Skip to main content

Experia box 12 direct na 24 poort Switch en van Switch na TP link Mess 6 bekabeld is dat mogelijk?  Nu geprobeerd experia box na TP link deze is dan Router en vandaar na Switch maar elke keer storing in WIFI. Wat doe ik fout ? Wifi op de box uit geschakeld

Wil het liefst alle TP links bekabeld 

Wat versta je nu met "direct na"?

Is dat tussen de switch en het KPN netwerkaansluitpunt of juist aan de andere zijde van die switch.

Een KPN Box 12 is alleen de gebruiken als deze rechtstreeks op het KPN netwerkaansluitpunt aangesloten is.

Heb jij televisie van KPN?


Glasvezel naar de Expira box 12 deze met kabel na Switch en van Switch met kabels na TP link versterkers 

kan dat ?

of moet het van Box 12 met kabel na TP link en van de TP link na de Switch en vanaf de switch na de andere Wifi punten bekabeld?

 


ik heb wel tv van KPN 


Glasvezel naar de Expira box 12 deze met kabel na Switch en van Switch met kabels na TP link versterkers 

kan dat ?

of moet het van Box 12 met kabel na TP link en van de TP link na de Switch en vanaf de switch na de andere Wifi punten bekabeld?

Dat kan maar dan moeten die TP-Links in accesspoint mode draaien. Als de TP-Link master in router mode draait en je alles in hetzelfde netwerk wilt hebben dan moet je de switch ook achter die TP-Link hangen maar laat de TV ontvangers daarbij aangesloten op de V12.


Dat heb ik gedaan de TP link als master in Router mode , en de tv via de box werk alles prima 

maar als ik de Switch koppel aan de TP master komt het WIFI netwerk in storing (niet direct maar na 15 min) ongeveer 

heb WIFI op de Box 12 uitgeschakeld  


maar als ik de Switch koppel aan de TP master komt het WIFI netwerk in storing (niet direct maar na 15 min) ongeveer 

Ik neem aan dat er daarbij geen kabeltje van de V12 naar die switch loopt. Is.dat correct?

Wat is het subnet dat op achter jouw TP-Link gebruikt? (192.168.?.0/24)


correct geen kabeltje .

bij de deco zie ik staan in app ip:192.168.68.1

 

ik zie by Dynamisch ip

IP 192.168.2.2

Subnet Mask

255.255.255.0

Default Gateway

192.168.2.254

Primaire DSN

192.168.2.254

en bij bewerking modes :

Wifi Router (aanbevolen) daar staat die op maar kan ook op

Access Point .

Als deco in ACCP. staat sluit Deco dan aan op de router via een ethernetkabel en bereid de draadloze dekking van uw bestaande netwerk uit Functies als NAT ouderlijk toezicht QoS en Apparaat isolatie en vebindingsmeldingen worden in deze modus niet ondersteund

 


Hoi @Jerry31, welkom op ons forum!
Ikzelf heb hier als moderator weinig aan toe te voegen maar kom je er een beetje uit?
@wjb heeft ook een paar handige topics over geschreven over alternatieve opstellingen! 😊

 


Hi , Ben iets verder zitten in verbouwing en wil al of de meeste accespoints bekabeld hebben voor sterk WiFi signaal, als ik nu alle stekkers erin doe gaat het nog niet helemaal vlekkeloos moet nog onderzoeken, kom nog op terug.