Skip to main content

Naar aanleiding van de WiFi manager app, kon ik een upgrade krijgen naar de Experiabox 12. Ook 2 wifi punten erbij gekocht (de superwifi witte ronde)
Vooraf even een Speedtest gedaan en had 28mb. Na installatie kom ik niet verder dan 3mb.

Ik woon in het buitengebied en maak gebruik van een extra 4G punt wat boven staat en zorgt voor de betere snelheid. Normaal komt er hier maar 2-of 3mb uit het koper.

Alles gereset en goed aangesloten maar snelheid blijft laag.

Daarnaast doet de vaste telefoonlijn het ook niet meer.

En je had de V10, die zou ik dan maar snel weer terug zien te krijgen of als je hem nog hebt aansluiten, de Box12 doet niks met de 4G, dat kan alleen de V10.


Ja, heb het inmiddels gelezen. Topic was wel al een jaar oud dus ondertussen nog niks gewijzigd. Ben dan wel benieuwd of ik die nieuwe extra WiFi punten kan gebruiken met de 10


Ja, heb het inmiddels gelezen. Topic was wel al een jaar oud dus ondertussen nog niks gewijzigd. Ben dan wel benieuwd of ik die nieuwe extra WiFi punten kan gebruiken met de 10

Ja, die kunt u gebruiken bij de v10 


Dank voor je bericht. Ben nu de 10 weer aan het terugzetten. Kijken of ik hem weer aan de praat krijg. Vanmiddag namelijk ook al geprobeerd en toen viel de WiFi steeds uit.


Bij het aankoppelen van de SuperWiFi's op de v10 gaat inderdaad het WiFi op de Experiabox v10 uit.

Dat hoort zo. De SuperWiFi's nemen het over. Mogelijk zenden de SuperWiFi's een ander WiFi netwerk (naam) uit dan de Experiabox. 


Ok, dank je Nick, moet ik de super WiFi via de thuis app aansluiten?


Ok, dank je Nick, moet ik de super WiFi via de thuis app aansluiten?

Dat hoeft niet, maar is een mogelijkheid. 

Voor als het niet lukt met de app: kunt inloggen op de Experiabox? 


Ja dat kan ik


Mijn eigen netwerk is nu niet beschikbaar, de 2 wifi extenders branden groen maar heb geen idee welk netwerk naam dat is.

 


Wifi versterkers resetten.  Resetknop ingedrukt houden tot ie opnieuw start.  Dan een par minuten wachten.  Ze nemen dan de WiFi van de v10 over. 


Zo, opgelost. Exxperia 10 weer geinstalleerd, superwifi aangesloten. Ingelogd in de superwifi extender en netwerknaam weer hersteld. dik 30mb download met 4G ondersteuning.

Bedant voor jullie input


Das mooi. Ga alleen niet proberen een gastaccount aan te maken want dat werkt helaas niet met deze combinatie. 


Goedemorgen, ik was iéts te voorbarig enthousiast gisteravond (bijna nacht) na enkele ploeteren en uitzoeken🙈

ingelogd in de WiFi extender via het …151 adres en keurig de netwerk naam en wachtwoord weer aangepast aan wat we gewend zijn in het gezin. Speedtest gedraaid, en vol tevredenheid naar bed. Mijn vrouw kwam thuis van avonddienst en die kon al niet inloggen op haar android. Ok, eerst maar ff slapen🤪

Nu even checken: sterk WiFi signaal boven in mijn iPhone  maar kan niet op internet🙈 

we beginnen maar opnieuw 🤬

suggesties zijn welkom

beide Superwifi punten kleuren overigens groen. Oh ja, en de vaste telefoon doet het ook niet…

’opgeven is geen optie’💪🏻


Goedemorgen, ik was iéts te voorbarig enthousiast gisteravond (bijna nacht) na enkele ploeteren en uitzoeken🙈

ingelogd in de WiFi extender via het …151 adres en keurig de netwerk naam en wachtwoord weer aangepast aan wat we gewend zijn in het gezin. Speedtest gedraaid, en vol tevredenheid naar bed. Mijn vrouw kwam thuis van avonddienst en die kon al niet inloggen op haar android. Ok, eerst maar ff slapen🤪

Nu even checken: sterk WiFi signaal boven in mijn iPhone  maar kan niet op internet🙈 

we beginnen maar opnieuw 🤬

suggesties zijn welkom

beide Superwifi punten kleuren overigens groen. Oh ja, en de vaste telefoon doet het ook niet…

’opgeven is geen optie’💪🏻

voor het telefoonprobleem: probeer herstel +reset tot power uit gaat.

