Skip to main content

Sinds een aantal weken connect mijn draadloze apparatuur niet meer vanzelf met de Experiabox v8.
Als ik de V8 uitschakel d.m.v. de power en weer aanzet is het probleem opgelost maar de dag erop heb ik weer hetzelfde probleem.

Telefoon maakt connectie met wifi. Ik ga werken en kom thuis en er is dan geen automatisch connectie meer. Ik zie wel het SSID maar kan niet meer connecten. Wifi signaal is niet te zwak. Valt ook niet weg maar apparatuur wil niet reconnecten. Dit probleem heb ik ook op mijn notebook en Ipad. Bedrade netwerkapparatuur geven geen probleem. Er is in huis geen andere apparaat zoals een wifi versterker o.i.d.

Heb al uitgebreid gesproken met helpdesk maar daar verwijzen ze mij alleen maar naar de wifi tool op de kpn site. Het probleem is niet dat het signaal te zwak is maar er is geen reconnection. Een ander kanaal heeft het probleem niet verholpen. Ook een ander SSID gemaakt op advies van de KPN mevrouw (Die oplossing had ik nog nooit gehoord) zo moet helpen maar heb vandaag weer dezelfde storing. IK wil graag een nieuw modem omdat ik het vermoeden heb dat het daar aan ligt.
En ja het vinkje staat aan bij opnieuw verbinden mocht iemand dat denken.
Ik ben inmiddels al meer dan 20 jaar klant en begin me nu toch wel een beetje te storen aan de oplossingen die worden aangeboden door de helpdesk. Of ik een wifi versterker wilde hebben. Nee mevrouw, het signaal is niet zwak.
Er is al een factory reset geweest maar ook geen resultaat.
Hoe ingewikkeld is het om een nieuwe modem op te sturen?

@Laro2019 Welkom op het forum. Erg storend dat je apparaten niet meer automatisch verbinden met je wifi netwerk. Ook jammer om te horen dat het niet gelukt is om het op te lossen via de klantenservice. Het opsturen van een nieuwe Experiabox is in deze situatie niet zo ingewikkeld gelukkig. Ik heb een nieuwe Experiabox besteld en je een privé bericht gestuurd met verdere details over de levering. Houd er rekening mee dat je bij een nieuwe Experiabox ook een nieuw draadloos netwerk hebt, de gegevens die nodig zijn staan op het kaartje achterop de Experiabox. Je moet dan het kaartje dat achterop de Experiabox zit even uit het hoesje schuiven. 

Mocht je nog verdere vragen hebben dan hoor ik dat natuurlijk graag. 
 


@Laro2019 We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders weet je ons te vinden!


Vrij snel na een melding op dit forum werd een nieuwe router opgestuurd.
Nieuwe router aangesloten en de problemen zijn opgelost.
Jammer dat dit niet mogelijk was na het eerste telefoontje met de KPN medewerker.
Ik kreeg o.a. de oplossing aangeboden om mijn SSID te veranderen want dit zou mogelijk helpen.
Ook kreeg ik te horen dat er wel erg veel devices aan mijn router waren gekoppeld en dat dit mogelijk de oorzaak zou kunnen zijn van de onstabiele verbinding.
Het is hier een normaal huishouden waarbij we gebruik maken van de normale apparatuur die je
in heel veel huishoudens vindt.
Ik noem smartphones, TV, NAS, Hue, Mediastreamer, Omvormer zonnepanelen, tablets, notebook enz.

Uiteindelijk ben ik tevreden met de oplossing.


Â