Skip to main content

Goedendag, 

Ik ben gisteren bezig geweest bij vrienden van mij, maar deze hebben de zelfde problemen als de topic starter. 

De experiabox v8 blijft ook sinds gisteren aangeven (na reset, meerdere keren ) dat hij aan het updaten is. Ik heb ze geadviseerd om de klantenservice van kpn te bellen omdat ze hun klanten willen helpen. Maar na reset met kpn medewerker aan de telefoon, nog steeds het zelfde probleem. Nu moeten ze maar wachten… of anders een monteur... 

Het is bekend bij v8 boxen dan de update kan blijven hangen. Zouden die vrienden niet gewoon een andere (v10 bijv) experiabox kunnen krijgen?

Of weet iemand nog een andere oplossing?

Graag hoor ik van u.

Alvast bedankt.

Johs 

Admin: Reacties afgesplitst en eigen topic voor je reacties aangemaakt

Goedendag, 

Ik ben gisteren bezig geweest bij vrienden van mij, maar deze hebben de zelfde problemen als de topic starter. 

De experiabox v8 blijft ook sinds gisteren aangeven (na reset, meerdere keren ) dat hij aan het updaten is. Ik heb ze geadviseerd om de klantenservice van kpn te bellen omdat ze hun klanten willen helpen. Maar na reset met kpn medewerker aan de telefoon, nog steeds het zelfde probleem. Nu moeten ze maar wachten… of anders een monteur... 

Het is bekend bij v8 boxen dan de update kan blijven hangen. Zouden die vrienden niet gewoon een andere (v10 bijv) experiabox kunnen krijgen?

Of weet iemand nog een andere oplossing?

Graag hoor ik van u.

Alvast bedankt.

Johs 

Na een harde reset en 1 nacht een rood lampje gezien te hebben. Hebben we weer de stekker eruit gehaald en erin gedaan. Nu is de experiabox v8 volledig opgestart. Eigen wifi netwerk er weer in gezet en ziet er naar uit dat deze er nu in blijft staan. Maar.... Het oude wifi netwerk wat de box na fabriek instelling erin zet. Blijft nu ook nog steeds oparationeel. Wat raar is want die naam en het ww heb ik in de box veranderd.... Iemand een idee hoe dit kan??

Alvast bedankt.

Johs 


Goedendag, 

Ik ben gisteren bezig geweest bij vrienden van mij, maar deze hebben de zelfde problemen als de topic starter. 

De experiabox v8 blijft ook sinds gisteren aangeven (na reset, meerdere keren ) dat hij aan het updaten is. Ik heb ze geadviseerd om de klantenservice van kpn te bellen omdat ze hun klanten willen helpen. Maar na reset met kpn medewerker aan de telefoon, nog steeds het zelfde probleem. Nu moeten ze maar wachten… of anders een monteur... 

Het is bekend bij v8 boxen dan de update kan blijven hangen. Zouden die vrienden niet gewoon een andere (v10 bijv) experiabox kunnen krijgen?

Of weet iemand nog een andere oplossing?

Graag hoor ik van u.

Alvast bedankt.

Johs 

Na een harde reset en 1 nacht een rood lampje gezien te hebben. Hebben we weer de stekker eruit gehaald en erin gedaan. Nu is de experiabox v8 volledig opgestart. Eigen wifi netwerk er weer in gezet en ziet er naar uit dat deze er nu in blijft staan. Maar.... Het oude wifi netwerk wat de box na fabriek instelling erin zet. Blijft nu ook nog steeds oparationeel. Wat raar is want die naam en het ww heb ik in de box veranderd.... Iemand een idee hoe dit kan??

Alvast bedankt.

Johs 

Zijn er WiFi versterkers? 


Ja er is 1 Wi-Fi versterker in huis. 

Moet deze ook gereset worden??

De expiria Wi-Fi 

 

Johs 


Ja er is 1 Wi-Fi versterker in huis. 

Moet deze ook gereset worden??

De expiria Wi-Fi 

 

Johs 

Mijn excuses het zijn er zelfs 2. Zal ik deze resetten of via browser benaderen en het ww veranderen?? 


Intussen bij wifi versterkers gereset. 15 seconden knop in gedrukt. Ww gebruikt van de onderkant. Maar kom er niet in. 

Iemand nog ideeën?

Alvast bedankt

Johs 


Hi @Ironburn, wat fijn voor ze dat je je vrienden helpt met de Experia Box en wifi verbinding. Ik lees dat de Experia Box het intussen weer doet, het zit 'm nu dus nog in de wifi verbinding.

