wel ligt er al een kastje ingegraven.

volgende de website wordt er pas in juli 2023 een aansluiting gemaakt.

Ik vind dat vreemd omdat het dus eigenlijk al klaar ligt.

 

Ik vind dat vreemd omdat het dus eigenlijk al klaar ligt.

 

 

Maar is de andere kant wel klaar? Dan bedoel ik de wijkkast en alle apparatuur die erin hoort. Is het nieuwbouw grond?

 

Wel ligt er al een kastje ingegraven.

Klinkt als een bob. Klaar om het laatst deel kabel in te verbinden en het huis in te boren om verder af te werken. Welke website heb je bekeken, KPNnetwerk?

Soms komen er ook 2 monteurs van KPN de provider. 

Maar die datum zal een reden hebben.


Het gaat om bestaande bouw.

op de site van kpn zelf staat er juli.

kpn netwerk staat dat het met onze toestemming naar het huis gebracht kan worden.

maar op de foto’s van de makelaar steekt er een oranje kabel uit bij de voordeur.                         Maar nu steekt er niks meer uit.

zeer onduidelijk wat de status is.

ik weet niet of het op de verzamel kast is aangesloten. 


Hi @Leroyvs, welkom op het forum. 

Als ik het zo lees over bestaande bouw lijkt het erop dat de oude bewoners dit nooit naar binnen hebben laten doortrekken. Als je je postcode en huisnummer op onze website invoert, kun je dit dan wel bestellen? Overigens kan dit uiteraard ook via andere providers die via deze kabel leveren. 

Het proces is dan als volgt: je plaatst een bestelling bij een provider en laat dit installeren door een monteur. Deze monteur kan op locatie constateren dat de kabel nog niet naar binnen is gebracht/is afgewerkt. KPN Netwerk. de netwerkbeheerder, wordt dan aangestuurd om dit alsnog te doen. 

Doe dit wel zo snel mogelijk omdat het een tijdje kan duren tot alles in orde wordt gemaakt. 

Ik hoor graag van je mocht ik het verkeerd hebben ingeschat. 


@Alex_P 

Bedankt voor de reactie

op de site staat vanaf Juli maar zo lang ga ik niet wachten.

en vind het ondertussen aardig wat gedoe worden Ziggo kan ik zonder probleem aansluiten dat gaat het dan wel worden waarschijnlijk

 


bijkomend voordeel is dat ziggo best hoge korting voor nieuwe klanten heeft


Nadeel is dat ik nu al ziggo heb dus zal waarschijnlijk niet als nieuwe klant gezien worden maar dat is niet anders.

stond open om over te stappen maar dan moet alles wel direct mogelijk zijn 


ik raad je vooral aan om contact op te nemen met afdeling retentie bij ziggo ik heb nu als bestaande klant 9x 30 euro korting


Ok bedankt voor de tip👍


@Leroyvs 

Even aan je nieuwe buren vragen. Mogelijk is het gewoon een kwestie van even het gratis nummer 0800-0402 bellen. Die site van KPN was in ieder geval vroeger nou niet erg accuraat. 


Nadeel is dat ik nu al ziggo heb dus zal waarschijnlijk niet als nieuwe klant gezien worden maar dat is niet anders.

stond open om over te stappen maar dan moet alles wel direct mogelijk zijn 

U kunt denk ik het beste ziggo eerst houden. Gewoon bij ziggo de verhuizing doorgeven. Dan hoeft u zich tijdens de verhuizing en in de decembermaand verder nergens druk over te maken.

En dan kunt u volgend jaar nog eens kijken dat u overstapt naar KPN. Dan kunt u ook gebruik maken van de overstapservice. Ziggo word dan pas afgesloten als KPN werkt. Eerder niet als het goed is.