Skip to main content

Sinds vandaag werkt mijn kabel internet niet op mijn pc en geeft de melding: “Ethernet heeft geen geldige IP-configuratie.” Ik heb van alles geprobeerd, modum opnieuw opstarten, kastjes van Ethernet opnieuw laten verbinden en ik ben ten einde raad. Wat kan ik doen?

Hallo @JessyL 

 

Die ethernet kastjes zitten tussen het modem en de PC?
Welke kastjes zijn dat, de DVS van KPN?

Werkt de netwerkverbinding wel als je de PC via een rechtstreekse netwerkkabel aansluit op het modem?

Als dat wel werkt ligt het aan de ethernetkastjes, als het die van KPN zijn dan zou je de stappen op deze pagina kunnen volgen om te kijken of je de kastjes weer werkend kan krijgen: https://www.kpn.com/televisie/installeren/draadloze-verbindingsset/storing-draadloze-verbindingsset-oplossen.htm

Het beste is toch om permanent een rechtstreekse netwerkkabel te gebruiken indien mogelijk.


Hoi @JessyL, welkom op het forum. Dat is een gekke melding inderdaad! Je hebt al een aantal dingen geprobeerd, heb je de tips en vragen van GeSp ook al kunnen bekijken? Heeft dat geholpen? We denken graag met je mee als je er meer over kunt vertellen.