Er zijn verschillende opties. Je kunt de KPN Thuis app gebruiken om het wifi netwerk te beheren en het wachtwoord aan te passen. Onze Wifi Manager kan bij hen thuis ook helpen om de wifi verbinding zo optimaal mogelijk in te stellen. Mocht dat onverhoopt niet lukken, dan kunnen zij (of jij vanaf hun locatie) het beste even contact opnemen met onze klantenservice. Het is belangrijk dat de contractant belt (of chat), of anders in de buurt is. Mijn collega’s daar kunnen de verbinding meteen nakijken en helpen jullie dan verder om het op te lossen. Laat het gerust weten als je vragen hebt.


Ik ga as woensdag weer die kant op. 

Via de app had mijn vriendin het al geprobeerd, maar de app geeft aan dat het advies is om extra wifi versterkers te plaatsen. Die er dus al staan…

Dus dat is geen optie... 


@Ironburn Dat is niet een advies waarmee je verder komt, nee:sweat: . De KPN Thuis app kan je ook helpen met aanpassen van de wachtwoorden, misschien dat je daarmee verder komt. En chat of bel (gratis via 0800-0402) anders woensdag even vanaf locatie, dan kunnen mijn collega's je direct verder helpen. Ik verwacht dat 't dan helemaal goed komt.


Problemen zijn nog niet opgelost. 

Ik ben bij vrienden geweest en na een lang telefoon gesprek met kpn is er besloten om een nieuwe v12 box op te sturen. Nu heb ik ergens gelezen dat de v12 box niet met de wifi versterkers werkt klopt dat? Dan zou ik er nog niets aan hebben.... 


Problemen zijn nog niet opgelost. 

Ik ben bij vrienden geweest en na een lang telefoon gesprek met kpn is er besloten om een nieuwe v12 box op te sturen. Nu heb ik ergens gelezen dat de v12 box niet met de wifi versterkers werkt klopt dat? Dan zou ik er nog niets aan hebben.... 

Het is niet de v12 die binnen gekomen is maar de v10, werkt deze wel gewoon met me zwarte wifi versterkers? 


Problemen zijn nog niet opgelost. 

Ik ben bij vrienden geweest en na een lang telefoon gesprek met kpn is er besloten om een nieuwe v12 box op te sturen. Nu heb ik ergens gelezen dat de v12 box niet met de wifi versterkers werkt klopt dat? Dan zou ik er nog niets aan hebben.... 

Het is niet de v12 die binnen gekomen is maar de v10, werkt deze wel gewoon met me zwarte wifi versterkers? 

Hallo @Ironburn de zwarte vierkante versterkers werken werken goed met de Experia V10. Houd er wel rekening mee dat de wifi op de V10 uitgeschakeld wordt bij het aansluiten van de versterkers.

 


Problemen zijn nog niet opgelost. 

Ik ben bij vrienden geweest en na een lang telefoon gesprek met kpn is er besloten om een nieuwe v12 box op te sturen. Nu heb ik ergens gelezen dat de v12 box niet met de wifi versterkers werkt klopt dat? Dan zou ik er nog niets aan hebben.... 

Het is niet de v12 die binnen gekomen is maar de v10, werkt deze wel gewoon met me zwarte wifi versterkers? 

Hallo @Ironburn de zwarte vierkante versterkers werken werken goed met de Experia V10. Houd er wel rekening mee dat de wifi op de V10 uitgeschakeld wordt bij het aansluiten van de versterkers.

 

Ok. Thx. 

Ik laat weten als het gelukt is vd week. 

Zit nog met een kleine issue. De zwarte wifi versterkers meerdere malen gereset, maar kan niet inloggen met inlog gegevens die onderop staan. Iemand suggesties?

Alvast bedankt 


Hallo @Ironburn , even in het modem kijken welk op adres ze toegewezen hebben gekregen en daarmee inloggen.


Hallo @Ironburn , even in het modem kijken welk op adres ze toegewezen hebben gekregen en daarmee inloggen.

Ik kan ze wel benaderen. Ik kan alleen niet inloggen 


Hallo @Ironburn , even in het modem kijken welk op adres ze toegewezen hebben gekregen en daarmee inloggen.

Ik kan ze wel benaderen. Ik kan alleen niet inloggen 

Hallo @Ironburn wat voor (fout)melding krijg je dan?

Je kunt óf inloggen met de inloggegevens van het modem óf met de inloggegevens die achterop de versterker staan, precies weet ik het niet (meer).

Succes.

 


Hallo @Ironburn , even in het modem kijken welk op adres ze toegewezen hebben gekregen en daarmee inloggen.

Ik kan ze wel benaderen. Ik kan alleen niet inloggen 

Hallo @Ironburn wat voor (fout)melding krijg je dan?

Je kunt óf inloggen met de inloggegevens van het modem óf met de inloggegevens die achterop de versterker staan, precies weet ik het niet (meer).

Succes.

 

Ik krijg de melding dat gebruikersnaam en/of ww niet kloppen.

