Skip to main content

Onverklaarbaar valt de experia box v10 weg. Ook is de box in de thuis app van KPN niet meer te vinden.

hierdoor is het WiFi signaal in huis instabiel. Met het vele thuiswerken en schoolwerk thuis erg irritant en niet de kwaliteit die ik van kpn verwacht.

dit is al een tijdje aan de gang, maar de laatste dagen lijkt het steeds vaker voor te komen.

Graag een snelle en goede oplossing. 
kijkend naar de verschillende meldingen op het forum is  het een veel voorkomende Situatie.

 

Hallo @Pyk , je zou de modem een een fabrieksreset kunnen geven en kijken hoe het daarna gaat, verder is het aan te bevelen zo veel mogelijk bekabeld te werken.

 


Thx @JanD , maar dat restten hebben we al een paar keer Gedaan maar dat helpt niet.

wifi is toch een basis behoefte vandaag de dag. Allemaal kabels door het huis trekken doe ik liever niet


Hallo @Pyk , wacht dan s.v.p. de reactie van een moderator af.

Succes.

 


Dag @Pyk Welkom hier en goed dat je dit probleem meldt. Laten we kijken waar het probleem nu precies zit. Als de Experia Box uitvalt, zou het betekent dat al je diensten wegvallen: geen internet en geen tv. Is dat wat er dan ook gebeurt? Kun je me dan ook vertellen welke lampjes op de Experia Box met welke kleur branden als alles wegvalt? Dat is handig om te weten. Of gaat dit probleem alleen om wifi? Want dat speelt er iets anders. 


Ik heb het modem teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Dat loste een deel van de problemen op.

om stabiel thuiswerk en online lessen te garanderen heb ik besloten om de KPN Super WiFi te kopen. Na meerdere maanden storingen Is het zuur dat je als trouwe klant een stevige prijs moet neerleggen, terwijl nieuwe klanten hiermee gelokt worden. 😒

 

de investering heeft er voor gezorgd dat de problemen nu opgelost zijn.

 

bij het wegvallen bedoelde ik dat zelfs in de thuis app van KPN de modem niet gevonden werd. Aan het netwerk gekoppelde randapparatuur “verdween”, etc


Hallo @Pyk Dank voor je update en goed om te horen dat je problemen zijn opgelost. 

Als je hier aangeeft dat je een probleem hebt staat de community snel voor je klaar met advies en hulp. Hoe duidelijker je uitlegt wat er speelt, hoe beter de oplossing. Je bent voortvarend geweest en je hebt het ondertussen zelf weten op te lossen. Ook heel mooi, natuurlijk. 

Het probleem had dus betrekking op wifi, begrijp ik nu, en niet op je Experia Box. Naast de hulp die de community je biedt hebben we ook diverse algemene topics, met veel toelichting over vaak voorkomende problemen. Uiteraard is er ook een topic over wifi en hoe je dit kunt verbeteren. Eén van de uitkomsten van de Wifi Manager kan zijn dat je gratis Experia Wifi's krijgt toegestuurd.

Dat zijn geen Super Wifi's, die geheel draadloos opereren. Deze kun je inderdaad als nieuwe klanten kiezen als eenmalige welkomstaanbieding, maar we kunnen ze inderdaad niet aan elke klant gratis aanbieden.  


Reageer