Skip to main content

Sinds enige tijd herstart de Experia Box V10a. Na een minuut of 2 is er weer internet. Al mijn internet apparaten hebben dan uiteraard geen connectie meer met de buitenwereld.  Heeft iemand een tip, een harde reset van de experia box biedt geen oplossing.

Ook KPN iTV valt uit, tevens mijn bedrade devices hebben dan ook geen internet.

Het DSL/Internet lampje brand dan ook niet meer groen maar rood.

 

Hoi @mvgils ,

Heb je koper of glasvezel?

En wat heb je aangesloten op het modem?Bijvoorbeeld switches, DVS'en, omvormers voor zonnepanelen etc etc.

 


Hoi @martijn197108 De Experiabox is aangesloten op een Linksys EA6900 V2 router, verder heb ik twee kleine switches en 2 UniFi AP-AC-Pro access points. Ik ben ben benieuwd of @Kpn ook ziet dat mijn verbinding wegvalt.


Ik neem aan dat dit dan je opstelling is toch?🙂:

Koper/Glasvezelaansluiting->V10A→ linksys.

En niet Koper/Glasvezel->Linksys->V10A.

 

Welk type zijn die 2 switches?

En heb je koper of glasvezel?

 


Dit heb ik → niet Koper/Glasvezel->Linksys->V10A

Netgear GS105 switches


Sorry voor dat ik weer om een bevestiging vraag, maarrr:

Je hebt dus echt de GS105 en niet de GS105E?Dit kan het probleem veroorzaken, zeker wanneer er ook TV ontvangers op zijn aangesloten.Ik adviseer dan als je echt de GS105 hebt, deze te vervangen door een GS105E: https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/

Ik vraag dit om te voorkomen dat je voor niks iets nieuws koopt😉


Ik heb nog een keer gekeken, ik heb de GS105, zonder E. 

Maar hoe is het dan te verklaren dat het probleem ‘ineens’ er is. Er zijn de laatste jaren geen fysieke verandering aangebracht in mijn netwerk (omgeving).

En hoe is het te verklaren de de KPP Experiabox een rood lampje geeft (bij DLS/Internet) zodra het probleem er is. Ik wil van alles kopen maar wil wel meer onderbouwing hebben waarom ik iets kan kopen. 

Dank in ieder geval voor het meedenken dusver!!! 


Tja, dat is met elk probleem zo natuurlijk.Ik ben helaas niet helderziend, sorry😅Internet blijft een ingewikkeld iets.

Je zou als je misschien een dagje zonder die ethernet aansluitingen kan beide switches een dag uit kunnen zetten, en het dan testen.


@mvgils is het gelukt de laatste tip van @martijn197108 te testen?

Verder is het niet raar als een netwerk ineens problemen krijgt. Alle apparatuur die in verbinding staat met het internet kan fysiek hetzelfde blijven. Maar de software blijft dat niet. Updates kunnen voor verstoringen zorgen. Zelfs als alle apparaten individueel wel goed werken. 

Wil je nog bevestigen dat het probleem ook voorkomt als je alleen gebruikmaakt van de Experia Box? Als dit zo is kan ik een meting doen om te zien of de verbinding naar je woning goed is. Als dit wel zo is dan moeten we het toch in je netwerk thuis zoeken. 

 


Dag @Bram_  Ik kan bevestigen dat ik het probleem ook heb wanneer ik direct ben aangesloten op de Experia Box, dus zonder tussenkomst van andere netwerkcomponenten. Ik ben benieuwd naar de uitkomst van de meting. mvg, Marco


@mvgils ik ga de meting voor je starten. Wil je om die reden nog wel je profiel invullen? Dan kan ik bij je gegevens. Laat hier weten als je profiel is ingevuld en ik ga gelijk voor je aan het werk. 🙂


Dag @Bram_  m’n profiel heb ik net ingevuld. Dank voor je meting, kijk uit naar het resultaat.


@mvgils ik zie het wegvallen van de lijn. Dat komt voor zover ik zie 1 tot 3 keer per dag voor. Wel gebeurt dit vanaf de kant van het modem. Ik heb voor de zekerheid van afstand nog een reset gedaan. Daarbij wordt ook de verbinding met de centrale opnieuw ingeregeld. 

Je geeft aan dat je het ook voorkomt zonder tussenkomst van andere netwerkcomponenten. Bedoel je daarmee dat de Linksys router is afgekoppeld? Of alleen dat de verbinding met de computer niet zonder tussenkomst is?

Wil je bevestigen dat vandaag rond 15:00 het modem weer even is weggevallen door de reset? En de komende 48 uur wilt bijhouden of het modem nog vaker wegvalt?


@Bram_ Bedankt voor je hulp! Inderdaad rond 15:00 uur had ik geen internet. Ja zonder linksys router heb ik probleem ook. Ik hou het de komende 48 uur in de gaten, hopelijk is het probleem verholpen door de uitgevoerde reset.


@Bram_ ter info. Zojuist is het internet uitgevallen.


@Bram_ ter info, rond 18:51 was het internet er weer uit… een KPN reset lijkt niet de oplossing te zijn.


@mvgils ik heb een monteur ingepland voor aanstaande zaterdag in de middag. Ik heb helaas nog 1 reset moeten doen. 

Wil je bevestigen dat je een sms of e-mail over de afspraak hebt ontvangen?


Beste @Bram_ Dank voor je service. Zojuist, 5-1 rond 19:20 is het internet uitgevallen. Zaterdagmiddag is er niemand thuis. Kan de monteur op een ander moment komen? en, waarom stuur je een KPN monteur langs? Wat gaat hij/zij doen? 


Beste @Bram_  de afspraak met de monteur heb ik verzet maar waarom komt de monteur? Wat gaat er gebeuren? Nogmaals dank voor je support


@mvgils de reden dat ik de monteur langs laat komen is omdat van afstand de oorzaak niet gevonden kan worden. De verbinding valt ondanks het uitsluiten van de apparatuur vaak weg. 

Het kan iets kleins zijn, zoals wat roest in het aansluitpunt. Of er kan iets mis zijn in de wijkcentrale. Maar om er achter te komen wat er precies is laat ik een monteur bij je langskomen. 🙂


Helder @Bram_  Ik ben benieuwd wat de monteur maandag doen. Kan het probleem niet van het modem komen?


@mvgils dit kan. Maar ook in dat geval kan de monteur het voor je oplossen. Die heeft apparatuur bij zich in de bus. 


@Bram_ Je collega is net langs geweest. Alle kopermetingen zijn goed. Je collega heeft het modem vervangen. Ik verwacht dat het probleem nu opgelost is. Dank je wel voor je hulp. Meer dan prima service! 


@mvgils netjes! Blij dat de monteur het op heeft kunnen lossen. 🙂 Ik sluit het topic.