Skip to main content

Beste forumleden,

Ik ben vandaag erg teleurgesteld en gefrustreerd door de service die KPN mij heeft geboden, en dit is helaas niet de eerste keer. Dit is namelijk de tweede keer sinds mijn nieuw contract bij KPN dat ik een storing in mijn glasvezelverbinding ervaar. Het is vanochtend begonnen, en na contact te hebben opgenomen met de KPN-klantenservice, werd mij verteld dat een monteur pas maandag beschikbaar is om het probleem op te lossen. Dit is volgens mij volstrekt onacceptabel.

Laat me duidelijk zijn: het probleem ligt 100% buiten mijn huis, omdat er geen glasvezelsignaal binnenkomt. Het heeft geen zin om een monteur te sturen, aangezien het probleem opgelost moet worden door KPN Netwerk ( dit zelf de glasvezel-aansluitingen doet). Dit zou veel efficiënter zijn dan het sturen van een monteur die binnen in mijn huis niets kan doen.

Wat mij nog meer frustreert, is dat ik momenteel vanuit huis werk en morgen ( zaterdag) ook moet werken, en zonder internet kan ik mijn werk niet doen. KPN biedt geen noodoplossing in deze situatie, wat betekent dat ik gewoon zonder internet zit terwijl ik afhankelijk ben van internet om mijn werk te doen.

Ik wil dit bericht ook gebruiken als een waarschuwing voor anderen. Overweeg zorgvuldig of je klant wilt worden bij KPN. Ik heb er spijt van dat ik dat heb gedaan. Ze bieden geen adequate ondersteuning en hun reactie op deze storing is verre van bevredigend.

Op dit moment overweeg ik serieus om terug te gaan naar Ziggo en een tweede abonnement te nemen voor normaal internet ( omdat mijn abonnement bij KPN nog 10 maanden loopt) , omdat ze bij Ziggo tenminste wel internet leveren ( overigens de klantenservice daar is niet anders bij KPN) 

Ik hoop dat KPN snel hun service verbetert, en dit soort situaties serieuzer neemt.

Wat had u anders verwacht? Dat er ergens in een kantine een koppeltje monteurs gereed zaten en dat er 1 meteen in de auto zou springen om naar u toe te komen racen? Dat dit maandag al lukt mag u blij om zijn. Meestal duurt het langer.

Er komt altijd eerst een monteur van KPN provider. Dit is gewoon protocol. Een medewerker achter de telefoon kan niet eens KPN Netwerk inschakelen. Dat moet een monteur doen.


Wat ik van dichtbij meemaakte, een paar jaar terug.

Bij een tuin verbouwing werd op zondag eind vd middag een telefoonkabel stuk getrokken (graafmachine man was lomp bezig en had niets gezegd )
Maar goed, iemand verderop in straat belde de storingsdienst en niet veel later kwamen er 2 bussen, een met graafmachine er achter en 4 man.
Kabel opgraven, 2 lassen maken, eind vd avond alles weer functioneel.


Wat had u anders verwacht? Dat er ergens in een kantine een koppeltje monteurs gereed zaten en dat er 1 meteen in de auto zou springen om naar u toe te komen racen? Dat dit maandag al lukt mag u blij om zijn. Meestal duurt het langer.

Er komt altijd eerst een monteur van KPN provider. Dit is gewoon protocol. Een medewerker achter de telefoon kan niet eens KPN Netwerk inschakelen. Dat moet een monteur doen.

Nee dat verwacht ik natuurlijk niet. Maar een noodoplossing tot maandag wel…


Heeft u een mobiel abonnement bij KPN? Dan kan een KPN medewerker een databundel van 50 of 100 GB op dat abonnement plaatsen. U kunt dan een hotspot maken op uw smartfoon en daar uw laptop mee verbinden.


Heeft u een mobiel abonnement bij KPN? Dan kan een KPN medewerker een databundel van 50 of 100 GB op dat abonnement plaatsen. U kunt dan een hotspot maken op uw smartfoon en daar uw laptop mee verbinden.

Nee bij KPN heb ik er geen.


dan is het afwachten helaas


Beste @Hyasin, welkom! Jammer om te lezen dat je hier tegenaan loopt! Het klopt wat hierboven gezegd wordt: het aansturen van KPN Netwerk kan niet door de klantenservice. Dat moet gebeuren door een KPN monteur. Daarnaast kunnen we op vrijdag niet zorgen dat er vóór maandag een noodpakket bij je komt. Het was dus inderdaad echt even wachten op de monteur. Is het nu inmiddels wel opgelost?