De extender kan je gewoon een reset geven en dan werkt het waarschijnlijk na het instellen weer.


Hoe kan dat nou toch?! Ik heb hier dezelfde opstelling staan en dat werkt prima. Heb he ze gisteren wel gereset?


Het werkte bij mij ook perfect. Wij zitten heel vaak te werken in onze aangebouwde eetkamer aan de zijkant van ons huis. Daar zitten een paar muurtjes tussen tot de experia box. Het is niet mogelijk om te bekabelen daar, dus had ik naast de V10 een Cisco extender bekabeld aan de V10 hangen en in het stopcontact van de eetkamer, de andere extender. Zoals eerder beschreven staat boven de 4G router. Alles werkte prima maar de snelheid wisselde nog wel eens. Toen ik dat ging checken met de kon app, kreeg ik het advies om over te stappen op de V12 en heb ik de 2 superwifi erbij gekocht. Ik dacht dan ff up-to-date te zijn🙈

denk dat ik alles maar reset en de Cisco’s weer terugplaats 


Ik zou niet wifipunten van een ander merk er bij zitten. Je hebt de Cisco's waarschijnlijk dezelfde naam gegeven. Met twee experia wifipunten kan je een prima WiFi netwerk hebben muts ze strategisch opgesteld staan uiteraard. Waar heb je de experia wifipunten nu staan? Sowieso zijn dingen die via get stopcontact werken niet aan te raden.


De SuperWiFi's halen na resetten de netwerknaam en wachtwoord op bij een server van KPN. Niet uit de Experiabox. 

Als er online bij KPN niets voor uw aansluiting staat ingesteld, dan nemen ze het WE2 netwerk aan wat achterop staat.

Als je het zelf aanpast via 192.168.2.151, dan zou dat vervolgens zo moeten blijven staan. 

Op de website van KPN is een online tool beschikbaar waarmee je de netwerknaam en wachtwoord aan kunt passen. 


Ik zou niet wifipunten van een ander merk er bij zitten. Je hebt de Cisco's waarschijnlijk dezelfde naam gegeven. Met twee experia wifipunten kan je een prima WiFi netwerk hebben muts ze strategisch opgesteld staan uiteraard. Waar heb je de experia wifipunten nu staan? Sowieso zijn dingen die via get stopcontact werken niet aan te raden.

De ene staat bekabeld bij de experia en de andere na installatie losgekoppeld op zo’n 13 meter van de andere


De SuperWiFi's halen na resetten de netwerknaam en wachtwoord op bij een server van KPN. Niet uit de Experiabox. 

Als er online bij KPN niets voor uw aansluiting staat ingesteld, dan nemen ze het WE2 netwerk aan wat achterop staat.

Als je het zelf aanpast via 192.168.2.151, dan zou dat vervolgens zo moeten blijven staan. 

Toen ik de WP’n had aangesloten, namen ze de WiFi van de experia over(dat lampje ging uit. Zoals op de foto in een eerder bericht) maar ze namen niet dr netwerkaansluiting over. Er kwam als netwerk kpn…. Met een nummer. Daarna ben ik bekabeld ingelogd en hen via het .151 adres de netwerk naam en wachtwoord aangepast. In dat scherm zag ik overigens beide WiFi punten geconnect 


13 meter is al wel heel wat. Zeker als daar ook nog muren tussen zitten. Is een kabel echt niet mogelijk? Onder heen via de kruipruimte bijvoorbeeld? 


13 meter is al wel heel wat. Zeker als daar ook nog muren tussen zitten. Is een kabel echt niet mogelijk? Onder heen via de kruipruimte bijvoorbeeld? 

Nee, is echt niet mogelijk Nick, maar hij brand wel gewoon groen en ik heb hem nu iets dichterbij gezet zodat er nog maar 1 muur tussen zit. Anyway, ik kan gewoon niet op internet dus denk dat ik alles maar reset, ook de wifipunten en dan overnieuw eerst de experia op laat starten en dan via de app de wifpunten opnieuw toevoegen


 


 

Dit is nu de status van de V10 geen internet en WiFi signaal in mijn iPhone is volle bak


Er lijkt echt iets niet goed tussen de centrale en het modem.  Koppel alles eens los van de experiabox en druk de herstelknop in. Komt de verbinding dan niet tot stand dan us er iets mis tussen de centrale en het modem.