Skip to main content

K heb een neiuwe moden gekregen voor het kpn hussel pakket, de experia box v10. Het lampje bij dsl/internet blijft rood branden en k krijg het niet verholpen. Ik woon in een appartement gebouw en k denk dat het isra aansluitpunt niet is aangesloten in de gemeenschappelijke meterkast. Mijn andere router wat gwn op een cat 6 kabel werkt heb k dat probleem niet mee, hoe kan ik dit verhelpen of moet ik hier een monteur voor laten komen

Hoe zit de andere router aangesloten dan? Waar komt die cat 6 kabel vandaan?


Hoe zit de andere router aangesloten dan? Waar komt die cat 6 kabel vandaan?

Links is de nieuwe kpn router wat k niet aan de gang krijg, rechts is mijn eigen router wat het wel doet


Dit is geen officieel aansluit punt van KPN. Waar is deze wandcontactdoos mee verbonden? 


Dit is geen officieel aansluit punt van KPN. Waar is deze wandcontactdoos mee verbonden? 

Dit is alles wat ik op mijn kamer heb, in de meterkast is alleen stroom en water


Dit is geen officieel aansluit punt van KPN. Waar is deze wandcontactdoos mee verbonden? 

Dit is alles wat ik op mijn kamer heb, in de meterkast is alleen stroom en water

Waar zou ik in het gebouw dan de meterkast kunne vinden waar dit naartoe loopt? Ik heb geen idee. Wanneer ik dit bestelde vroeg k ook om met monteur en die heb k ook nooit gezien


Hallo @Patrick Nieskens , ben je een bestaande klant van KPN die een vervangend modem heeft gekregen of ben je een nieuwe klant die van een andere xDSL-provider of kabelprovider afkomt?

Als je al eerder een modem aangesloten hebt gehad kun je het nieuwe modem opdezelfde plek weer aansluiten.

 


@JanD  k ben inderdaad een nieuwe klant die van een andere provider afkomt. K heb mijn oude moden er weer tussengezet dat ik wel internet heb. K moet dus nog altijd de kpn kodem ertussen zetten


Wat is het merk en type van dat "oude modem"? En welke provider zat u?


Hoe zit de andere router aangesloten dan? Waar komt die cat 6 kabel vandaan?

Links is de nieuwe kpn router wat k niet aan de gang krijg, rechts is mijn eigen router wat het wel doet

Wat heeft u precies met die rechtse donkergrijze kabel aangesloten? Eigen router? Wat voor merk en type is dat?

Ik heb eigenlijk het vermoeden dat dit gewoon 2 utp poorten zijn. Daar hoort dat linkse stekkertje helemaal niet in.

Er staat wel een t boven. Van telefoon misschien. Maar wat dan die 55 en die d betekenen, dat weet ik niet. Is 55 uw huisnummer misschien? 


Die linker kabel heb ik er ook uitgehaald, die rechter kabel zit mijn 'oude modem' op aangesloten en dat is een asus wireless dual band gigabit router. En het gebouw hier heeft de provider t-mobile. Dankjewel voor je tijd en hulp @JanD 


Als het gebouw waarin u woont 1 gezamenlijk abonnement heeft lopen bij T-Mobile, dan hebt u dus internet van T-Mobile.

Deze 2 aansluitingen in de muur lopen denk ik naar de gezamenlijke meterkast waarin een modem / router van T-Mobile staat. Daarachter kunt u geen modem van KPN plaatsen.


Mijn buurjongen heeft precies hetzelfde abbonement van kpn, maar n monteur moest langskomen en een stekker omsteken in de centrale meterkast, het is mogenlijk hier maar ik zelf mag niet in die kast komen


Beste @Patrick Nieskens, welkom en excuses voor de vreselijk late reactie! Heb je inmiddels op een andere manier contact met ons gehad? Is er bij jou geen monteur geweest? Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Dan kijken we graag met je mee. 


Je hebt nog niet weer gereageerd, @Patrick Nieskens, heb je inmiddels werkende diensten? Zo niet, reageer alsnog en vul je forumprofiel in, dan helpen we je verder :) 


K heb nog altijd geen werkende service van kpn maar k zal het forum profiel invullen


Zeer handig dat ik nieteens me klant mmer gevonden krijg omdatbik het niet kan openen omdat het niet op een kpn kpn aangeslote zit, leuk datbik mijn eigen factuur met klantennummer nieteen kan openen, begin er langzaam helemaal klaar mee te zijn


Ingevuld


Bedankt voor het achterlaten van jouw gegevens. Het lijkt mij verstandig om een afspraak met één van onze monteurs in te plannen. Zou je in een privébericht willen aangeven of jouw aansluiting al heeft gewerkt en welke dagen/dagdelen jou het beste uitkomt. 


Bedankt voor het reageren op mijn privébericht. Ik heb zojuist een afspraak met een monteur ingepland. Laat je ons weten hoe het afloopt?


Monteur is langs geweest en het werkt prima nu


Monteur is langs geweest en het werkt prima nu

Wat goed om te lezen dat het nu goed werkt. Als je in de toekomst onze hulp nog eens nodig hebt, dan horen we dat graag van je!


Reageer