Skip to main content

Wij hebben een Experia box v10, welke geregeld met tussenpozen uitvalt. Maar vanaf vrijdag avond na bellen met KPN heeft hij het tot vandaag 14.40 uur gedaan 25 dec. Plotseling begon het weer. De KPN zei dat de box niet verouderd is. Maar dat ze het op afstand bekijken. Blijkbaar is dat tot op dit moment goed gegaan. Mijn echtgenoot heeft hem nu gereset nu doet hij het weer. Maar ik las dat punt 1 een nwe v10 leveringsproblemen heeft. Ik las net dat er wel een nwe Experia Box 12 is. Hoe zit dit nu⁉️We worden hier ook steeds uitgenodigd 5G glasvezel (of zoiets te nemen). Heeft het met elkaar te maken of kun je gehackt worden door iemand. Totaal onduidelijke dingen. Ik vind ditniet allemaal zo fijn.

 

Admin: eigen topic voor je aangemaakt

Hoi @Margriet De Jong, welkom bij ons op het forum. Een wegvallende verbinding is altijd vervelend! Wat voor modem je hebt kan ook te maken hebben met het type verbinding wat je hebt, als je bijvoorbeeld gebruik maakt van pairbonding kan je alleen de V10 gebruiken. De Box 12 kan daar niet mee overweg. Als de verbinding wegvalt kan je ons het beste bellen op 0800-0402, een collega kan dan direct op dat moment met je meekijken wat er precies met de verbinding aan de hand is. Op je profiel staan geen gegevens, daardoor heb ik nog niet met je mee kunnen kijken of er al contact is geweest.

Je hebt het ook over 5G glasvezel, dat zijn 2 verschillende dingen. 5G is een mobiele verbinding, glasvezel is een vaste verbinding. Dat heeft niets met elkaar te maken dus. Je hebt nog wel 5 GHz (en 2.4 GHz), dat zijn Wifi (draadloos internet) frequenties. Dat wordt uitgezonden van het modem en je hoeft je geen zorgen te maken over hacken.


Jasper Bedankt voor je antwoord, op dit moment is de V10 alweer bijna 3 dagen niet uitgevallen. Mijn vraag, hoe maak ik contact zonder tel. Als het modem het niet doet kan ik niet bellen.⁉️


Dat klinkt goed, mogelijk was er iets buitenshuis wat stoorde en is dat nu verholpen. Hou het voor de zekerheid in de gaten. 

Op het moment dat de modem geen verbinding heeft kan je inderdaad niet bellen met de vaste telefoon. Mobiele telefoons werken dan nog wel, daarmee kan je dan bellen.