Skip to main content

We hebben maanden geleden onze tv-diensten opgezegd. We hebben nog wel internet van de KPN. We hebben een nieuwe router ontvangen (experia v10). Sinds enkele maanden brand het servicelampje rood. We hebben de router al tientallen keren gereset, maar dit lost niets op. Ook bij de speedtest komen we bij lange na niet aan de 200 MB waar we voor betalen. 

Je hebt een "nieuwe" V10 zeg je. Én een abo van 200 Mb/s. Dan neem ik aan dat je pairbonding hebt, klopt dat? V10's worden alleen nog uitgeleverd bij pairbonding.

Dan zou het kunnen zijn dat één van de twee aderparen niet meer werkt, zodat nog hooguit de halve snelheid overblijft. 


V10's worden alleen nog uitgeleverd bij pairbonding.

Dat is te kort door de bocht volgens mij. Veel te kort.


Gewoon bellen, drager en snelheid laten controleren. Ook vragen of ze dat oranje lampje groen willen laten branden. Lukt dat niet dan is er iets mis.  Eventueel komt er dan een extra onderzoek,  een nieuw modem of een monteur. 


Welkom op het forum @Nick020. Een rood lampje is vaak niet goed inderdaad. Het kan zijn dat de V10 wordt gebruikt voor pairbonding zoals Henk noemt, en dat een van beide paren geen goed signaal geeft. Dat kan zowel het lampje als de snelheid verklaren. Maar laten we eerst even kijken naar de basis, we hebben nog te weinig informatie om met zekerheid een conclusie te trekken.

  • Wat voor aansluiting heb je precies, is dat inderdaad pairbonding? Of is het bijvoorbeeld glasvezel? 
  • Hoe heb je de speedtest gedaan, is dat via een bekabeld aangesloten apparaat of via Wifi?
  • Wat was de concrete snelheid die je daarbij haalde?
  • Heb je al telefonisch contact (0800-0402) gehad met ons zoals kevster voorstelde? Zo ja, wat is daaruit gekomen?

het probleem is opgelost, het bleek dat ik geen pairbonding had. Er is een monteur langsgeweest om het probleem te verhelpen.