Skip to main content

De Experia box van mijn moeder is kapot en mede daarom heb ik het van het stroom gehaald afgelopen zondag.

Gisteren heb ik dit via de telefoon gemeld en zou worden doorgestuurd naar de juiste "plek”.

Vandaag een sms terug gekregen met de onmogelijke onmogelijkheid “wij zien dat het weer werkt”,

Deze man/vrouw moet zo snel mogelijk directeur worden  omdat dan alle problemen worden opgelost (virtueel of niet).

Ik ben er dus al mee bezig sinds zondag en het hangt mij nu al de neus uit want het is behoorlijk moeilijk om contact te maken, ”dan belt u toch gewoon vanuit je moeders huis?” hoe dan als de box/modem/router het niet doet?

Mijn moeder is 85 en kan niet zo goed om met het digitale tijdperk(lees: verarming) en woont in Peize. En ik in Almere.

Nogmaals, de experia box is stuk en er gaan slechts 2 lampjes branden, broadband gaat  NIET branden.

Mijn voorstel is: stuur een nieuwe en wij zullen desnoods de gestorven oude terug sturen. Het installeren doe ik wel (op en neer net iets meer dan 300 km. niet milieu vriendelijk maar goed)

Mijn moeder heet : A.Roede-Douwes. Het adres is bij u bekend

 

Met vriendelijke groet

Erik Roede

 

Hallo @ErikNielsRoede KPN kan vanaf afstand de verbinding doormeten en de kwaliteit en stabiliteit van de lijn beoordelen.

Je moeder zal het modem uitsluitend voor vaste telefonie gebruiken denk ik. Kun je haar gewoon bellen en kan zij jou terug bellen?

 


Hoi @ErikNielsRoede, welkom op ons forum!
Goed dat je even aan de bel trekt!
Als onze collega's achter de schermen deze sms sturen betekent dat meestal dat ze weer verbinding hebben met het modem. 
Dat broadband uit is betekent in principe dat er géén verbinding is. Deze dingen spreken elkaar dus nogal tegen.

Had je hierover nog contact gehad met 0800-0402? Of heb je het nummer van de technische dienst ook gehad per sms? Dat is meestal de snelste route naar een oplossing.


Nee, er zal ook geen verbinding meer tot stand komen want het ding heeft de geest gegeven.

Alle stappen reeds gedaan (reset,van het stroom,kabel door gemeten,etc) , e.a. is niet zo moeilijk voor een kabel technicus van de NKF die ooit alle kabels leverde aan KPN.

Apparaten die stuk zijn nooit weer aansluiten op het net, omdat dit brandgevaarlijk is,. De box was ook behoorlijk warm!!

Nee, Ik heb geen nummer van de technische dienst gekregen, geef mij die maar of nog beter stuur een andere box.

Gr. Erik


@ErikNielsRoede Als een modem echt stuk is gaan de lampjes meestal niet meer aan, óf ze branden juist allemaal tegelijk. Die twee lampjes betekent dat 't modem aan staat, maar geen verbinding krijgt. Ik sluit natuurlijk niks uit, maar dit betekent niet per se dat 't modem stuk is. 

Ik lees dat je al contact met de klantenservice hebt gehad, maar later een melding kreeg dat de verbinding zou werken. Dat is niet het geval. We kijken graag even met je mee. We moeten het doen met de informatie die jij hier met ons deelt, dat betekent dat we nog niet weten om welke aansluiting het gaat. Vul je de gegevens zo volledig mogelijk in je forumprofiel in? Daar zijn ze alleen zichtbaar voor jezelf en voor ons als moderators. Als je ons daarna hier een seintje geeft, weten wij dat we de gegevens erbij kunnen pakken.


Ik heb het forumprofiel aangepast maar dit zal niet veel meer opleveren.

Stuur maar een monteur en laat mij dan weten wanneer hij komt zodat ik haar dan kan informeren.

Als zij dat onthoudt!? Ik ben het even beu met op en neer rijden!


@ErikNielsRoede Bedankt! Ik zie dat er een mail is verstuurd naar je moeder met het directe nummer van de technische dienst. Lukt het jou om die te bellen? Ik stuur het nummer en de pincode in een privébericht naar je. Ze zijn morgen weer vanaf 8:00 bereikbaar. Dan kom je direct met de technische dienst in contact die dit verder op kan pakken, hopelijk lukt dit zonder 300 km te rijden.


Top, ga ik proberen 


Top, laat het hier gerust weten als het morgen niet lukt of als je ergens tegenaan loopt! 


Ik zie dat er inmiddels een omruil voor de Experia Box in staat. Hopelijk lost dit de problemen op! Zo niet, dan kun je altijd de technische dienst weer bellen en dan pakken zij het op waar jullie gebleven waren. Mocht je in de tussentijd nog ergens tegenaan lopen of vragen over hebben, laat het hier gerust weten!