Skip to main content

Goeden dag 

ik heb steeds problemen met mijn modem experia box v10a

het modem valt om de haverklap op update (lampje gaat dan blauw knipperen)

wifi verbinding valt weg of is ontzettend traag 

ik heb ook een wifi versterker van jullie maar op bepaalde plaatsen in huis heb ik heel slecht of geen verbinding 

Ik heb de experia box ook al verschillende malen gereset zoals ik met een medewerker van u had afgesproken maar het resultaat blijft helaas het zelfde 

nu is mijn vraag of de experia box zou kunnen laten vervangen ,zodat het probleem dan opgelost is ?wordt

 

MvG Hans Mooren 

 Misschien heeft u wat aan dit topic Experia Box V10A: van specificaties tot instellingen | KPN Community 


helaas heb ik hier niets aan ik heb het modem ook al een paar keer gereset en de zelfde problemen komen weer steeds terug 

en wat betreft de kleur van de lampjes weet ik ook wat ze inhouden 

Helaas 


Hoi @moortjes,

Jouw modem verliest denk ik eerder de verbinding met het netwerk. Gaat het om een DSL aansluiting? Of om glasvezel? Heb je naast de V10a en WiFi versterker nog meer apparaten aangesloten aan de V10a? Denk aan switches, eigen router of draadloos verbindingsets.


Hoi king 006

het gaat hier om een dsl aansluiting

ik heb buiten de v10a en wifi versterker geen verdere niets aan gesloten op de experia box

bedankt voor je reactie


Duidelijk @moortjes! Heb je de V10A ook al naar fabrieksinstellingen gezet?


 

Hoi King006

zodra je een volledige reset doet gaat hij vanzelf naar fabrieks instellingen 

dus helaas 

 


Heb je al gebeld met KPN? Dat is de snelste methode namelijk om eventueel een monteur te krijgen. Hou er wel rekening mee, dat als het aan jouw kant ligt dat er kosten gerekend kunnen worden.

 

Eventueel kun je ook wachten op het forum. Vul dan alvast je profiel in. Overal waar privé bijstaat ziet alleen KPN.


@moortjes Welkom op het forum! Heb je inmiddels contact gehad met KPN of spelen de problemen nog steeds? Als een reset naar de default instellingen niet werkt dan zullen we even verder moeten kijken. Valt trouwens alleen de Wifi weg op het moment of vallen alle diensten dan uit? Heb je de Wifi Manager al doorlopen? Zo ja, wat kwam daar uit als conclusie? We hebben ook een topic waar nog meer tips staan om problemen met WiFi op te lossen. Zou je die door willen nemen? Ik hoor graag of dat helpt. Kun je anders je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


Hoi Remco

Heb alles geprobeerd maar het wordt er niet beter op 

En het blauwe lampje knippert weer om de haverklap dus de problemen zijn niet opgelost

Ben ik misschien toch aan een nieuw modem toe en verbeterde wifi versterkers

MvG  Hans Mooren


@moortjes,

Vul alvast je gegevens in. Dan kan @Remco_ ook met je meekijken.


Waar moet ik mijn gegevens in vullen 🤔😟


Dat kan op de link Profiel gedeeld door @Remco_ 


King006

Ok bedankt heb ik gedaan 👍


Dank voor het invullen! Ik heb de verbinding doorgemeten en de lijn zelf is stabiel. Ik meet wat herstarts die te verklaren zijn door het opnieuw opstarten maar verder geen instabiliteit op de verbinding zelf. Het kan dan inderdaad liggen aan het samenspel tussen de Experia Box en de versterkers zelf. Wat gaf de Wifi Manager als uitkomst terug? En even voor de zekerheid wel lampje licht er nu blauw op? Is dat een lampje op de Experia Box of de Experia Wifi en zijn die versterkers bekabeld aangesloten? Mocht je niet verder komen dan kun je het beste even bellen met 0800-0402. Dan lopen mijn collega's dat stap voor stap met je door.


De v10a heeft geen lampjes maar een ring toch die oplicht? Die ring word blauw? 

Welke versterker heeft u? Een SuperWiFi? Een witte of een zwarte? Is deze draadloos verbonden? 


Hoi Remco

Het modem lampje wat blauw knippert zit voor op het modum wat normaal groen brand 

Het heeft vanochtend al weer verschillende keren blauw geknipperd en op een gegeven moment was de wifi helemaal weg lampje brand dan rood

De wifi manager gaf aan dat de wifi boven erg slecht is ze hebben het veranderd 

Maar dit heeft geen verbetering opgebracht is nog steeds waardeloos 😟😢

 

 


Hmmm dat kan dan toch een indicatie zijn dat de Experia Box de verbinding verbreekt met de wijkcentrale van KPN, vreemd want dat meet ik dan niet direct terug. Je kan dan even het stappen voor verbrekend bekabeld internet volgen. Ik zou ook goed controleren of de kabel die naar de telefoonaansluiting van KPN loopt nog goed vast zit. Mocht dat toch problemen blijven geven dan zou ik je willen vragen om te bellen met de klantenservice op 0800-0402 op het moment dat de storing zich daadwerkelijk voordoet. Dan meten mijn collega's dat meteen even door.


Hoi Remco

De bekabeling is echt inorde maar het constant willen update blijft maar doorgaan (blauwelamp ipv groen)

Dit probleem zit hem toch duidelijk in het modem een vriend van mij had hetzelfde probleem en hij heeft een nieuw modem gekregen daarna was het probleem bij hem opgelost.

MvGHans Mooren 

 


@moortjes Ik heb je een privébericht gestuurd!