Skip to main content

ik heb nu een experia box V12 die monteur donderdag heeft geinstaleerd.

als ik nu de Selfcare tool gebruikt ziet hij de experia box niet.

hoe kan dat en wat is daar aan te doen

ik ben een leek dus niet met moeilijke termen komen graag

Klopt. Die tools (er zijn er meer) werken niet i.c.m. de Box 12. Deze is technisch wat anders waardoor de tools er niet geschikt voor zijn.

Wat wilde je  doen en met welke tool?


Bedoel je de Selfcare tool die je lokaal installeert op je computer? Die wordt al zeker 2 jaar niet meer ondersteund. Zie dit topic →  https://forum.kpn.com/internet-9/selfcare-tool-467558

Tegenwoordig zijn er online servicetools → https://www.kpn.com/service/servicetools.htm


Nou ik vraag dit omdat ik dat bericht op jet scherm  kwam toen ik de kpn self care tool gebruikte. Er kon geen data opgehaald worden. Kon geen verbinding maken met experia box


Ik heb ook  last van het probleem dat de DVS1200 adapters hele dag wit lampje hebben en altijd avonds gaan knipperen..rood..uit..wit...rood..uit...en gisteren avond bleven ze rood uit en aan gaan. Niet meer wit. Vanmorgen branden ze weer beide wit. Heel vaak heb ik dan dat in de slaapkamer het beeld stil staat en geluid hapert.  Vaak dan blauw kader op scherm met text.


De zogenaamde draadloze verbindingsets sturen het signaal over het electriciteitsnetwerk.  Dat is niet gemaakt om data over te transporteren maar voor stroom. Soms gaat dat best goed tot er een storing is op het electriciteitsnetwerk.  Dat kan komen door een ledlamp of dimmer of een telefoonoplader.  Helaas is daar niets aan te doen.  Wellicht kunt u hier wat mee https://www.devolo.nl/overal-internet-in-huis/devolo-cockpit als dat allemaal niet werkt is de enige degelijke oplossing het aanleggen van een utp kabel.


Probeer eens 's avonds alle lampen en overige apparaten die u overdag ook niet gebruikt uit te houden.

Kan ook zijn dat de buren hetzelfde set gebruiken en dat die 2 elkaar zien en elkaar verstoren.

Het is wat dat betreft gewoon flut...


Oke zal het eens gaan proberen. Bedankt


geprobeerd maar dat helpt niet.


@2408theo, heb je ook andere stopcontacten in de buurt geprobeerd? Het liefst geaarde. Geen andere stekkers erbij, er mag wel een stekker in. 


@2408theo, heb je ook andere stopcontacten in de buurt geprobeerd? Het liefst geaarde. Geen andere stekkers erbij, er mag wel een stekker in. 

Nee niets geholpen. Het is ook raar

 Hele dag wtte lalpjes en dan ineens gaat alles knipperen. En ineens is het weer over


Gaat er in de avond iets aan wat overdag niet gebruikt wordt. Iets verstoord het netwerk in de avond. Alleen wat?


Nee ook niet.  Maar het is als ik het nu inde gaten hou eigenlijk de hele dag het zelfde. Aan uit.  Gelukkig blijft de tv op de slaapkamer wel beeld geven. Dat was hiervoor dat het beeld helemaal weg viel.


Heb je de stappen voor problemen met de Draadloze adapters al eens doorgelopen? 


Ja hebben we gedaan . Samen met jongen van KPN. Die heeft ze geüpdate naar laatste versie.

Nu vandaag branden lampjes hele dag al wit.

Gisteren avond 1.5 uur knippwren   wit...rood....wit...uit....rood.....tv haperde steeds.  Was bijna niet te kijken.


Die dingen zijn en blijven een noodoplossing. Voorkeur voor de settopbox / decoder: volledig bekabeld.

I.d. slaapkamer kijk ik via wifi (via de laptop of smartphone) en stream dat naar TV. Met Chromecast en op de Sony uit 2015 bij m'n moeder met de ingebouwde Miracast.


Bekabeling is wel een probleem door de afstand naar de experia box. Misschien ook maar proberen via stream van de laptop of mobile.


Het stoort toch ergens in het energienetwerk. Want heb je al eens getest met een kabel. Ik verwacht dan geen problemen meer namelijk.


Nee dat heb ik nog niet gedaan. Omdat het een flinke afstand is met kabel.  Ja het zal in het energie netwerk moeten zitten. Maar wat?  Jongen van KPN zei dat het ook bij buren vandaan.kan komen.


Zou inderdaad ook maar zo kunnen, dat maakt het ook erg lastig. Beste zou dan zijn een kabel.


Ik weet niet wat er precies is veranderd maar we hebben zaterdag alles los gekoppeld. Weer opnieuw aangesloten en gekoppeld en het werkt tot op heden weer normaal. Constant witte lampjes. Snap niet wat het is geweest. Heel blij👍👍👍😃😃