Skip to main content

Goedenavond,

Al een aantal weken hebben wij last van slechte wifi met name op de eerste verdieping.

De modem (experia box v10) staat op de benedenverdieping en is aangesloten op een experia wifiversterker en DVS650 verbindingsset. Aan de verbindingsset op de eersteverdieping is wederom een experia wifiversterker aangesloten.

Lange tijd heeft deze constructie prima gewerkt, maar de laatste weken is het internet op de eerste verdieping waardeloos. Niet overal is wifi en de computer die is aangesloten op de wifiversterker heeft vaker niet dan wel verbinding met het internet. De verbindingssets staan regelmatig op rood en werken pas weer na het opnieuw koppelen. 

We hebben alles al geprobeerd, resetten, updates, etc. Vrijdag heb ik telefonisch contact gehad met een van jullie medewerkers waarbij ik de verbindingssets weer opnieuw heb moeten koppelen. Hier moest de medewerker overigens wel eerst een filmpje voor bekijken…….

 

Ik zou graag een goede oplossing willen voor dit probleem, het duurt nu lang genoeg.

 

Groetjes Chantal

 

 

Dag @Chanttt wat u nog kunt proberen is het volgende; op de site van Devolo staat de devolocockpit waarmee u de draadloze verbindingssets kunt beheren.  Dat wik nig weleens helpen. Mocht dat niet lukken dan is uw electriciteitsnetwerk niet meer geschikt voor draadloze verbindingsets.  Dat zien we tegenwoordig vaak. Ledverlichting,  zonnepanelen zijn bijvoorbeeld dingen waardoor de sets in storing gaan. Er zijn dan twee oplossingen. Kabels trekken naar iedere etage, wat de beste en goedkoopste oplossing is, of investeren in de nieuwste SuperWiFi's.  Maar de laatste optie vraagt om een goed doordachte opstelling. Wifiversterkers koppelen aan draadloze verbindingssets is echt een slecht idee.


Hoi Joep,

Bedankt voor je reactie!

Dat ga ik morgen eens proberen.  We hebben al 2jaar zonnepanelen en gebruiken doorgaans ledlampen, dit lijkt me dus niet de reden dat het opeens niet meer werkt.

De combinatie van verbindingsset en wifiversterker is op advies van kpn...... 

Kabels trekken is geen optie en investeren in dure wifi versterkers in ons postzegelshuisje vind ik echt belachelijk, heetheeft een tijdje wel heeft gewerkt en ik betaal genoeg.  

Van de week maar weer eens een belletje naar kpn als ik binnen de openingstijden thuis ben..... ik dacht eerlijk gezegd dat kpn zelf ook kpn reageren op deze post.


Hoi, je het misschien wel gelezen dat het  Nederlandse electriciteitsnetwerk (te) zwaar wordt belast en overvol is. Dat werkt ook niet mee. Op dit forum helpen klanten elkaar en springt een moderater bij indien nodig.  De wachttijd is een dag of drie.


Hoi @Chanttt, welkom bij ons op het forum. Het forum is inderdaad een plek waar klanten elkaar helpen en wij bijspringen als het nodig is. Zoals je de situatie beschrijft lijkt het niet zoveel met het Wifi netwerk zelf te maken te hebben, maar meer met de verbinding tussen de Wifi punten. En dat zijn de DVS in jouw geval. Het rode lampje daarop geeft aan dat de verbinding onderling, tussen de DVS, niet goed is. In dit artikel op onze Kennisbank geven we een aantal tips over het oplossen van een storing met de DVS:

Mogelijk helpen die stappen je naar een verbetering.