Skip to main content

Goedendag,

 

Vandaag viel me op dat er veel IPv6 meldingen in het system log staan van mijn experiabox. Het gaat om onderstaande meldingen die zich continu herhalen. Ik heb IPV6 niet aanstaan in de experiabox.

Ik heb geen klachten verder echter ben wel benieuwd wat de meldingen inhouden en of ze weg kunnen.

 

Aug 28 18:08:17 VRV9517 daemon.err radvdv4162]: can\'t join ipv6-allrouters on br0
Aug 28 18:08:17 VRV9517 daemon.warn radvdv4162]: problem checking all-routers membership on br0
Aug 28 18:08:17 VRV9517 daemon.warn radvdv4162]: sendmsg: Network is unreachable
Aug 28 18:12:15 VRV9517 daemon.warn radvdv4162]: resetting ipv6-allrouters membership on br0

 

Groeten

Erik

 

Die radvd adverteerd je ipv6 naar apparaten binnen je netwerk. Als ipv6 uit staat is deze niet nodig. Foutje in de firmware kennelijk, kan bij de stapel op.


Dank voor je antwoord. 

Zou die er toevallig in geslopen zijn met de upgrade van deze week waar de verlenging het certificaat voor de V10a ook mee geregeld is. Het is wel toevallig. 


Ik zou het niet weten, de mijne staat stof te happen. Ik heb zo mijn menig over de v10a, mijn ‘handtekening' zegt genoeg denk ik.


Hi,

 

Ik heb het zelfde probleem na de firmware upgrade.

 

Heb IPV6 aangezet, maar daar wordt het netwerk een ongelooflijk partij instabiel van (met alleen maar KPN componenten: V10a, superwifi.

Staat dus weer uit en de log blijft fouten geven. Inderdaad een bug.


Hoi,

 

Ik heb exact het zelfde op mijn V10a van 4 dagen oud. Alleen staat bij mij IPV6 gewoon uit en toch blijven de meldingen langskomen in de log.


Ik had ook grote problemen met apparaten die wel op de Wifi hingen, maar waarvan de internettoegang instabiel was. Na wat zoeken op internet heb ik afgelopen donderdag besloten de IPv6 uit te zetten op de Experiabox. Dat ging een dag boven verwachting goed (geen meldingen voor zover ik weet, maar ik ben ook afhankelijk van de oplettendheid van mijn huisgenoten). Gisteren was ik een dagje weg, maar vandaag al wel weer een paar storingen gehad. Ze lijken zichzelf snel op te lossen (veel sneller dan met IPv6 aan), maar zijn toch weer IPv6 gerelateerd: “daemon.warn radvdv4252]: sendmsg: Network is unreachable”. Op dat moment zegt mijn telefoon dat er via Wifi geen internettoegang meer is waarna het snel herstelt. De apparaten hebben ook allemaal nog wel degelijk een IPv6 adres, ook al staat dat uit. Ik begrijp dat dit aan de apparaten kan liggen die ik gebruik, maar die hebben IOS14.4 en Android 10, dus dan is de wereld blijkbaar nog niet klaar voorIPv6……... Mijn vraag: kan IPv6 echt helemaal uit op de Experiabox? Zo niet, is er dan een andere oplossing voor mijn probleem met het verbreken van de internetverbinding? Het is nu dan wel veel beter dan het was, maar het blijft bijzonder vervelend!


@Mark64 heb hier hetzelfde probleem. Hoe is het bij jou opgelost?