Skip to main content

mijn schoonvader van in de 70 die prostaatkanker heeft en nog lekker wil genieten van wifi op hun balkon wil graag de v10 vervangen laten naar een nieuwere omdat hij op balkon 1 puntje ontvangst heeft en soms helemaal niet. ik heb 1 wifi versterker van kpn maar dat wil niet op de v10 omdat die dat niet ondersteunt. reactie van kpn is: dit geen reden om de router te verbangen, je moet maar een extra wifi versterker kopen zodat het wel werkt op de v10. Ik denk echt ga je zo met je klanten om. mensen die al jaren klant zijn zo behandelen. Ik vind het in en in triest dat kpn zo hun klanten behandelt.

Denk ook dat ik ze ga adviseren om naar andere provider te gaan want dan krijgen ze sowieso de nieuwere versie router.

 

Mvg F.Kuiper

Wees maar blij met de v10. De nieuwere modems hebben over het algemeen minder bereik. En waarom werkt die wifi versterker niet? Welk type is het? Overigens is goed wifi in het hele huis moeilijker te realiseren tegen dan vroeger. Gewoon omdat er veel meer wifisignalen zijn. Heb je al een keer op dek herstelknop gedrukt die op de v10 zit?


die v10 ondersteunt dat gewoon niet met 1 versterker je moet er perse 2 hebben, iets van mesh heet dat geloof ik, dat is iets wat de v10a wel ondersteunt. signaal is naast het balkon in de kamer wel prima maar zodra je buiten bent niet. ik heb de v10a en ben er tevreden over.

herstel knop nog niet geprobeerd maar aangezien de rest van huis het wel verder prima werkt verwacht ik daar niet echt wat van.


Staat het modem in de meterkast?


Staat het modem in de meterkast?

Nee staat in de achterste slaapkamer.

 


Hoe groot is de afstand tussen het modem en het balkon ongeveer?


Hoe groot is de afstand tussen het modem en het balkon ongeveer?

meter of 10

 


Waarschijnlijk met nog een muur en/of deur er tussen.  Dan is 10 meter echt wel de max. Is er ook een tv ontvanger van kpn in huis en zo ja hoe is die aangesloten op het modem?


Waarschijnlijk met nog een muur en/of deur er tussen.  Dan is 10 meter echt wel de max. Is er ook een tv ontvanger van kpn in huis en zo ja hoe is die aangesloten op het modem?

alleen internet

en telefoniei


Eigenlijk moet het modem op een centrale plek staan en dat is nu niet het geval helaas.  Zie je kans om daar iets mee te doen?


nee niet echt zou beteken dat ik door meerdere muren moet gaan boren om kabel door te trekken.

 


Hier kunt u een witte SuperWiFi aanschaffen voor een enigszins betaalbare prijs:

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/1363408/kpn-superwifi-punt/?pageCount=1&pos=563


Hier kunt u een witte SuperWiFi aanschaffen voor een enigszins betaalbare prijs:

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/1363408/kpn-superwifi-punt/?pageCount=1&pos=563

Maar dat is het dus,ik vind niet dat mijn schoonouders moeten betalen voor extra wifi punten. De installateur hat wanneer hij het i staleerde beter mieten kijken of iveral wifi zou zijn. Kpn kan het gewoon oplossen door een andere router te geven maar dat doen ze niet.


Een ander modem gaat je echt niet helpen.  Overigens bestaat er geen wifi garantie.  De 2.4ghz band voor wifi heeft een bereik van rond de 15 meter en de 5ghz rond de 8meter in open ruimte. Dat is gewoon zoals wifi is. Het balkon is net de grens waarschijnlijk.  


Een ander modem gaat je echt niet helpen.  Overigens bestaat er geen wifi garantie.  De 2.4ghz band voor wifi heeft een bereik van rond de 15 meter en de 5ghz rond de 8meter in open ruimte. Dat is gewoon zoals wifi is. Het balkon is net de grens waarschijnlijk.  

Jawel dat helpt wel want dan kan ik de wifi versterker van kpn die ik nog heb gebruiken en dan zou het genoeg moeten zijn.


Het zou kunnen dat een V10A of Box 12 uberhaupt niet mogelijk is, bijvoorbeeld bij pairbonding.Voor SIB is de V10A wel geschikt, maar die word nauwelijks nog geleverd.Vooral de box 12 en v10 worden nog geleverd.


reactie verwijderd

 


Het zou kunnen dat een V10A of Box 12 uberhaupt niet mogelijk is, bijvoorbeeld bij pairbonding.Voor SIB is de V10A wel geschikt, maar die word nauwelijks nog geleverd.Vooral de box 12 en v10 worden nog geleverd.

Dat zou wel moeten werken want thuis eerst getest voordat ik naar zijn huis ging maar zoals ik al zij de v10 ondersteunt 1 niet je moet er perse 2 wifi punten hebben waarvan 1 continu bekabeld aangesloten miet zijn met de v10.

 

 

 


Er wordt bedoeld dat niet ieder modem geschikt is voor iedere verbinding. Feit is dat kpn alleen in geval van een defect modem een modem om kan ruilen. Een extra wifi versterker zal je echt moeten kopen. 


Er wordt bedoeld dat niet ieder modem geschikt is voor iedere verbinding. Feit is dat kpn alleen in geval van een defect modem een modem om kan ruilen. Een extra wifi versterker zal je echt moeten kopen. 

DDan zijn wij het nuet met elkaar eens,waarschijnlijk als de installateur het modem niet in de achterste kamer hat geplaatst maar verderin het apartement was het wel in orde geweest. Ik heb de v10a gekregen omdat een monteur tegen mij zij de v10 is niet zo best  en geeft de v10 a gekregen. Maar mij punt is meer dat ze wel een beetje meer kunnen meeleven als je zoiets vraagt vanwege persoon die nog de laatste tijd van zijn leven wil genieten van op het balkon zitten en gebruik kunnen maken van wifi  we hebben het hier over iemand die prostaat kanker heeft en uitbehandeld is.


@Frans kuiper misschien tweedehands een superwifi kopen?


Ondertussen mail gestuurt naar hogere persoon bij kpn  en werd vanmorgen gebeld door een vriendelijke dame van kpn die mijn schoonvader gaat helpen want zij vind ook dat er ook wifi op het balkon hoort te zijn. Ze regelt dat er 2 wifi punten worden opgestuurd en een monteur om het te instaleren. Dit allemaal gratis.