Skip to main content

Experia Box V10kan ip niet ophalen

Hoi @Nadejda . Welkom op het forum.

Ik vermoed dat jij problemen met het internet hebt maar ik heb wel wat meer informatie nodig. Kun je uitleggen wat er precies aan de hand is?


Hi Erwin, bedankt voor je bericht!

Ik ondervind inderdaad problemen met het internet netwerk thuis.

Ik kan niet meer verbinden met mijn wifi zoals ik gewend ben. Sinds vorige week lukt het niemand in huis meer om met een telefoon met het netwerk te verbinden, de foutmelding "Kan IP niet ophalen" krijg ik dan te zien.

Met de laptop kan ik wel verbinden met het netwerk.
Soms lukt het mij om met de wifi te verbinden als ik 1 meter binnen bereik van de router zit, maar dat gaat wel lastig en is niet echt comfortabel.

Het lukt mij niet om deze probleem op te lossen helaas.


Heeft u de Experiabox al eens gereset?


Ja

 


Heeft u versterkers? 


HoI @Nadejda . Met resetten bedoelen we een harde reset. Heb jij dat ook gedaan? Zo niet, dat gaat als volgt:

 

Handmatig je modem resetten

  1. Druk voorzichtig een paperclip of ander puntig voorwerp in het gaatje ‘reset’. Je vindt het reset gaatje naast de stroomkabel, aan de zij- of achterkant van het modem.
  2. Druk deze in tot het 'Power' lampje rood gaat branden.

Laat de KPN Experia Box 30 minuten aanstaan en onderbreek de procedure niet! Na de reset moeten de lampjes ‘Power’, ‘Services’ en ‘Internet’ weer branden.

 

Weet je verder zeker dat de wifi gegevens die je invoert, kloppen? 


Ik heb geen versterkers en ik hoef die niet.Van de box tot de bank is 2 meter.


Gereset Deed 10 minuten, na dat blijf met zelfde probleem…….


Kun jij je profiel updaten en mij hier een seintje geven als je dat gedaan hebt, @Nadejda ?


Kun jij je profiel updaten en mij hier een seintje geven als je dat gedaan hebt, @Nadejda ?

Hi Erwin, ik heb mijn profiel zojuist bijgewerkt


Hoi @Nadejda . Jouw experiabox heeft de mogelijkheid om 2,4 en 5Ghz te scheiden. Zo kun je met twee verschillende netwerken werken.

2,4Ghz heeft een beter bereik terwijl 5Ghz sneller is. Bij 5Ghz werkt het alleen goed als je in dezelfde kamer zit als het modem.

Je kunt overwegen om in te loggen in de experiabox en beide netwerken een aparte naam te geven. Ik heb goede hoop dat als je daarna verbindt met 2,4Ghz de verbinding een stuk stabieler is.

via 192.168.2.254 kun je inloggen in de experiabox. Als je hier nog nooit bent geweest kun je het wachtwoord in het begin leeg laten en daarna wordt je verplicht om een eigen wachtwoord te bedenken.  Onder het hoofdstukje wifi kun je beide netwerken een eigen naam geven. Laat je weten of dit voor verbetering zorgt?


Hallo,

Na 2-de reset van de modem alles doet prima. DJW voor help.


Hoi @Nadejda . Jouw experiabox heeft de mogelijkheid om 2,4 en 5Ghz te scheiden. Zo kun je met twee verschillende netwerken werken.

2,4Ghz heeft een beter bereik terwijl 5Ghz sneller is. Bij 5Ghz werkt het alleen goed als je in dezelfde kamer zit als het modem.

Je kunt overwegen om in te loggen in de experiabox en beide netwerken een aparte naam te geven. Ik heb goede hoop dat als je daarna verbindt met 2,4Ghz de verbinding een stuk stabieler is.

via 192.168.2.254 kun je inloggen in de experiabox. Als je hier nog nooit bent geweest kun je het wachtwoord in het begin leeg laten en daarna wordt je verplicht om een eigen wachtwoord te bedenken.  Onder het hoofdstukje wifi kun je beide netwerken een eigen naam geven. Laat je weten of dit voor verbetering zorgt?

Hallo, mijn probleem is terug… Alles gedaan, de stappen gevolgd .


Wat vreemd, @Nadejda . Krijg je die melding weer alleen op je mobiel? Heb je ook geprobeerd de mobiel even helemaal te herstarten?