Skip to main content

Hallo,

Onderstaande melding kreeg ik vandaag over mijn ethernetverbinding die voorheen goed heeft gewerkt.

De Experiabox en het 4G modem zijn als opnieuw opgestart maar deze melding bleef terugkomen.

Ook al met andere computers geprobeerd met hetzelfde resultaat.

Op de Experiabox V10 heb ik aangesloten:

  • het 4G Modem van KPN
  • Philips Hue
  • bedraad internet via Powerline adapter van Devolo

Waar zou dit probleem aan kunnen liggen en wat kan ik hieraan doen?

 

Groet,

 

Maurice

 

@MauriceX Hoi Maurice, van harte welkom hier!

Dat is wel een gekke melding inderdaad, zeker als 't voorheen gewoon goed werkte. Het 169 IP adres geeft aan dat de computer geen goed IP adres krijgt, dus we moeten even zoeken naar waar het mis gaat. Je computer is rechtstreeks met de Experia Box verbonden neem ik aan? Is deze rechtstreeks met een kabel aangesloten of via de powerline adapter? 

Ik raad je aan om de computer (eventueel tijdelijk) rechtstreeks op de Experia Box aan te sluiten, en om de Experia Box te herstarten. Sluit eventueel de computer aan op een van de andere ethernetpoorten van de Experia Box. Ik ben benieuwd of het dan goed gaat.


Hallo Alexandra,

Inmiddels is dit probleem opgelost. Vanmiddag heb ik gebeld met een collega van jouw van de helpdesk.

Ik werk met Powerline adapters en hier lag het aan. De Experiabox werkt goed en als ik een laptop rechtstreeks op de Experiabox aansloot had ik goed signaal en werkte ethernet goed. Hierna heb ik de betreffende Powerline adapter gereset en toen werkte het weer.

Bedankt voor je reactie


@MauriceX Hoi Maurice, ik ben blij om te horen dat je de oplossing gevonden hebt, dankjewel voor het delen! Laat het gerust op het forum weten als we iets voor je kunnen doen.