Skip to main content

Afgelopen dagen heb ik regelmatig dat het internet eruit ligt. Probleem lijkt aan de V10a te liggen. Hier kan ik dan niet meer op inloggen (bekabeld en direct op de router) lampje brand wel groen en dhcp werkt ook gewoon maar er is geen data doorgifte. Enige oplossing is een harde reset van de router...dan werkt alles opeens weer en kan ik weer op de web interface  inloggen. Maar na een paar uur of één dag ‘blokkeert’ ie weer het internet. 
Is dit een bekend euvel van de v10a? 
 

Heb glasvezel verbinding alle lampjes op het NT kastje branden normaal.

Experiabox is ongeveer 4 jaar oud.

 

 

 

Vandaag alweer de router moeten resetten. Ding blokkeert compleet...geen internet en tv. Harde reset enige mogelijkheid. Maar dit begint behoorlijk te irriteren.  Is hier iemand die een oplossing heeft? Kan ik een andere experiabox krijgen? 


Je kan altijd de Klantenservice bellen op 0800-0402 met deze klacht. Mogelijk dat er dan een vervangend modem verstuurt kan worden.


Hoi @Likeicare, dat is niet hoe een modem zich hoort te gedragen natuurlijk! Goed dat je daarover aan de bel trekt. Bellen met de klantenservice is zoals Dragons al noemt de snelste manier om dit te bekijken. Met de gegevens die in je forumprofiel staan ben ik alvast voor je gaan kijken, er lijkt nog geen contact te zijn geweest maar ik zie wel dat er na het aanmaken van het topic een wijziging is gedaan in het abonnement. Is dat ook hiervoor?


Hallo @Jasper  dank voor je antwoord. Ja ik heb ondertussen een upgrade aangevraagd van m’n abonnement. De hoofdreden is dat ik hoop dat ik dan een ander modem krijg. Verder is het sneller en iets goedkoper dan mijn huidige. Maar wil voornamelijk een stabiele verbinding.


Elke dag is het raak nu…lijkt wel of de software van de experiabox volloopt na een paar uur en dat ie dan helemaal blokkeert…en dat ook na verloop van tijd het ook niet weer goed komt. 
vanmorgen lag ie er uit en zojuist toen ik terug kwam van werk lag de boel er nog steeds uit. 


Gebruik je dit soort dingen?

 


Hoi @Joep1965 nee die gebruikt ik niet. Ik check het met een laptop direct op de experiabox…maar als de boel blokkeert kan ik de webinterface niet meer benaderen. (192.168.2.254)

Ook aan en uitzetten geeft geen oplossing…alleen een harde reset met een paperclip.

en daarna werkt alles weer en lijkt alles opgelost. Tot een paar uur later.

Temperatuur lijkt het ook niet….modem is lauw warm en ook de meterkast is niet warm.

 


Dan kan je inderdaad het beste even bellen.


Als het modemtype voldoet voor de nieuwe verbinding, zal daarbij niet automatisch een vervangend model opgestuurd worden. Dat is in dit geval ook niet gebeurd zo te zien, de V10a is een model wat hier mee overweg moet kunnen. Die van jou lijkt daarop wel een uitzondering te zijn. Er is nog geen contact geweest zo te zien, ik heb daarom een verzoek voor je gedaan om een nieuw modem op te sturen. Als ik daar een reactie op heb zal ik dat met je delen. Je zult er ook een sms'je van krijgen als het verstuurd is.


Hoi @Jasper, klopt het nieuwe abonnement is reeds ingegaan maar heb geen nieuwe apparatuur gekregen. Ik heb inderdaad nog niet gebeld met de helpdesk omdat ik er nog geen tijd voor heb gehad. 
Maar als je dat verzoek voor me hebt ingediend heel erg bedankt! :grinning: Daar ben ik blij mee.


Dat er geen nieuwe apparatuur is gestuurd klopt dus, normaal gesproken voldoet de V10a daarvoor. Ik heb een reactie gekregen over het nieuwe modem, die is onderweg naar een servicepunt in de buurt. Ik stuur je een privébericht met de details, laat je weten of het beter gaat met het nieuwe modem?


Via privébericht begrijp ik van @Likeicare dat het nieuwe modem is aangesloten, en dat het daarmee beter lijkt te gaan. Mocht het terugkomen, of als we je met iets anders kunnen helpen, je weet ons te vinden :slight_smile:


Gisteren mijn nieuwe modem gekregen (v12) en alles werkt prima nu. Geen problemen meer ondervonden.  Bedankt @Jasper voor het snelle regelen van een vervangend modem!