Skip to main content

Wij hebben de laatste paar dagen een probleem met wifi, en oof specifiek wifi. Deze werkt meer en deel van de dag gewoon goed, maar vertraagt soms plotseling tot het punt sommige internetpaginas 5 minuten moeten laden, waarna ik plotseling een ! naast mijn wifisymbool krijg en internetverbinding verlies. Dit blijft zo voor een minuut of twee, waarna het of opgelost lijkt of nog een of twee keer gebeurt. Het is niet consistent, en gebeurt sommige dagen niet en andere, zoals vandaag, 4-5 keer. Het lost zich ook te snel op om de box te kunnen checken terwijl het probleem zich voordoet. Maar het is *net* consistent genoeg om online meetings te onderbreken en problemen te veroorzaken waneer het echt uitmaakt.

We hadden 6 maanden geleden ook al een soortgelijk probleem; toen lag het aan een draadbreuk in een aansluitende kabel (de rode), maar ik vind het moeilijk te geloven dat de vervangende kabel nu al gebroken zou kunnen zijn. Daarnaast was het probleem toen ook niet 100% hetzelfde: het wegvallen duurde toen veel langer, gebeurde consistenter en was makkelijker om vast te stellen. Ook werd het internet er niet trager van. Nu gebeurt het sneller en minder consistent, word het internet ook constant plotseling trager en is het moelijker vast te stellen wat er precies gebeurt.

De wifimanager, in ieder geval, geeft geen oplossingen aan, zelfs niet na 3x proberen, probeert aleen maar superwifi punten aan te smeren, en de snelheidsmeter geeft aan dat we 1 MBPS downloadsnelheid hebben. Ik weet niet of dat goed of slecht is, of dat het er iets mee te maken heeft. Ik weet niet wat we nog verder kunnen proberen om het probleem vast te stellen, of eigenlijk nog liever, om het probleem op te lossen. Hulp zou worden gewaardeerd.

Hoi @Mohond2006! Dat is niet fijn internetten zo. Heb je ook een apparaat verbonden met een internetkabel waarmee je de snelheid/stabiliteit kunt testen?
Anders ben ik nog wel benieuwd hoe je je netwerk verder ingericht hebt, gebruik je naast je experiabox nog andere netwerkapparatuur?
 

Voor Wifiproblemen hebben we ook een handig topic!

 


Helaas hebben we geen apparaat met kabel aan kunnen sluiten om de snelheid/stabiliteid te testen. Maar andere netwerkapperatuur gebruiken wij in ierder geval niet. Het probleem was een paar dagen weg, en is nu weer terug… Snap er niks van.


@Mohond2006 heb je dit soort dingen in huis?

 


Ik heb er vanaf hier ook niet direct een verklaring voor, de verbinding ziet er vanaf hier goed uit. Had je het topic wat ik hierboven noemde ook al gelezen?