Ik gebruik als gebruikersnaam :admin

En het ww wat op de onderkant staat de experia wifi (wep password)

Ook valt me op na reset dat deze niet in de ssid gaat wat op deze zelfde sticker staat.

Dus het lijkt erop. Dat deze niet gereset wordt.

De volgende stappen doorloop ik:

Druk 5 seconden op de knop RESET tot de Experia WiFi uit is. 

 

En begrijp ik het goed: als ik de versterkers allebei reset en deze uitzet. Dan verander ik het wifi ww in de experiabox v10a, dan stop ik de stekkers van de beide experia wifi boxen er weer in. Wordt dan de ssid en ww van de v10a overgenomen???

Want dan ben ik er ook. :-) 


Dag bezig geweest maar alles werkt goed nu. 

Volgende probleem.. Ze hebben 2 tv kastjes. 1 via powerline. De andere via de wifibox. Maar via de wifibox is traag..…

Kan het probleem daar aanliggen?

Nieuwe modem heeft te weinig poorten.

Situatie nu:

Lan poort 1 =powerline-- tv

Lan poort 2 = pc

Lan poort 3 = wifibox - - - wifibox - - tv

Wan - - glasvezel

Ik hoor het graag

Alvast bedankt. 

 

Admin: samengevoegd met je bestaande topic


@Ironburn Maak even een eigen topic aan. (Nieuwe Vraag)

en vul dan meteen even je profiel in. https://forum.kpn.com/settings/profile

Houdt er rekening mee op zondag wordt niet gewerkt bij KPN (alleen voor storingen). 

Een TV via een wifibox aansluiten is voor mij nieuw overigens (of het moet een kabel aansluiting op de wifibox zijn).

Normaliter als het alleen om RJ45 UTP poorten gaat worden switchen ingezet. Let op, niet elke switch is geschikt om alle codes die KPN TV nodig heeft door te geven. Wil je save gaan bestel er dan een bij KPN, https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/

(Je hebt natuurlijk ook een extra ethernetkabel nodig als je die niet meer hebt liggen)

 

Admin: meeverplaatst


Geef even de juiste benaming voor wat je hebt.

  • Modem/Experiabox met 3 poorten klinkt als een v10a klopt dat?
  • Wifi box? Is dat een Superwifi of een Experiawifi?
  • Zijn die bekabeld of draadloos aangesloten?
  • Waar staat wat?
  • De tv ontvanger die traag is. Is dat een Arris of een Motorola? Welk typenummer?

Evt foto’s bijvoegen helpt nog beter.

 

Admin: meeverplaatst


Het probleem is een beetje dat ik deze topic niet gemaakt heb. Ik was in een ander topic bezig. 

Misschien wil de forum beheerder deze topic verwijderen.

Zodat ik volledige topic kan aan maken met duidelijke titel en specs. :-) 

 

Admin: meeverplaatst


Hallo @Ironburn , even in het modem kijken welk op adres ze toegewezen hebben gekregen en daarmee inloggen.

Ik kan ze wel benaderen. Ik kan alleen niet inloggen 

Op beide versterkers staat een ander Web Password. Heeft u beide geprobeerd? 

Het inlogvenster ziet er zo uit?

 


Ik zie het:

https://forum.kpn.com/internet-9/experia-box-v8-en-wifi-versterkers-551030?postid=1402190#post1402190

Ik heb daar een reactie geplaatst.

 

Admin meeverplaatst


En begrijp ik het goed: als ik de versterkers allebei reset en deze uitzet. Dan verander ik het wifi ww in de experiabox v10a, dan stop ik de stekkers van de beide experia wifi boxen er weer in. Wordt dan de ssid en ww van de v10a overgenomen???

Want dan ben ik er ook. :-) 

V10 zei je toch?

Ja, als je beide Experiawifi’s reset, zullen ze de wifigegevens van de v10 gaan overnemen.

Begin voor de zekerheid met 1. Trek de andere los kwa utp kabel en geef die ook een reset.

Reset goed lang ingedrukt houden tot lampjes uitgaan.


Volgende probleem.. Ze hebben 2 tv kastjes. 1 via powerline. De andere via de wifibox. Maar via de wifibox is traag..…

Kan het probleem daar aanliggen?

Nieuwe modem heeft te weinig poorten. Experia v10A

Situatie nu:

Lan poort 1 =DVS (Kpn)- ITV Arris 2952

Lan poort 2 = pc

Lan poort 3 = wifibox - - - wifibox - - ITV Arris 2952

Wan - - glasvezel

Ik hoor het graag


@Ironburn Om je goed te kunnen helpen en om het forum overzichtelijk te houden hebben we al jouw berichten + bijbehorende reacties hier in je topic verzameld. Heb je de vragen van Dennis en Nick gezien? We zien de antwoorden graag verschijnen, dan kunnen we je vanaf daar verder helpen.