Skip to main content

Sinds we glasvezel hebben ervaren we problemen met het verzenden/ontvangen van bestanden.

De Bufferbloat is te hoog. (direct via UTP aangesloten, niet via WiFi) hierdoor krijg je time-outs en valt internet dus af en toe weg. Bij het verzenden/ontvangen van bestanden geeft dit errors.

Bij het pingen zien we hoge Bufferbloats en af en toe time outs.

We hebben een ExperiaBox V10 met KPN versterkers voor Wifi. Maar dit probleem doet zich voor op bekabeld internet…

Kan het zijn dat de Experia te traag is voor glasvezel?

 

Info:

op meerdere PC's getest met ethernet

In alle gevallen is de bufferbloat hoog (200 ms)

We hebben een 200Mbit aansluiting.

 

Hallo @RogerRamjet 

 

De V10 kan zelfs 1Gbit glasvezel aan, 200Mbit zou geen enkel probleem moeten zijn.

Wat je kan proberen is om eerst het glasvezelkastje 2 minuten van de stroom te halen.

Als het glasvezelmodem weer helemaal is opgestart geef dan de V10 een fabrieksreset,

De resetknop zit aan de achterkant in het gaatje tussen de WAN poort en het aansluitpunt voor de stroomkabel. Druk met een dun voorwerp (satéprikker, paperclip) 5-7 seconden in het gaatje tot het powerlampje rood gaat branden. Laat los en wacht af. De Box gaat zich resetten en herstart. Dit duurt ongeveer 10-15 minuten.

 

Alle instellingen zijn daarna weer zoals origineel, eventuele portforwardings ben je dus kwijt en moet je opnieuw invoeren.

 

WiFi gegevens worden normaal teruggezet vanaf de KPN servers, bij een V10 is het afhankelijk van welke WiFi versterkers je hebt of de WiFi aan of uit moet staan. Als je SuperWiFi’s hebt zou WiFi op de V10 uit moeten staan.

Waarschijnlijk zal de WiFi op de V10 na de reset altijd aanstaan, die kan je indien nodig uitzetten door de WiFi knop aan de zijkant ingedrukt te houden tot het WiFi lampje uitgaat.

 

Heb je ook al eens de netwerk kabel tussen het glasvezelmodem en de V10 vervangen?

Mocht dit niet helpen, hoe ziet de rest van je netwerk eruit, heb je ook TV ontvangers, switches, DVSen e.d. in gebruik?


Ikzelf heb ook een V10 met glasvezel (200 Mbit/s) en ik ervaar geen problemen, dus ik sluit me aan bij het antwoord van @GeSp. 😄 Mocht het hiermee toch niet lukken, laat het gerust weten! 


Dank voor het antwoord.

We gaan dit eerst eens proberen dan.

Â