Skip to main content

Beste KPN,

Sinds 3 weken valt mijn Experia Box type v10A geregeld uit. Dit gebeurd gemiddeld om de dag waarbij de verbinding wegvalt voor ca. 3 a 5 minuten. Hierdoor valt alles weg (wifi, vast internet, telefoon en tv) Het lampje op de modem is dan ook rood.

 

Ik heb zowel de modem opnieuw opgestart door de spanning er af te halen alsook de modem meerdere malen te resetten. Het probleem blijft helaas aanwezig.

Het verzoek om mijn huidige modem om te wisselen voor een andere.

Ik hoop hiermee voldoende geïnformeerd te hebben en zie graag uw reactie tegemoet.

Hi @J. Hernandez, welkom op het forum. 

De vraag is of dit aan je modem ligt of aan de verbinding zelf. Zo te zien heb je de modem in ieder geval al herstart en ook een reset naar fabrieksinstellingen gedaan. Klopt dit? En zo niet, zou je dit alsnog willen doen? Vooral de laatste stap is van belang. 

Ik hoor graag van je.  

 

 


Beste Alex,

Allereerst bedankt voor uw reactie. Het klopt, ik heb de modem opnieuw opgestart door de spanning (stekker eruit) er af te halen maar ik heb ook de modem gereset naar zijn fabrieksinstelling. Dat laatste heb ik gedaan doormiddel van jullie KPN-tool op de internetpagina.

Helaas blijft de modem af en toe uitvallen, weliswaar nooit langer dan 5 minuten maar uiteraard vervelend als alles dan uitvalt.

Hopelijk kunt u mij verder helpen. Alvast mijn dank.

 

Met vriendelijke groet.


Hallo @J. Hernandez ,

Het probleem hoeft niet altijd persé aan het modem te liggen, het kan ook door andere apparaten in je netwerk komen of een oorzaak van buitenaf.

Hoe ziet je netwerk eruit?Heb je switches, DVS'en, zonnepanelen omvormers?En heb je koper of glasvezel?


Beste Alex,

Allereerst bedankt voor uw reactie. Het klopt, ik heb de modem opnieuw opgestart door de spanning (stekker eruit) er af te halen maar ik heb ook de modem gereset naar zijn fabrieksinstelling. Dat laatste heb ik gedaan doormiddel van jullie KPN-tool op de internetpagina.

Helaas blijft de modem af en toe uitvallen, weliswaar nooit langer dan 5 minuten maar uiteraard vervelend als alles dan uitvalt.

Hopelijk kunt u mij verder helpen. Alvast mijn dank.

 

Met vriendelijke groet.

Dat hoop ik. Zou je je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 


Goedemiddag @martijn197108 

Het netwerk hier thuis bestaat uit 1 vaste data aansluitpunt voor mijn pc en 1 vaste data aansluitpunt voor de KPN box waarmee de tv op aangesloten is.

Hiertussen gebruik ik geen switches, signaalversterkers of andere apparaten om bijvoorbeeld het wifi signaal te versterken. Verder heb ik een glasvezelverbinding maar geen zonnepanelen en de daar bijhorende omvormer.

Met vriendelijke groet,

J.Hernandez


Goedemiddag @Alex_P 

Ik heb zojuist mijn KPN profiel aangevuld met mijn gegevens.

Met vriendelijke groet,

J.Hernandez


Dankjewel. Ik zie dat je verbinding voor het laatst op 28 december is herstart. Klopt dit? Of heb je sindsdien ook weer uitval gehad? Dan weten we namelijk of het daadwerkelijk aan de modem ligt of niet. 


Heb je toevallig Siemens home connect apparatuur verbonden aan je netwerk?


Beste @Alex_P 

Het klopt dat ongeveer 2 weken geleden de modem spanningsloos is gemaakt en ook gereset is. Na deze datum tot nu is de modem 3 keer uitgevallen. Wederom maar een paar minuten bij elke uitval.

Met vriendelijke groet,

J.Hernandez


Beste @Matthijs8 ,

Ik heb geen Siemens home connect apparatuur in huis of aangesloten op het netwerk.

Met vriendelijke groet,

J.Hernandez


Aan de verbinding ligt het niet, zover ik kan meten. Daarom wil ik eerst een nieuwe modem proberen. 

Ok als ik het naar een van onderstaande punten stuur? Laat me weten welke. 🙂

 


Goedenavond @Alex_P ,

Het is voor mij het handigst om het op te halen aan de Strubbenweg 4 (Autoradam) omdat dit dichtbij is.

Is het mogelijk om een bevestigingsmail te ontvangen wanneer het opgehaald kan worden? Graag verneem ik ook wat er met de oude/huidige modem dient te gebeuren.

Bedankt voor de genomen moeite.

Met vriendelijke groet,

J.Hernandez


Ik heb het bij deze ingevoerd. De nieuwe modem zal bij de Autoradam morgen na 14:30 worden bezorgd. Neem de oude modem in een doosje mee en vermeld op de doos het retouradres van KPN. Dit is:

KPN
Antwoordnummer 10119
2400 VB Alphen aan den Rijn

Laat maar even weten of het met de nieuwe modem lukt. 
 


Goedemiddag @Alex_P ,

Ik heb gisterenmiddag de nieuwe modem opgehaald en de oude modem met adapter ingeleverd in een doos met daarop vermeld het retouradres te Alphen aan den Rijn.

Echter ben ik vergeten in de doos een briefje te doen met mijn gegevens. Hopelijk geeft dit geen probleem.

De nieuwe modem heb ik gisteren meteen geïnstalleerd en tot op heden werkt alles goed en naar behoren. Ik ga er vanuit dat ik geen uitval meer krijg. Hoort u niks meer van mij dan betekent dat goed nieuws!

Bedankt voor de goede service en de moeite om dit probleem op te lossen.

Met vriendelijke groet,

J.Hernandez


Goedemiddag @Alex_P ,

Ik heb gisterenmiddag de nieuwe modem opgehaald en de oude modem met adapter ingeleverd in een doos met daarop vermeld het retouradres te Alphen aan den Rijn.

Echter ben ik vergeten in de doos een briefje te doen met mijn gegevens. Hopelijk geeft dit geen probleem.

De nieuwe modem heb ik gisteren meteen geïnstalleerd en tot op heden werkt alles goed en naar behoren. Ik ga er vanuit dat ik geen uitval meer krijg. Hoort u niks meer van mij dan betekent dat goed nieuws!

Bedankt voor de goede service en de moeite om dit probleem op te lossen.

Met vriendelijke groet,

J.Hernandez

Geen bericht, goed bericht 😉 Mocht je toch nog een herinnering krijgen, laat het me hier weten. 


Goedemiddag Alex,

Ik wilde u laten weten dat na een maand gebruik van de nieuwe modem geen enkele uitval meer heeft plaatsgevonden!

Nogmaals mijn dankt voor de service.

Met vriendelijke groet,

J.Hernandez


Goedemiddag Alex,

Ik wilde u laten weten dat na een maand gebruik van de nieuwe modem geen enkele uitval meer heeft plaatsgevonden!

Nogmaals mijn dankt voor de service.

Met vriendelijke groet,

J.Hernandez

Fijn om te horen, uiteraard graag gedaan en bedankt voor de terugkoppeling hier.