Skip to main content

Goededag,

 

In mijn abbonement bij kpn heb ik 200mbit internet (glasvezel).

Nu is het zo dat ik daadwerkelijk deze snelheid krijg op wi-fi, maar niet met een ethernet aansluiting.

Ik heb hierbij getest met meerdere kabels en apparaten, dit gaf echter geen verandering.

Een screenshot van wat mijn modem laat zien:

Wat is hier aan de hand?

 

Hallo @Rveey Die screenshot laat zien dat de Desktop een FAST-internet kaart heeft die maximaal 100Mbit/s aan kan of een verouderde netwerkkabel of een defecte netwerkkabel.

Die 3 mogelijkheden heb je.

 

 


Hallo @Rveey Die screenshot laat zien dat de Desktop een FAST-internet kaart heeft die maximaal 100Mbit/s aan kan of een verouderde netwerkkabel of een defecte netwerkkabel.

Die 3 mogelijkheden heb je.

 

Hallo@JanD heb meerdere kabels getest (cat6 en cat6a) en de pc waar hij mee verbonden zit heeft een 2,5gb ethernet poort

 


Hallo @Rveey probeer dan eens de andere 3 ethernetpoorten.

Want het modem geeft aan met welke poort hij verbinding maakt en laat de overeenkomstige maximale snelheid zien.

Dat jouw pc een 2,5Gigabitpoort heeft zegt op zich niets, ik zou de poort binnen de PC op 1Gb zetten, hoger wordt er toch (nog) niet geleverd door KPN. De poort staat nu waarschijnlijk op 100Mbit/s geconfigureerd.

 


@JanD de poort staat op dit moment op auto negotiation, 1gb /2.5gb full duplex geeft hetzelfde resultaat. Ethernet en chipset drivers zijn daarnaast ook geupdate.

Wat betreft poorten op het modem, heb de snelheid getest op poort 2, 3 en 4.

 

Deze punten waren ook mijn eerste gedachten. Verder weet ik het ook niet meer, vandaar de post.


Heb je kabel(s) aangeschaft compleet met connectors eraan of heb je de rj-45 connectors zelf aan de kabel gezet?


@RBxx 2 kabels compleet. 1tje waarbij ik de connector zelf aan de kabel heb gezet. Alle kabels geven hetzelfde resultaat

 


Hallo @Rveey 

auto negotiation, 1gb /2.5gb full duplex 

Zet die instelling maar eens op 1Gb only full duplex.

zie je zowel aan de modemkant als aan de pc-kant wèl 2 lampjes knipperen, als zijnde een Gigabit-verbinding?

 


@Rveey Heb je het nog weten op te lossen? Ik zie dat je de meeste van de tips al hebt gevolgd. Er zit niet toevallig nog andere apparatuur tussen? Iets van een switch ofzo?