Skip to main content

Door vertraagd internet heb ik gisteren ons Experia v8 een reset (met de knop) gedaan.  De power lichtje blijft rode branden de heel nacht.  Vandaag geprobeerd nog een keer met hetzelfde resultaat.  Internet nog vertraagd en reset niet goed uitloopt.   Van de reacties boven misschien dit “Waarschijnlijk is de Experia Box dan in de reset blijven hangen”.  Waar?  Wat kan ik verder doen?

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt, afgesplitst van reset-topic

Hoi @rwb29, welkom! Ik heb je bericht even afgesplitst naar een eigen topic. Je hebt reset gedaan, en daarna kwam je Experia Box niet goed op. Begrijp ik het goed dat je nu opnieuw een reset hebt gedaan, en dat je nu wel weer internet hebt, maar dat er toch nog dingen niet goed zijn met de Experia Box?

Als je op dit moment geen internet hebt, dan is de kortste klap om even te bellen met 0800-0402 (gratis). De collega daar kan gelijk de boel doormeten en dit met je oplossen. Het mag natuurlijk ook via het forum nu je hier toch bent. Vul in dat geval je forumprofiel in zodat ik kan meekijken.


Bedankt!  Ja ik heb nu wat internet maar slechts 3 Mb tot 10 Mb/s. Het gaat gewoon meestal tot 80 Mb. Reset maakt geen verschil en nu wordt 'hard reset' met knop niet goed afgerond (rood lampje blijft branden).  Ik heb wat gegevens op mijn profiel ingevuld maar volgens een storing met uw website kunt mijn klantnummer niet vinden.


Geen probleem, @rwb29, met deze gegevens lukt het ook :)

Ik heb geprobeerd om je Experia Box van hieruit te resetten, vaak helpt dat. Maar dat lukt in dit geval ook niet. Heb je ook een reset geprobeerd door een  pen of ander puntig voorwerp in het gaatje 'Reset' aan de achterzijde van het modem te steken? Zo niet, wil je dat nog eens proberen? Laat de pen/puntig voorwerp los zodra het power lampjes rood gaat branden en wacht dan 5-10 minuten af. Mocht dat geen verbetering brengen, meld het hier. Dan kijken we verder.


Ja ik heb dat al geprobeerd maar ik heb het nu nog een keer gedaan.  Hetzelfde probleem - rode licht gaat niet weg dus na een half uurtje ik zet hem uit en terug aan, daarna wel groene lichten maar nog slechte en inconsequent snelheid (van start rond 40Mb/s maar nu tot slechts 1Mb/s). Upload is goed (15Mb/s +) maar download is nog slecht.


Ja, dat is duidelijk niet in orde. Ik heb een melding aangemaakt voor de back office. Die pakken dit verder op en nemen z.s.m. contact met je op voor of een nieuwe Experia Box, of een monteur. Je krijgt per sms een bevestiging van de melding die ik heb aangemaakt.


Ja, dat is duidelijk niet in orde. Ik heb een melding aangemaakt voor de back office. Die pakken dit verder op en nemen z.s.m. contact met je op voor of een nieuwe Experia Box, of een monteur. Je krijgt per sms een bevestiging van de melding die ik heb aangemaakt.

 

Ik zie dat de back office een nieuwe Experia Box heeft opgestuurd, en dat je deze ook hebt opgehaald inmiddels. Is je internet nu weer goed en stabiel?