Skip to main content

Afgelopen 2 weken hertstart onze modem 2 a 3x per dag. Hierdoor lijkt het alsof onze WiFi/vast bellen wegvallen/haperen.

Zojuist herstart de modem weer, rond 12:15u (de 2de keer voor vandaag). Wat kan ik hieraan doen?

 

Goedemiddag @Sif8888, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Zo vaak opnieuw opstarten en dat uit zichzelf, dat is niet de bedoeling! Ik zou de oorzaak zoeken bij de Experia Box of de verbinding als ik dit zo hoor. Heb je zelf al een keer je Experia Box gereset? Dus volledig naar de fabrieksinstellingen? Verder ben ik benieuwd van welke lijntype je gebruik maakt, is dit bijvoorbeeld koper, bonding of glasvezel? Bij glasvezel is het aan te raden om ook het NT kastje even stroomloos te maken.

Mocht dit niet de oplossing zijn, dan kijk ik graag even mee. Wil je in dat geval jouw Forum profiel aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en bereikbaarheidsnummer? 

Ik hoor graag van je!


@Sif8888 ik heb helaas niks meer van je gehoord. Kan ik hier nog bij helpen, of is het probleem met automatisch herstarten inmiddels verholpen?


Hallo Susan,

Sorry voor mijn latere reactie.

Ik had direct na uw advies de modem een reset gegeven. Maar daarna komt de dezelfde problemen weer terug. Ik had niet eerder aangegeven maar wij hebben ook dezelfde probleem met een UTP verbinding (kabel), dus niet alleen WiFi. Beide verbindingen haperen tegelijkertijd 3 a 4 per dag.

Afgelopen dagen zijn 6 a 7 keren geweest, wij hebben geen vertrouwen meer in deze modem. Hopelijk hebt u hiervoor een oplossing.


Hi @Sif8888, dat klinkt niet goed. Nu moeten we gaan bepalen of het probleem in het modem zelf zit, of wellicht ergens anders in de lijn. Ik ga de boel doormeten en kom hier z.s.m. op terug. Ik verwacht ergens later vandaag.


Hi Paul,

Dankjewel, de tijdstip waarop de modem hapert (led gaat van groen over naar rood, daarna knipperen blauw en daarna groen) waren helemaal geen storingen in onze wijk en omgeving. 


Hi Paul,

Dankjewel, de tijdstip waarop de modem hapert (led gaat van groen over naar rood, daarna knipperen blauw en daarna groen) waren helemaal geen storingen in onze wijk en omgeving. 

Ik zal hier toch morgen op terug moeten komen @Sif8888. Ik hoop dat het vandaag wel allemaal zonder onderbreking ging!


Hi Paul,

Bedankt voor het laten weten, dan moeten we maar afwachten.

Mijn kinderen zijn klaar hiermee, en in deze tijd ivm thuis werken ben ik ook niet echt blij mee.

Hopelijk vinden jullie snel een oplossing hiervoor.


Hallo, 

Zojuist herstart de modem voor de zoveelste keer weer!!!!

Ik heb gevoel dat jullie niet echt besef hoe irritant dit is, wij hebben geen vertrouwen meer. 

Ik wil graag stap voor stap weten wat jullie gaan doen en hoe jullie deze kapotte modem vervangen!

 


Hallo,

Zojuist herstart de modem weer😡!! 


Hi @Sif8888. Ik ben ermee bezig, maar ik zie dat je inmiddels al op een andere manier contact hebt gehad. Dat klopt, toch? En ik zie ook dat er een nieuw modem onderweg is, die morgen arriveert.


Hi,

Wij hebben nieuwe modem bijna 2 weken, eerste dag meteen WiFi Manager gebruikt om de Wifi verbinding te optimaliseren. Het lijkt goed te werken maar gisteren gaat de modem weer spontaan herstarten waardoor mijn online meeting voor mijn werk offline gaat.

Wat kunnen jullie nog hieraan doen, de modem was al gereset?


