Skip to main content

Sinds twee weken valt het modem (Experiabox V 10 A) één of meerdere keren per dag uit, steeds voor enkele minuten, en start dan weer vanzelf op. Ik heb dan geen internet en geen televisie. Ik heb het modem al gereset (op afstand via KPN naar de fabrieksinstellingen), maar dit heeft het probleem niet opgelost. Aangezien dit bij thuiswerken kan resulteren in het kwijtraken van werk in het online CMS (hetgeen tot nu toe gelukkig niet is gebeurd) is oplossing voor mij belangrijk. Ik weet niet niet of het aan ethernet of aan het modem ligt. Bij een van de eerste keren merkte ik dat het het ethernet-ledje in het glasvezelkastje uit was en toen weer aan ging, maar sindsdien heb ik dat niet meer gezien.

Heb je het glasvezelkastje al een keer 2 minuten van de stroom gehaald?


Nee, dat heb ik niet gedaan. Is dit een handeling die dit soort problemen veelal oplost? En waarom? Hoe dan ook zal ik het eens proberen. Dank voor je reactie!


Van iedere medewerker is dit het eerste advies en vaak zien we dat een probleem over is. Laat maar weten of dat bij jou ook het geval is.


Oké, ik begrijp het. Ik weet natuurlijk pas na verloop van tijd (enkele dagen) of dit het probleem oplost - of eerder, als het modem toch weer uitvalt - dus zal dit nog laten weten.


En kijk ook even goed naar hetgeen aangesloten is op het modem.  Zijn de stekkertjes nog goed. Oxidatie kan al problemen geven. Kijk de bekabeling na of er niet ergens een draadbreuk is. Is alles bekabeld of gebruik je draadloze verbindingssets? De meeste uitval wordt veroorzaakt door iets na het modem.  Kortom kijk je hele netwerk even na want als er een monteur komt en de oorzaak ligt aan jouw netwerk dan zijn de kosten ook voor jou.


Hoi @DenHur, is het inmiddels beter? Heb je de oorzaak kunnen vinden?

Als het probleem blijft ben ook ik wel benieuwd hoe je je netwerk verder ingericht hebt, wat voor netwerkapparatuur je gebruikt en hoe je alles aangesloten hebt zitten.