Skip to main content

Gaat onderstaande configuratie werken of kan ik nog problemen tegen komen?

Ik heb wat extra kabels gelegd. Nu ga ik eerst van de glas omzetter naar mijn modem op de eerste verdieping. Daar plug ik in 1 KPN tv kastje, 1 kastje tbv draadloos rolluiken zonnescherm, en 1 kabel terug naar de meterkast. 

Daar wil ik een switch zetten en weer diverse kabels opzetten waaronder 1 kabel die naar de schuur gaat daar komt een bekabelt experia wifi punt.

Nu heb ik begrepen dat dit niet werkt met een experia box v10 omdat dan de wiffi uit gaat als ik er een experia wifi punt op aan sluit.

Hoe kan ik dit modem kosteloos ruilen? ik kan er niets over vinden.

 

1 switch https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/2438528/switch-tp-link-tl-sg108e/

1 experia wifi https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/1107807/experia-wifi/

 

 

Hoi @Jan.r ,
KPN ruilt in zo'n geval geen modem om.

Echter, KPN is bezig om ook mesh op de V10 te krijgen en dan zal wifi gewoon actief blijven op de V10, maar dat duurt nog wel even voordat deze software uitgerold word.

Wat je kan doen is een extra Experia Wifi aanschaffen.


Wat je kan doen is een extra Experia Wifi aanschaffen.

Als je goed leest ben ik dat van plan. Maar als je die aansluit schakelt hij de wiffi van het modem uit heb ik kunnen lezen in de beschrijving


Hi @Jan.r ,

Ik bedoel eentje extra bovenop wat je al van plan was te kopen😉Die zet je dan naast het modem of op een andere goede plek in huis.


Wat je kan doen is een extra Experia Wifi aanschaffen.

Als je goed leest ben ik dat van plan. Maar als je die aansluit schakelt hij de wiffi van het modem uit heb ik kunnen lezen in de beschrijving

Gewoon een extra WiFi punt van KPN aanschaffen. En de Experiabox beneden houden. Want dat is dan zinloos om die boven te zetten.


Hij staat al jaren boven. Hier heb ik bijna overal bereik. Echter achter in de schuur is het matig.

Al mijn bekabeling lag naar boven en er kwam niets in mijn meterkast. De kpn kabel kwam ergens midden in de woonkamer ineen muurtje naar boven. Nu komt de glasvezel wel in de meterkast binnen. Ik moest toch nog onder de vloer en heb gelijk diverse kabels gelegd. Ik denk dat ik sowieso aan 4 poorten te weinig heb. Vandaar lekker boven laten staan voor het beste bereik en een switch in de meterkast.

 

Edit: kan ik het beste antwoord wissen want daar heb ik niets aan


Hij staat al jaren boven. Hier heb ik bijna overal bereik.

Dat snap ik. Maar zodra u met extra WiFi punten gaat werken heeft het niet zoveel zin meer. 

Niet dat het verder wat uitmaakt hoor. U kunt hem gewoon boven laten staan als u dat wilt.


Echter, KPN is bezig om ook mesh op de V10 te krijgen en dan zal wifi gewoon actief blijven op de V10, maar dat duurt nog wel even voordat deze software uitgerold word.

 

Iemand enig idee wanneer de software aangepast word? kan ik hier een bericht van ontvangen?


Hoi @Jan.r ,
KPN ruilt in zo'n geval geen modem om.

Echter, KPN is bezig om ook mesh op de V10 te krijgen en dan zal wifi gewoon actief blijven op de V10, maar dat duurt nog wel even voordat deze software uitgerold word.

Wat je kan doen is een extra Experia Wifi aanschaffen.

 

 

Waar kan ik vinden of de software inmiddels al geüpdatet kan worden?


Dat kan nog wel een half jaar duren. Eerst moet het bij de KPN Box goed werken. En daar is nu nog geen sprake van.


@Jan.r in onze product updates laten we direct weten zodra er een update gedaan gaat worden. 🙂