Hoi @Sif8888, ik neem het even over!
Ik zie dat we halverwege augustus wat onderhoud hebben gehad bij jou in de buurt. Hierbij valt de verbinding vaak even weg. Is het daarna wel weer stabiel gebleven?


Hi! 

Ik heb hetzelfde probleem als Sf8888. Is er een oplossing bekend?


Ook ik heb hetzelfde probleem modem valt uit rode en oranje lampje blijft branden na ongeveer 3 minuten start deze weer op? Heb al een nieuw kabeltje van kpn gekregen maar dit helpt schijnbaar niet hoe gaan jullie dit oplossen probleem speelt al een maand ?


Hi Johnie62, Bij mij blijven de herstarts achterwege als ik de dhcp server uit zet. @Kpn wat is nu de echte oplossing voor dit probleem?


Maar wat gebeurt er als ik de DHCP server uitzet?


Dan moet je voor ieder apparaat zelf handmatig een ipadres instellen, daarom mijn vraag aan KPN @Thomas ?


Nou daar ben ik een leek in en alles handmatig instellen poeh, poeh maar bedankt voor de feedback.


Mij maakt het niets uit om alles handmatig in te stellen had dan alleen graag met afbeeldingen uitleg van @Thomas.


@Wopwop en @Johnnie62 dit is niet een algemeen probleem met een specifieke oplossing maar zouden heel goed verschillende problemen kunnen zijn. Vaak veroorzaakt door iets in de netwerkopstelling. Een eigen router die ook DHCP gebruikt kan dit bijvoorbeeld ook veroorzaken. 
Ik heb hier zo niet een kant en klare oplossing voor. Voor de topic starter leek het probleem opgelost door onderhoud in de centrale of leek er iets in de aansluiting te zitten. Ik wil jullie dan eigenlijk ook adviseren hier een eigen topic over aan te maken en daarin zo duidelijk mogelijk uit te leggen waar jullie precies tegenaan lopen en hoe je alles aangesloten hebt zitten.


Hoi @Thomas , ik heb alle kabels in het modem los gehaald en sinds gisteren weer alleen de PC kabel en iTv kabel aangesloten tot nu geen probleem meer gehad, maar ik zit in het buitengebied en heb op zolder nog een 4G modem met daarachter nog een Fritzbox router en vanaf deze router ga ik weer naar de slaapkamer voor het iTv kastje. Ik heb bijna zo'n idee dat door het 4G modem de storing optreed of door de Fritzbox router, maar als ik de DHCP van de Fritzbox router uitschakel heb ik van daaruit toch ook geen Wi-Fi meer en kan toch ook geen tv meer kijken op de slaapkamer?


@Thomas En eigen topic dan ben ik het overzicht van deze kwijt of kun jij dat omzetten?


Je kunt altijd even een linkje in je nieuwe topic naar dit topic zetten zoals “dit topic”  dan weet iedereen m te vinden!
Als je een Fritzbox hebt met techdesk abonnement kun je hierover ook altijd met de techdesk bellen trouwens :grimacing:


Hoi @Thomas , dan ga ik die maar eens bellen bedankt .


Ik ben 9/12 overgestapt op glasvezel van KPN. Ik krijg er langzaam spijt van.

Op zaterdag 12/12 geen internet meer. Alles geprobeerd. Uiteindelijk alle kabels eruit en 1 voor 1 weer aangesloten. Nu bleek dat als ik de internetkabel van de tv aansloot op de switch de boel eruit vloog. Die er uitgelaten dus. Probleem opgelost dacht ik.

Heb ik net vandaag (17/12) de monteur voor morgen (18/12) afgezegd. PATS! Modem (box 12) reboot spontaan. Nu moest ik de stroom van het aansluitpunt afhalen. Na 5 minuten werkte het weer.

En blijkbaar staat het probleem (autoreboot van modem) niet op zichzelf. 

Is dit een bekend probleem?

 

Ingelogd in het modem en heb de logfile gedownload.