Skip to main content

Goededag, 

 

Mijn experia box v10 a verbreekt dagelijks een aantal keer de verbinding. Het lampje gaat naar rood, de verbinding is dan helemaal weg. En dan kom hij weer naar een tijdje terug naar groen. 

Dit meerdere keren op een dag. Ik heb de experia box vervangen dit helpt niets. 

Mijn huis is wel recentelijk verbouwd. Zou er iets mis kunnen zijn met de telefoonlijn (adsl) wat binnen komt? 

 

Ik wordt hier echt gek van 

 

 

Hoi @Sherkenized . Welkom op het forum.

Zo te lezen gaat er in ieder geval iets mis met de toevoer van het signaal. Hoe moet ik mij de aansluiting voorstellen?

Hoe ziet jouw aansluitpunt er uit? (het zogenaamde is/ra punt) . Loopt daar één kabeltje rechtstreeks naar de experiabox? Zo ja, hoe lang is dit kabeltje?

Je schrijft dat je de experiabox hebt vervangen? Had je zelf nog een andere of is dit via de helpdesk gegaan?

Kun je ook je profiel aanvullen en mij een seintje geven? Dan kan ik je lijn doormeten.

 


Dat klinkt logisch. 

 

Die experia box heb ik laatst erbij gekocht van iemand omdat mijn stroom adapter stuk was en kpn mij de verkeerde toestuurde. Ik had snel internet nodig en toen voor een 10tje een experiabox gekocht, zodoende. 

Vanaf mijn Isra punt gaat er inderdaad 1 kabel naar de router. Deze is vrij lang, ik heb deze lengte niet nodig maar het voldoet. 

Een medewerker van KPN zei dat het aan het feit kon liggen dat ik maar 7mbts  internet snelheid heb. (Buitengebied) en dat ik teveel vraag van de verbinding. Maar ik gebruik alleen mijn telefoon. Of ik kijk via mijn tv youtube. Ik heb geen tv pakket. 

 

Het isra punt in dat kastje zitten maar 2 van de 4 binnenkomende draadjes aangesloten klopt dat?

 

Oranje en wit. 

 

Oranje zit op rood 

Wit zit op donkerblauw. 

 

Lichtblauw en witblauw zijn niet aangesloten 

 

Misschien dat dat er iets mee te maken heeft?


Ondanks dat je dus heel ver van de wijkcentrale zit, zou je lijn wel stabiel moeten zijn. Heb je er ook een extra modem bij om je snelheid aan te vullen met 4g signaal?

Klopt het dat er voor zaterdag een monteur gepland staat? 

 


(draadjes zijn verder prima. Dat is het aderpaar waarop jouw signaal binnenkomt)


Klopt, ik heb een 4g router gehad, deze functioneer niet, want ik heb hier dus 0 4g bereik. Valt weinig aan te vullen dus. 

 

En ja er staat een monteur gepland, maar het is gewoon vervelend en onzinnig. Zoveel gezien elke keer. 

 

Zou ook een eerlijk verhaal zijn als jullie het gewoon niet kunnen waarmaken, dat scheelt dan toch 45 euro per maand. Haha. 

 

Maar wilt eigenlijk gewoon goed iig stabiel internet. Misschien dat die monteur iets met die 4g router kan. Ik heb alles geprobeerd. Maar hij krijgt gewoon geen goed ontvangst dus heb je er niets aan 


Fijn dat dat met die kabels iig goed zit. Zou raar zijn als het fout zat maar toch. En ik heb soms ook uren gewoon stabiel internet. En dan ineens begint hij te kloten. 

 

Lijkt er wel op dat als ik mijn mobiel van de modem af haal kwa Wi-Fi dat hij iets stabieler is. Maar dat vul ik wellicht in aan de hand van een gesprek met je collega


Als het dramatisch blijft zal ik daar heel eerlijk over zijn, @Sherkenized .  Ik ben benieuwd wat de monteur voor je kan betekenen. 

 


Hoe is het afgelopen met die monteur?


Goededag, 

De monteur is langs geweest en heeft twee dingen geconstateerd, de kabel in de hoofdkast van kpn mijn was in beroerde staat. Deze heeft hij vervangen. 

Daarnaast zat mijn kabel in een andere poort dan aangegeven in het kpn systeem deze heeft hij weer terug gezet en goed aangemeld bij KPN. 

 

Sinds die tijd is het probleem niet meer terug gekomen