Skip to main content

Hallo! 

Ons wifi signaal op zolder en in de tuin is heel slecht. Soms valt het signaal helemaal weg en wij worden er langzamerhand gek van. Ons modem is de experia box v10A en staat op de begane grond. Wij zijn op zoek naar een wifi versterker en kwamen op de KPN Superwifi punten! Wij vroegen ons af of dit een aanrader is en wat jullie ervaringen hiermee zijn? 

Groetjes Yvonnee 

Prima:  Uitgebreide testen ermee < HIER >

Ook voor in de tuin. Specifiek een onderwerp daarover < HIER >  Zie ook de vervolgreacties.

Wel met de opmerking dat ik de SuperWiFi gebruik achter een eigen router, en geen ervaring heb met de “app” en achterliggende bemoeienis van bij KPN opgeslagen gegevens, en interactie met de V10A.

En kan geen uitsluitsel geven hoe een verbinding zich in een andere situatie (zolder) in een ander huis zich zal houden. Dat kan sterk afhankelijk zijn van bouw / constructie van het huis.
Maar zou zeggen, gewoon proberen.


Hoi babylonia! 

Bedankt voor je snelle reactie! Mijn vraag was meer of de SuperWifi punten geschikt zijn voor de experia v10A? Ik las dat je de eerste SuperWifi punt moet aansluiten op je modem.. kan je dan het tweede SuperWifi punt draadloos op de eerste verdieping zetten en heb je dan op zolder goede verbinding? Of moet je dan een derde SuperWifi punt aansluiten? 

Groetjes Yvonnee


Zelf heb ik geen ervaring met de setup met een V10A. en ga dat ook niet alsnog op een V10A aansluiten. (Hoewel ik hier de Experia Box V10A wel heb liggen). Wil namelijk de instellingen in de SuperWiFi met wat ikzelf al heb ingesteld. beslist NIET laten overschrijven met gegevens uit de Experia Box, of hetgeen KPN achterliggend heeft verzameld aan gegevens.

Maar er zijn wellicht meer gebruikers (die nog kunnen reageren), die daar wel ervaring mee hebben.

De set-up is overigens eenvoudig.
Eerst het 1e WiFi punt inregelen (met bekabelde aansluiting).
Als dat klaar is het 2e WiFi-punt “vlak in de buurt” draadloos, inschakelen, wachten tot het klaar is.
Daarna kun je die elders in je huis plaatsen. Op de 1e verdieping lijkt me een prima uitgangspunt.

Ikzelf heb het net even iets anders gedaan i.v.m. andere router. Globaal in een notendop.
-- Eerst het 1e WiFi punt met inloggen in de gebruikers interface.
    (Gebruikt IP-adres vanuit DHCP kon ik uitlezen in mijn eigen router).
    Alles handmatig aangepast naar eigen wens + update firmware.  Daarna uitgeschakeld.
-- Erna het 2e WiFi punt, op precies dezelfde manier ingesteld (+ update firmware).
    Met zelfde WiFi SSID e.d.  Alleen andere naam voor het WiFi Punt zelf. Daarna uitgeschakeld.

-- Het 1e WiFi-punt weer ingeschakeld (met bekabelde aansluiting) tot die weer actief is.
-- Erna op de plek waar je het 2e WiFi-punt wilt hebben, draadloos dat 2e WiFi Punt.