Skip to main content

Best KPN'ers,

Ik heb al sinds ik me kan heugen slecht internet. Ben al eerder op dit forum geweest omdat jullie niet telefonisch te bereiken zijn. Daarover even m'n frustratie uitend: Grrrrrrrr!!!!

Ik heb op advies van een medewerker van KNP op bet forum meerdere malen de wifi manager check gedaan en andere kanalen geprobeerd. Blijft hetzelfde resultaat. Inmiddels is een vriend op onderzoek gegaan en hierbij de resultaten. Komt erop neer dat ik wel oke internet binnenkrijg, maar dat het m'n apparaten niet bereikt door een slechte router. Ik woon op 45m2 dus ik ben niet geïnteresseerd in wifi versterkers oid. Dat zou voor zo'n postzegel niet nodig hoeven zijn. 

Nu mijn vraag: hoe kom ik aan een nieuwe router?

Grtjes,

Hiske

 

Je kunt de WiFi manager doen, daar kan uit komen dat u misschien gratis versterkers krijgt. Een andere Experiabox krijg je zomaar niet, je zult het echt met versterkers moeten doen.

Maar u heeft ook een fritzbox in huis? Hoe zit dat?


Zoals ik als schreef: ik wil geen versterker want ik woon op een postzegel. Dat zou dus niet nodig moeten zijn.

Die fritsbox is een hele oude router van een vriend. Die heeft hij geïnstalleerd om te kijken of die meer upload / download power gaf. En dat is dus het geval terwijl dat ding al heel oud is.

 

Ligt dus aan de experia box v8. 


Goedemiddag @mevrouw Hiske, welkom! Heeft u dit al eens geprobeerd?

1. Start je Experia Box (modem) opnieuw op

Lees eerst deze beschrijving goed door (of maak er een foto van). Bij het herstarten van je modem valt ook je internetverbinding weg.

- Haal de stekker(s) van je modem uit het stopcontact.

- Wacht 10 seconden.

- Stop de stekker(s) van je modem weer in het stopcontact.

- Wacht 10 minuten tot je modem weer helemaal opgestart is.

- Controleer of het Internet/Online lampje knippert of groen brandt.

- Je modem is herstart.

Tip: gebruik onze Servicetools om zelf je televisie-, bellen- of internetproblemen op te lossen.

 

2. Reset je KPN Box (modem)

Wanneer je bij je modem een reset uitvoert, dan worden alle instellingen van het modem terug naar de fabrieksinstellingen gezet. Dat betekent dat al je persoonlijke wijzigingen in het modem verwijderd worden. Ook moeten je aangeloten producten (zoals een smart thermostaat) mogelijk opnieuw aansluiten.

Tip: lees eerst deze beschrijving goed door (of maak er een foto van). Bij het resetten van je modem valt ook je internetverbinding weg. Het resetten van je modem kan op twee manieren:

 

Gebruik de Servicetool Fabrieksinstellingen

Je kunt je KPN modem het makkelijkst resetten via de Servicetool Herstellen Fabrieksinstellingen Experia Box Modem. Dit werkt alleen als je thuis bent.

 

Handmatige reset van de KPN Experia Box V10 en V10a

- Steek een pen, een paperclip of ander puntig voorwerp in het gaatje ‘reset’. Je vindt het reset gaatje naast de stroomkabel, aan de zij- of achterkant van het modem.

- Houd deze een aantal seconden ingedrukt.

- Laat de pen of ander puntig voorwerp direct los als het 'Power' lampje rood gaat branden. De KPN Experia Box start nu opnieuw op en zal persoonlijke gegevens in de KPN Experia Box terugzetten. 

Laat de KPN Experia Box 30 minuten aanstaan en onderbreek de procedure niet! Na de reset moeten de lampjes ‘Power’, ‘Services’ en ‘Internet’ weer branden.

Weet je na de reset van de modem, je wifinaam en wachtwoord niet meer? Wijzig deze dan thuis via de 'Servicetool wifi naam en wachtwoord wijzigen'.

Laat u me nog even weten of het gelukt is en geholpen heeft? Als dit niet werkt kunt u het volgende doen.Zou je je Forumprofiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Bij persoonlijke opmerkingen ook de laatste 4 cijfers van je IBAN. Deze gegevens kan alleen jij zien en de KPN moderators. Die kunnen u dan verder helpen met eventueel een ander modem. Ik hoop u zo voldoende geïnformeerd te hebben!


Beste,

Is ook allemaal al geprobeerd maar het heeft geen effect. Mijn profiel is volledig ingevuld (incl laatste nummers iba) dus ik hoop dat er een kpn moderator is die mij verder kan helpen!

 

 


Beste,

Is ook allemaal al geprobeerd maar het heeft geen effect. Mijn profiel is volledig ingevuld (incl laatste nummers iba) dus ik hoop dat er een kpn moderator is die mij verder kan helpen!

 

 

Dat hoop ik ook voor u! Kan alleen wel even duren i.v.m. drukte.


Hoi @mevrouw Hiske, ik ben even in het systeem gedoken. Het lijkt er inderdaad op dat het modem zijn beste tijd heeft gehad. Een nieuwe is onderweg naar een servicepunt in de buurt. Daar kun je de oude omruilen voor de nieuwe. Informatie hierover heb je via de sms ontvangen. Veel plezier ervan. 


Mijn dank is GROOT. Grtjes! 


Graag gedaan. :)