Skip to main content

Hallo,

Mijn Experia box 12 gebruikt een ander netwerk dat de 3 superwifi punten die ik in huis heb staan. Dit is erg onhandig omdat daardoor de mobiele apparatuur niet altijd direct gebruik maakt van het snelste netwerk. Hoe kan ik ervoor zorgen dat dit 1 netwerk wordt? In de kpn wifi manager kom ik niet verder.. 

2 van 3 superwifi punten zijn met een ethernetkabel aangesloten op de KPN box 12.

 

Hallo @GJB86 zowel de modem als de wifipunten een fabrieks-reset geven en de wifipunten daarna aansluiten als nieuw uit de doos.

Wat bedoel je met verschillende netwerken? Zowel de standaard wifi als de extra wifi moeten binnen de volgende IP-range werken: 192.168.2.x

Alleen de gastwifi is een ander netwerk, maar dat moet natuurlijk ook.

 


Hoi JanD, bedankt voor je snelle reactie! Ik heb nu 2 losstaande wifi netwerken in mijn huis. Beide hebben een andere naam. 1 netwerk is van de KPN box12, de ander van de 3 superwifi punten. 

De fabrieks reset lijkt mij dan ook een goed idee. Dit zal ik eens proberen!

 


Hallo @GJB86 wat zou kunnen is dat bij vervanging van de modem deze bij installatie de wifi-gegevens van de oude modem heeft overgenomen, dat wordt namelijk bewaard in de database van KPN en wordt bij vervanging geherinstalleerd.Een fabrieks-reset zou de gegevens op het modem moeten pakken.

 


Hoi @GJB86, welkom op ons forum!
Is het nog gelukt je modem te resetten? Kloppen de wifigegevens nu?

We hebben hier ook een handig kennisbankartikel over!

 


Bedankt voor de info. Inmiddels heb ik de 3 superwifipunten teruggezet naar de fabrieksinstellingen, gekoppeld aan de KPN box 12 en opnieuw geconfigureerd, echter blijf ik het probleem houden dat de wifipunten een apart draadloos netwerk vormen naast de KPN BOX 12. Ik ben ingelogd op de de superwifi en hier zie ik de setup van de 3 punten met de kpn box en zie ik idd dat het een ander netwerk is. Dus nogmaals de vraag hoe ik het voor elkaar krijg 1 netwerk te configureren.

dank!


op afstand is dit allemaal wat lastig te zeggen omdat ik natuurlijk niet met je mee kan kijken. De Superwifipunten horen bij de installatie het wifi over te nemen van je box 12. Als ze dat niet doen is er toch ergens iets niet goed gegaan.
Dat gezegd hebbende kan het natuurlijk ook nog zijn dat je een gastnetwerk of extra wifi ingesteld hebt. In de onderstaande topics vind je daar meer over.

 


Bedankt voor de reacties. Ik heb nogmaals alle wifipunten teruggezet naar fabrieksinstellingen inclusief de KPN box. Inmiddels is het probleem verholpen en hebik weer 1 netwerk in m'n huis. Bedankt voor alle tips!