Skip to main content
Beantwoord

Mijn ethernet is niet sneller dan mijn WiFi

• 4 augustus 2025
  • 5 reacties
  • 63 keer bekeken

Hi KPN community,

ik heb een snellere upload snelheid nodig voor een spel dat ik speel, de upload snelheid via WiFi is 17mbps. Ik een Ethernet kabel aangeschaft plus een Ethernet adapter (heb een MacBook Pro 2019). Echter is de snelheid via die Ethernet kabel even snel als via de WiFi. Hoe kan dit? Ik heb de Experia Box V10

Alvast bedankt!

Beste antwoord door eagle3824

op www.kpn.com kan je bij de postcodecheck zien wat de maximale snelheid is op jouw adres. 

Bekijk origineel

5 reacties

Forum|alt.badge.img+7
  • KPN Monteur
  • 506 reacties
  • 4 augustus 2025

​@Richard1992NL 

dan is die 17Mbit/s waarschijnlijk de limit van je internet verbinding. je hebt dan geen glasvezel neem ik aan?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 4 augustus 2025
joey92 schreef:

​@Richard1992NL 

dan is die 17Mbit/s waarschijnlijk de limit van je internet verbinding. je hebt dan geen glasvezel neem ik aan?

Ik heb geen glasvezel inderdaad, mijn abonnement is voor 100mbit/s momenteel. Zou het helpen deze te verhogen? Of veranderd dat niks aan mijn upload snelheid?

• 13699 reacties
  • 4 augustus 2025

Nee, bij koper zijn de snelheden "tot" en sterk afhankelijk van de afstand van je adres naar de betreffende wijkcentrale. En dan kan 17 Mb/s wel eens het maximum zijn. Als je op kpn.com een postcodecheck doet welke snelheid wordt dan aangegeven? 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 10309 reacties
  • 4 augustus 2025

Bij 100 download heb je officieel 10 upload, jij hebt 17 upload, perfect.

Bij 200 download,  als je dat kunt krijgen, heb je officieel 20 upload, wat je dan in de praktijk haalt op jouw adres is alleen uitproberen. ​@Richard1992NL 

• 5705 reacties
  • 4 augustus 2025

...

Forum|alt.badge.img+5
  • KPN Monteur
  • 174 reacties
  • Antwoord
  • 4 augustus 2025

op www.kpn.com kan je bij de postcodecheck zien wat de maximale snelheid is op jouw adres. 

Reageer