Skip to main content

Hallo,

Ik wil mijn modem aansluiten op het glasvezelpunt dat onlangs in mijn kelder gemonteerd is. Hiervoor moet ik een ethernetkabel aansluiten op het glasvezelkastje en van hieruit via een smalle doorgang langs de muur en vloer gaan om bij het modem in de woonkamer te komen. De stekker van de ethernetkabel is echter te dik om door deze smalle doorgang te kunnen. Om deze reden moet de stekker er eerst vanaf geknipt worden om naderhand met een krimptang weer aan de kabel aangesloten te kunnen worden. Mijn vraag is of deze dienst binnen de service van KPN valt of dat hiermee extra kosten gemoeid zijn. Zo ja, welk type afspraak moet ik hier dan voor maken? Alvast bedankt.

Hallo @Jo Dassen het gemakkelijkste is een bestaand gat op te boren tot 15mm, dan kan een bestaande internetkabel er doorheen inclusief de RJ45 stekker of anders een nieuw gat boren van minimaal 15mm.

Je kunt een monteur bestellen voor dat werk en moet betaald gaan worden, zie onderstaande link voor de eventuele kosten en mogelijkheid monteur bestellen.

Zelf heb ik ooit eens mijn loodgieter/electricien besteld en heeft het toen voor me in orde gemaakt.

De KPN monteur helpt je graag verder | KPN

Succes.


KPN zal er wel geld voor vragen. Is er geen handige harry bij jou in de buurt met een krimptang?

Ik dacht dat een monteur iets van 70 euro kost. Een krimptang bij de bouwmarkt plus de rest van de materialen zijn aanzienlijk goedkoper als KPN de kosten echt aan jou wil doorberekenen.

Bel anders eens naar 0800-0402 om erachter te komen wat de mogelijkheden zijn.


Boren doe ik lieven niet, want daar heb ik te weinig ruimte voor aan de kant waar het modem staat en ik wil niet in mijn houten vloer gaan boren. KPN bellen ga ik zeker doen en mocht dit geen service van KPN zijn, dan ga ik het zelf regelen. In ieder geval bedankt voor jullie snelle reactie. 👍


Dat is een makkelijke klus om zelf te doen ipv bijna 100 euro of meer te betalen om een monteur te laten doen zo'n netwerk setje (krimptang, stripper, doormeetset) kost je onder de 100 euro en op YouTube zijn genoeg voorbeelden hoe je dat doet

Oh ik zie dat XS4-Arjan al hetzelfde advies gaf 👍


Toch bedankt Cappuccino2.


Als u nu een KPN abonnement heeft en een verbinding via koper heeft, dan heeft u misschien recht op een gratis monteur die u overzet van koper naar glasvezel. Maar zeker weten doe ik dat niet…

Misschien kan een KPN medewerker daar duidelijkheid over verschaffen. 

Zit de koperaansluiting wel boven/begane grond?


Ja, ik heb een KPN abonnement. Wie weet heb ik inderdaad recht op een gratis monteur. De koperaansluiting komt toch te vervallen zodra de glasvezelaansluiting werkt. Ik ga binnenkort contact opnemen met KPN. Bedankt voor uw reactie.


Als je zelf de glasvezelaansluiting niet werkend krijgt, bijvoorbeeld door dit soort zaken heb je naar mijn idee inderdaad recht op een kosteloze installatiemonteur. Dit noemt KPN de installatiegarantie. Deze kan tot 15 meter kabel kosteloos voor je aanleggen. 


Dank je wel NHendriks. Dit kan ik goed gebruiken voor mijn argumentatie als ik met KPN bel.