Skip to main content

Ben gebruiker van Eperiabox v10A, maar heb het gevoel dat ik dagelijks wordt voorgelogen, omdat ik volgens die box op de wifisnelheid op mijn computerinstellingen steevast op een internetsnelheid van 1000mb sta, terwijl regelmatig de verbinding hen die tergend traag is, dus minder is -vermoedelijk- dan 35 mb/s. Het lijkt er dus op dat van afstand-bediend-door-KPN die fraaie snelheid aan mij wordt medegedeeld, terwijl het in de praktijk steeds weer erg tobben is…

Kijk ik op de tablet of de telefoon dan zie ik wel de echte snelheid van de box: 35, 60 of 135, maar nooit 1000mb/s.

Je ziet het aan de kleur van het lichtje: dat varieert van groen naar blauw en rood…

Admin: Reacties afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Bedraad krijgt u meer snelheid dan via wifi. WiFi is storingsgevoelig en daarmee verlies u altijd snelheid. Wat meet u bedraad? Waar leest u trouwens dat 1000mb wordt gegarandeerd via wifi?


Er stond een antwoord, maar dat verdween ook weer meteen van Jeroen de Ruiter….

Wilde verder reageren en toen kwam: Door verstoring is deze service tijdelijk niet beschikbaar. Probeer het later opnieuw.


Mijn bericht staat er nog steeds.

Bedraad krijgt u meer snelheid dan via wifi. WiFi is storingsgevoelig en daarmee verlies u altijd snelheid. Wat meet u bedraad? Waar leest u trouwens dat 1000mb wordt gegarandeerd via wifi?


Beste Jeroen: die door X-box gedefinieerde snelheid van 1000mb/s op mijn vast-verbonden-computer, die klopt toch gewoon niet!?

 

(Op de toewens “Wenst u een fijne dag” geeft het systeem prompt een storing! Zou daar maar voorzichtig mee zijn...) 


Ben u daar nog heer Ruiter?

Admin: Reacties verplaatst van oud topic naar je eigen topic


Ik begrijp u niet helemaal. Welke abbonement heeft u precies en wat zou hiervan de maximale snelheid moeten zijn? Deze snelheid moet u dan met de juiste apperatuur bedraad kunnen meten. Heeft u via de computer en een netwerkkabel aangesloten op de router een meting gedaan via bijvoorbeeld www.fast.com


Ik ben er nog maar heb al gereageerd in een ander topic. Misschien helpt het u om te bellen met 0800-0402 en te vragen om een medewerker. Ik denk dat dit sneller voor u gaat.


Hoi @GerN . Welkom op het forum.

Om te weten wat jouw snelheid is kun je het beste een pc of laptop bekabeld aansluiten en vervolgens deze test draaien:

https://www.kpn.com/internet/speedtest.htm

 

Wat komt daar uit? En sluit het aan bij het abonnement wat je bij ons afneemt?